1
Sverige? Demokrati?
Postat av guka den 20 September 2010, 19:36
50 kommentarer · 301 träffar
Hej, vill bara varna för att här kommer ännu en av dessa SD trådar.
DOCK så är denna skapad för att folk ska få ett nytt perspektiv på frågan, så läs om ni är intresserade, annars skit i alla onödiga kommentarer, TACK! :D
Jo, Sverige är en så kallad demokrati, right?
Grunden av en demokrati är att allas röst ska vara lika mycket värd, alla får uttrycka sin åsikt och alla har rätt att tycka vad dom vill.
Då undrar jag HUR folk kan demonstrera mot ett parti?
Hur kan man vilja UTESLUTA ett parti helt?
Bara plocka bort..
Då försvinner ju hela idéen med demokrati?
Vad gör det oss till då?
Det vill säga, ett parti som Sverigedemokraterna har nu kämpat sig in i Riksdagen, så då har de ALL rätt att vara där.
De har blivit fram röstade av folket, that's it!
Vill bara avsluta med att jag INTE är på SDs sida, däremot är jag på demokratins sida och ni som klankar ner på SD är ju uppenbarligen inte det..
DISKUTERA ÄMNET FRITT!
DOCK så är denna skapad för att folk ska få ett nytt perspektiv på frågan, så läs om ni är intresserade, annars skit i alla onödiga kommentarer, TACK! :D
Jo, Sverige är en så kallad demokrati, right?
Grunden av en demokrati är att allas röst ska vara lika mycket värd, alla får uttrycka sin åsikt och alla har rätt att tycka vad dom vill.
Då undrar jag HUR folk kan demonstrera mot ett parti?
Hur kan man vilja UTESLUTA ett parti helt?
Bara plocka bort..
Då försvinner ju hela idéen med demokrati?
Vad gör det oss till då?
Det vill säga, ett parti som Sverigedemokraterna har nu kämpat sig in i Riksdagen, så då har de ALL rätt att vara där.
De har blivit fram röstade av folket, that's it!
Vill bara avsluta med att jag INTE är på SDs sida, däremot är jag på demokratins sida och ni som klankar ner på SD är ju uppenbarligen inte det..
DISKUTERA ÄMNET FRITT!