Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
När vi var på gothia, jag och mitt fotbollslag, så fick jag en sån upplevelse. Var typ 14 år och hade just varit och tränat vid nån sketen gräsplan som låg rätt centralt. Efter att vi hade gått därifrån och var på väg djupare in i stan så skulle vi snart passera en pendeltågsräls. Jag som var helt inne i diskussionen med mina 2 polare märkte inte ens av att tåget var på väg mot vårat håll. När jag tar första steget på rälsen så tar min ena polare tag om min axel och drar mig bakåt fort som bara fan.
En jävla sekund efter så åker tåget förbi och själv så kändes det som om man vaknade upp ur nån jävla dröm :p. Var helt shockad och tackade såklart polaren för att just räddat livet på mig. Han garvade lite lätt och fortsatte att lunka vidare.
Ganska sjukt hur lätt folk tar på såna saker bara för att det inte hände något när det egentligen bara handlade om hundradelar / sekunder.
Var och badade med min lillebror på någon lokal pol, en fet unge ville låna ut sin snorkel, vet dock inte varför han hade den och jag tackade nej. När jag väl tänkte simma så greppade han mitt vänstra ben och tänkte dra mig bakåt medans jag simmade, fick kramp och nästan slut på luft under vattnet när jag kämpade för att komma loss -.- Detta hände dock när jag var runt 9-11 år.
när jag och far var ute och åkte bil, tittade åt båda hållen, helt tomt, pappa gasar fram, BOM in i en buss;P bussen kunde inte starta efter krocken med vi körde hem utan kofångare ;p vi hade en stor jeep, så bussen fick en rejäl smäll:P
När jag var liten gick jag och studsade med en boll på trottoaren. Helt plötsligt råkar jag studsa lite fel så att det ser ut som att den ska studsa rätt ut i gatan. Som tur var gjorde den inte det och när jag kollade ut mot gatan ser jag en buss köra förbi.
Med andra ord, om bollen hade studsat ett par centimeter åt vänster till så hade jag nog dött. :<
Var på semester på Cypern 07 och vi var för tillfället i Ayia Napa. Vi skulle gå över gatan och bilarna i det närmsta körfältet stannade så vi gick över till mitten, men bilarna som körde i motsatt riktning på andra sidan gatan körde fortfarande. Inte fan tänkte jag på det så jag fortsatte gå rakt ut i gatan. Hade morsan inte dragit mig bakåt hade jag troligtvis fått besöka bårhuset.
Har Diabetes sen några år tillbaka. Var i utlandet och hade inte druvsocker (eller annan snabb energi i närheten), vi var nere vid stranden och ca: 50m upp var butikerna.
För er som inte vet så om man blir låg i blodsocker måste man ha energi, innan man faller i koma och dör, det finns dock en speciell spruta som frisätter socker från levern, dock så är det ingen man har med sig i vardagen direkt.
Iallf, vi hade (dumma som vi var då både jag och pappa är diabetiker) 1banan till vårat förfogande, och det var tryckande hetta på stranden. Jag känner att mitt blodsocker plötsligt tvärdippar, och trycker bananen fort som fan, detta räcker såklart inte utan jag och pappa beger oss uppåt stranden. I vanliga fall har man lång tid på sig, men eftersom jag ätit dåligt hela dagen, gått genom staden i 2timmar så blev det nästan en chock. Det krampar nästan i benen då jag går uppåt, får kämpa för att hålla mig på benen. Pappa köper allt i godis/sockerväg till mig och ger mig en dricka medans han försöker få upp godispåsen. Saken är den att jag är så jävla svag, håller på att förlora medvetandet, ser nästan ingenting utan har vitt tunnelseende så att jag inte ens orkar få upp drickan.
Ja, en vanlig jävla 33cl cola burk, jag hade ingen kraft. Jag har svaga minnen sen, och pappa har återberättat. Jag ramlade ihop, kommer ihåg hur jag blir buren nedför en trappa, och någon trycker något mot munnen (vilket senare visade sig vara pappa med en glass för jag skulle få i mig något socker). Iallf slutet gott, allting gott.
Men ja, jag var sjukt nära döden. Om jag inte varit tillräckligt medvetande för att slicka glassen och svälja hade jag dött
Har också varit riktigt jävla snuskigt nära på att dö.
Skulle till en innebandymatch med brorsan i Malmköping.
Brorsan hade haft körkortet i 4 månader då han var lite tung på gasen.
Så vi åker på en landsväg mitt ute i bushen där en skarp kurva kommer, brorsan ligger och trampar i 105km/h och tvärnitar samt rattar åt vänster.
Vi glider ut emot diket där vi stöter till kanten så att vi voltar ut och landar på en kohage (dylikt).
fyra bilar kommer och stannar till vägkanten där dom släpar ut mig och brorsan ur det lilla av bilen som blev kvar.
Båda jag och brorsan klara oss, men inte farsans nya Saab :/.
När vi väl kommer till medvetandet på vägen ser vi hur jävla illa bilen såg ut. Vi hade somsagt landat ute på en kohage, men det var inte det som var illa. Vi hade fan penetrerat hela bagars luckan med ett staget som var byggt av trä pålar. När vi sedan öppna bagars luckan stack det ut en trä påle.
Kort och gott, ÄNGLAVAKT.
Dock fick inte jag någon "airbag" när vi volta, så jag slog i bakhuvet i bältes panelen. Och nu lider jag utav sömnparalyser...
Igår senast... Fick åka transport till en stad för att handla mat, och biljäveln som åker framför oss kör rakt av vägen och kapar en fet stolpe som faller rakt mot vår minibuss... Tvärnit mitt på riksvägen och sladd... Ganska kul...
Har varit nära döden ganska många gånger p.g.a min livsstil
#13 hade liknande problem som dig fast det var i hemmet, jag trodde själv att allt var en dröm och det började med att jag hade stigit upp sängen och inte haft något medvetande alls och hade deckat inne på toan så pappa hade fått låsa upp dörren och hjälpa mig, vaknade i tv rummet och frågade vafan som hade hänt, kände rejäl smärta i benet för pappa och min bror hade försökt hålla mig still och trycka in den där socker sprutan. Ambulans osv stod utanför och då fick jag tillbaka det mesta minnet av allt som hände. Ganska sjukt hur det kändes, har aldrig haft liknande sedan dess :o
Brossans första tur med bilen (övningskör) och får möte av en galen bil, och blir fäst vid den (chock) och bilen rullar närmre väggrenen, efter ett tag slänger sig pappa över och sliter i ratten och räddar oss i sista sekund.
Ska tillägga att jag inte åker med min bror längre.
Händelse 1: Jag var med några jag inte kände, befann mig i en by i Finland, så jag kände absolut ingen. Nåja jag hamnade på fest med dessa herrar och vi hade det kul. Dagen efter så vaknade alla och det skulle ju inhandlas mer alkohol. Sagt och gjort, alla hoppar in i bilen, alla dricker, och då menar jag alla, även chaffisen.
Brydde mig inte så mycket egentligen (idiotiskt av mig), vi for på affären och på ett till ställe. På vägen tillbaka så sitter alla i bilen och har det riktigt kul, chaffisen tittar bakåt och berättar någonting för oss och vi skrattar ännu mer, tills, någon tittar på vägen och ser en stor jävla buss kommandes mot oss. Vi var alltså på fel sida av vägen. Alla skriker till och chaffisen får panik och vänder sig om och hinner precis väja undan, kan ha varit 10-20 cm mellan bussen och bilen.
Händelse 2: Var liten, skulle visa mig på styva linan. Struntade i badkuddarna(dem där hårda plastkuddar man har runt midjan och armarna) och hoppade ner. Tog mig ca 1 minut från att jag hoppade ner i bassängen och var ute på djupa och insåg att jag inte kunde simma.
Det enda jag minns är att jag far upp och ner och ser suddigt hur någon kommer springandes, de hade en lååååång stav med en krok längst ut, och drog in mig. Jävlar jag var chockad då.
Händelse 3.
Var under min millitjänst i Finland (som händelse 1) och hade idrottshusvakt. Satt där uttråkad och försökte hitta på något, det var helg då. Nåja fick den smarta ideen att styrketräna lite. Jag visste hur mycket jag orkade bänka, men tänkte "ähh 20 kg mer klarar jag hur lätt som helst".
Lägger mig ner och pressar upp stången, går hur bra som helst, det är på vägen ner som jag upptäcker att det kanske inte var så bra ide. Jag pressar allt vad jag kan, men jag orkar inte. Slutar med att jag ligger med stången över bröstkorgen.
Jag ligger där och undrar vad jag ska göra, ingen är i idrottshuset så ingen ide att ropa efter hjälp. Får en riktigt bra ide att rulla stången över hela mig. När jag rullat stången en bit, just utanför revbenen så "fastnar" jag. Jag hinner tänka "wops det här var inte så...(bra)" innan jag tuppade av.
Lyckligtvis så hade jag inte säkrat vikterna på stången, så när jag tuppade av så lyckades jag på något sätt vinkla stången så att ena sidans vikter glider och sedan självklart far stången åt andra sidan.
Jag vaknar upp och är helt yr och tänker "fan fan hoppas inget befäl såg mig" osv osv. Visst att jag hade kunnat tippa från början, men jag tänkte på golvet, hade jag orsakat skador på golvet så hade jag fått höra på fan, det var därför jag inte gjorde det direkt, hellre tar jag det som det kommer.
Sen dess har jag aldrig gjort om det där, dvs vara ensam och köra bänkpress.
Jag kom på en till sak, vet inte om det räknas in till kategorin men men.
Jag kom körandes från en grannstad en natt, det var snöstorm och eftersom jag bor i norrbotten så har vi rejält med snö. Låg i ca 130-140 km/h (idiotiskt jag vet) på E4:an. Helt plötsligt i en nedåtsluttande sträcka så känner jag hur jag tappar fästet, jag glider bokstavligen talat och bilen är på väg att vrida sig sidleds.
Just i nöd och näppe får jag kontroll över bilen och lyckas häva situationen som var på väg att gå illa. Jag kan lova er, körde 70-80 hela vägen hem den natten hahaha.
aa för cirkus 3-4 år sedan när jag åkte tilt på grönalund, vi lutas framåt och åker aldrig ner, sjukt läskigt, ni har säkert läst om det i tidningarna eller nåt.
Jag och två polare var på en industri. Vi stod ca 4 meter upp i luften på frigolitpallar. Helt plötsligt så puttar min kompis mig och jag hänger med halva kroppen utanför kanten med huvudet ner i marken då kan fångar mig i benet. Fyfan vad hjärtat bultade efteråt!
Jag körde av med hojen i 150km/h... hade tre liter blod i buken... hade spräckt mjälten på tre ställen, hade turen som klarade mig helt oskadd förutom en mjälte mindre.
Satt o täljde på ved klabbar med mina kusiner. Samtidigt jag kom på att den klabben jag hade var inte nog bra (vi hade ganska små knivar gjorda för lite mindre barn var runt 6-8) I alla fall hade jag inget hölster att sätta kniven i och min pappa hade sagt att lämna kniven inne om vi skulle gå ut.
Dum som jag var så tröck jag ner kniven i mina mjukis byxor och beger mej ut samtidigt jag snubblar på en kant på en ståltrappa med tre stycken trappsteg. Faller rätt ner från trappen och skriker då jag märkt att kniven sluntit in i höften fick dock ingen skada men det kunde ha ledat till det ena och det andra.
kanske ingen döden upplevelse men med tanke på att det var långt in i skogen och hade kniven farit lite mera mot penisen och längre in hade jag nog skurit av ja slangarna till penisen osv. Hade säkert varit lite mera panik om detta nu hade hänt. Men fick bara ett fett köttsår:)
badade när jag var liten, skulle "dyka" med badring... slutade med att jag låg i vattnet med benen i luften och huvudet i vattnet... tog ett tag innan någon märkte så kunde drunknat.
Jag har haft en.. i 5:an! : ) De var en buss som stod och vänta i en rondell för att köra. Jag såg inget på andra sidan, så jag springer ut, när jag kommer ut ser jag att en buss kommer i full fart mot mig när jag kommer över, tar den lite i min rygg och jag ramlar fram, hade ont i ryggen i 2veckor. :D Kommer ihåg lärarn(Håller mej anonym): "Namn, namn, namn!"
Jag om min polare va ute å åkte på en åker ( lol ) med en 700cb diesel fyrhjuling, jag körde nästan på en höbal, skulle backa, faila -> volta men vi han kassta oss av, läskigt som fan, fick panik men lyckades vända tillbax den sen ringa pappa.
#17 Försöker du leva upp till ditt namn? Iallf så hamnar man i koma, men i det läget då troligtvis ambulansen (någon randomstrand på Gran Canaria) inte hunnit dit i tid hade det nog varit kört.
#20, Sjukt:o, har hört om folk som slagit sönder sina händer i väggarna osv då dom hamnat i koma och bara vildat :)
#13 känner igen det där.
Mitt ex's storebror har diabetes, och en dag när han och hans lillebror var ensamma hemma fick han samma problem. Hans föll ihop på övervåningen, vilket lillebrodern hörde och sprang upp för att kolla vad det var. Han bara låg på golvet och skakade så lillebrodern sprang ner och hämtade dextrosol som han gav sin bror.
Han berättade sen att han såg samma saker som du berättar nu, men ljuset osv..
Var med några kompisar i ett badhus och jag tror jag skulle hoppa från 7an. Tappar balanses pga av att det var halt, håller på att ramla över med ngn random tar tag i mina badbrallor ;pPP
Åkte hem från Thailand och så sa dom i högtalarna på flyger att motorn hade gått sönder eller nånting så vi var tvungna att vända. Trodde vi skulle krascha
#13 say what? koma och dör när du får för lågt blodsocker?
din så kallade "dödsupplevelse" är bara en daily basis för diabetikers, du dör inte om du svimmar, du vaknar tillochmed upp efter ett tag, även att ingen hjälper dig. Bukspottkörteln är var insulinet finns. Sådana som du gör en bara arg.
"Om jag inte varit tillräckligt medvetande för att slicka glassen och svälja hade jag dött " ye rit >.>
Cyklade varje dag till skolan när jag gick på högstadiet och gymnasie. Var väl nära krock flera gånger vid ett övergångsställe (fått upp fötter på motorhuven en gång)
Inte vad jag kan komma på, eller jo iofs jag råkade sätta nån stor jävla godisbit i halsen för ett tag sedan, kunde typ inte andas på 2min~. Sån sjuk panik jag fick asså :S
Var nog när jag runt 8bast och var vid sveriges största vattenfall och åkte ner för grodyngel med brorsan, och det gick förjävla fort och man var tvungen att svänga så man inte åkte ner i forsen och i vattenfallet. nå iallafall så failar jag och nån random tjerring tar tag i mig som satt där helt random i början av forsen :o.
#32 vet hur det känns,,, du sitter i rullstol vah?, det gör jag iaf.. var med om en bilolycka när jag var 3 år. Blev förlamad i ryggmärgen eller något, så nu kan jag inte gå längre.
#53 Tror du jag inte vet vad Insulinkoma respektive Hypoglykemiskt koma är?
Och klart jag vet var Insulinet tillverkas, men jag förstår inte vad du vill komma med det där p.g.a som Diabetiker har man nedsatt/ingen tillvärkning av hormonet. Gå och trolla någon annanstans.
Var hemma hos min faster, som för övrigt var handikappad. Jag tog en sån där frukttablett som är rätt så stora. Gick runt med den i käften och satte den i halsen. Fick fan inte ut den, kände paniken komma och min faster som var rullstolsbunden kunde ju inte hjälpa mig direkt. Så jag slår mig själv mot väggen och bankar i bröstet men det går inte. Försöker att hosta upp den, tar i allt vad jag har och den bara flyger ut ur munnen på mig. Snacka om att jag inte åt såna tabletter på ett tag..
Var ca 8 år.
#58 obviously inte, tho läste fel när du prata om någon sockerlösning från levern. Det är en daily basis att bli låg/hög, du sitter och skriver som du är någon jävla hjälte om din "Nära döden upplevelse" du var nära att svimma okej, kan inte se hur svimma och dö är nära varann.
#13 fyfan, har själv haft riktigt lågt flera gånger, men_aldrig_sådär.
Kommer ihåg när jag och en polare gick vilse i skogen när vi skulle dra hem därifrån från skola, slutade med att vi var 2 mil hemifrån och jag fick lågt, polaren fick putta mig halva biten typ, då var det nära.
Humm vet inte om det var nära döden men för några dagar sedan åkte mitt i-net kort ut och lat som man är orkade jag inte dra ut el-kablen eller stänga av datorn så tryckte in handen var lite blöt då jag precis hade pissat och så tryckte jag in det igen sen efter några sec så kom det blod under naglarna och ifrån armarna blev sjukt rädd :)
När jag var 6-7 år, hade en luvtröja på mig och satt i en gunga, ingen aning vad som hände men min luva fastna på nått sätt så jag stryptes men som tur var var dagismamman där.
Svalde även en femma när jag var runt 3 år, så morsan var tvungen till att banka sönder mig för att få ut den.
När jag cykla o blev nästan pålörd. runt 13 år
Gick över ett övergångsställe, bilen hade stannat men när jag e mitt i vägen så tutar den jävlen och kör, var väl bara några centimeter ifrån mig. 15 år
När jag körde moppe o en biljävel kör rakt framför mig, tryckte allt jag kunde på bromsen och stanna precis nån jävla millimeter ifrån den.
sist och men inte minst precis fått körkort o man har märkt hur många idioter de finns, vissa ligger i min fil eller mitt i vägen eller när dom bara kör rakt ut från korsningar. 18 år
satt å lira cs så ägde jag alla så mycket att dom skickade hitmans efter mig så jag blev jagad i flera månader men tack vare mina cs-skills så klara jag mig undan med livet i behåll.
Kom från en cykelväg med min eu-moped. Med 2 höga häckar på båda sidor, jag står upp och kör och småhoppar lite till musiken som dunkar i mina hörlurar innanför hjälmen. Kör i ca 60km/h när jag kommer ut till korsningen som korsar smågatorna i ett villaområde, jag kör i fullfart ut och tänker att här kommer det aldrig bilar.. då kommer en svart audi (min gamla dagmanna som körde f.ö), och jag drämmer in i passagerardörren och flyger över framrutan och klarar mig helt oskatt, framgaffeln är vriden 180grader och om jag inte hade stått upp eller träffat såpass långt fram på bilden så hade jag nog inte klarat mig utan en skråma.
njae, har aldrig haft en nära döden-upplevelse men har haft några olyckor som kunde ha slutat illa. Varit nära, nära döden-upplevelse så att säga.
Jobbat som bagare ett tag och dragit dubbla pass ibland så var rätt slut en natt när jag körde till jobbet. Aldrig varit orolig att somna vid ratten för har alltid tänkt att nickar jag till, stannar jag. Men jag åkte och funderade bara, rätt som det var vaknade jag till halvvägs ut i diket. Hade det hänt 100 meter längre fram så hade det kunnat slutat illa.
Så som sagt, nära att vara nära :)
Det var snöigt och halt ute men jag och 2 polare skulle gå till en seveneleven mack, 500meter ifrån macken, på cykel banan då.. så hör vi ett jävla ljud bakom oss, tro fan inte det var 3 araber i en bil som försökte köra på oss.. hade vi stått kvar en sekund till hade jag inte levt idag
Nu får någon vecka sen när jag var på jobbet (jobbar som budförare på posten) Så fick jag ett bud att köra ut. Det regnade som in i helvte men det brukar bara bli svalt å skönt i bilen när det regnar så brydde mig inte om det :P Kör en ganska stor skåpbil typ 2.5 meter hög å kanske 4 meter lång en av dom större skåpbilarna. Så när ja körde i en dubbel rondell så fick första rondellen bra (som det ska gå ^.^) sedan i nästa rondell så precis när jag hade svägt klart me hjulen å skulle börja accselerera upp farten så börjar hela bilen snurra som en galing trodde fan bilen skulle bli kapput efter det men ja lyckas styra upp det så ingen eller något blev träffat :D Bara jag som fick en karusell upplevelse :P
När jag var 15 och körde moped, så kommer jag att jag hade precis kört om en bil i kanske 80-85km/h och saktar ner en bit framåt. Jag ska då svänga vänster (hade inga blinkers) och kollade inte bakåt. Då kommer bilen jag körde om för bara några sekunder sen och kör om mig i kanske 100+ på vänster sida (dit jag ska svänga) och var ungefär en cm från att bli helt mosad. Polaren som körde sin moppe bakom berättade att han var nästan helt säker på att jag skulle dö.
Close call om man säger så =)
Var kanske 9, och kör kickboard! :D (Såndär sparkcykel). Kör ner för en backe till en korsning, det kommer en bil mitt framför mig och hinner tvärnita kan man säga, "fälla", sparkcyklen och jag glider fram till en halvmeter max till bilen :P.
Drunka nästan när jag var 5 eller nåt, ungefär som #24.
Skulle köra ut från en parkering med en kulle på högra sidan med moppen. Ser inte lastbilen som kommer bakom kullen så att säga, så fick göra som med sparkcyklen, tvärnita och se lastbilen dundra förbi nån meter ifrån :).
Har fått en stöt från en läslampa när jag var midre^^
Kom ihåg när jag satt popcornstjärnor i halsen, de satt fast i ca. 10-20sek och jag fick panik:S Sen har det säkert hänt en massa andra saker som jag tyvärr inte kan komma på för tillfället:-O
#61 Jo det är jag medveten om, sen att jag skriver "som en hjälte". Jadu, vill inte direkt framstå som en sådan, men jag tycker det är kul att läsa folks historier och delar gärna med mig av mina egna!
Sen är det fortfarande skillnad på Hypoglykemiskt koma och Insulinkoma
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
En jävla sekund efter så åker tåget förbi och själv så kändes det som om man vaknade upp ur nån jävla dröm :p. Var helt shockad och tackade såklart polaren för att just räddat livet på mig. Han garvade lite lätt och fortsatte att lunka vidare.
Ganska sjukt hur lätt folk tar på såna saker bara för att det inte hände något när det egentligen bara handlade om hundradelar / sekunder.
Med andra ord, om bollen hade studsat ett par centimeter åt vänster till så hade jag nog dött. :<
För er som inte vet så om man blir låg i blodsocker måste man ha energi, innan man faller i koma och dör, det finns dock en speciell spruta som frisätter socker från levern, dock så är det ingen man har med sig i vardagen direkt.
Iallf, vi hade (dumma som vi var då både jag och pappa är diabetiker) 1banan till vårat förfogande, och det var tryckande hetta på stranden. Jag känner att mitt blodsocker plötsligt tvärdippar, och trycker bananen fort som fan, detta räcker såklart inte utan jag och pappa beger oss uppåt stranden. I vanliga fall har man lång tid på sig, men eftersom jag ätit dåligt hela dagen, gått genom staden i 2timmar så blev det nästan en chock. Det krampar nästan i benen då jag går uppåt, får kämpa för att hålla mig på benen. Pappa köper allt i godis/sockerväg till mig och ger mig en dricka medans han försöker få upp godispåsen. Saken är den att jag är så jävla svag, håller på att förlora medvetandet, ser nästan ingenting utan har vitt tunnelseende så att jag inte ens orkar få upp drickan.
Ja, en vanlig jävla 33cl cola burk, jag hade ingen kraft. Jag har svaga minnen sen, och pappa har återberättat. Jag ramlade ihop, kommer ihåg hur jag blir buren nedför en trappa, och någon trycker något mot munnen (vilket senare visade sig vara pappa med en glass för jag skulle få i mig något socker). Iallf slutet gott, allting gott.
Men ja, jag var sjukt nära döden. Om jag inte varit tillräckligt medvetande för att slicka glassen och svälja hade jag dött
Skulle till en innebandymatch med brorsan i Malmköping.
Brorsan hade haft körkortet i 4 månader då han var lite tung på gasen.
Så vi åker på en landsväg mitt ute i bushen där en skarp kurva kommer, brorsan ligger och trampar i 105km/h och tvärnitar samt rattar åt vänster.
Vi glider ut emot diket där vi stöter till kanten så att vi voltar ut och landar på en kohage (dylikt).
fyra bilar kommer och stannar till vägkanten där dom släpar ut mig och brorsan ur det lilla av bilen som blev kvar.
Båda jag och brorsan klara oss, men inte farsans nya Saab :/.
När vi väl kommer till medvetandet på vägen ser vi hur jävla illa bilen såg ut. Vi hade somsagt landat ute på en kohage, men det var inte det som var illa. Vi hade fan penetrerat hela bagars luckan med ett staget som var byggt av trä pålar. När vi sedan öppna bagars luckan stack det ut en trä påle.
Kort och gott, ÄNGLAVAKT.
Dock fick inte jag någon "airbag" när vi volta, så jag slog i bakhuvet i bältes panelen. Och nu lider jag utav sömnparalyser...
haha wtf?
Har varit nära döden ganska många gånger p.g.a min livsstil
Ska tillägga att jag inte åker med min bror längre.
#19 haha
gangsterNNN^
Händelse 1: Jag var med några jag inte kände, befann mig i en by i Finland, så jag kände absolut ingen. Nåja jag hamnade på fest med dessa herrar och vi hade det kul. Dagen efter så vaknade alla och det skulle ju inhandlas mer alkohol. Sagt och gjort, alla hoppar in i bilen, alla dricker, och då menar jag alla, även chaffisen.
Brydde mig inte så mycket egentligen (idiotiskt av mig), vi for på affären och på ett till ställe. På vägen tillbaka så sitter alla i bilen och har det riktigt kul, chaffisen tittar bakåt och berättar någonting för oss och vi skrattar ännu mer, tills, någon tittar på vägen och ser en stor jävla buss kommandes mot oss. Vi var alltså på fel sida av vägen. Alla skriker till och chaffisen får panik och vänder sig om och hinner precis väja undan, kan ha varit 10-20 cm mellan bussen och bilen.
Händelse 2: Var liten, skulle visa mig på styva linan. Struntade i badkuddarna(dem där hårda plastkuddar man har runt midjan och armarna) och hoppade ner. Tog mig ca 1 minut från att jag hoppade ner i bassängen och var ute på djupa och insåg att jag inte kunde simma.
Det enda jag minns är att jag far upp och ner och ser suddigt hur någon kommer springandes, de hade en lååååång stav med en krok längst ut, och drog in mig. Jävlar jag var chockad då.
Händelse 3.
Var under min millitjänst i Finland (som händelse 1) och hade idrottshusvakt. Satt där uttråkad och försökte hitta på något, det var helg då. Nåja fick den smarta ideen att styrketräna lite. Jag visste hur mycket jag orkade bänka, men tänkte "ähh 20 kg mer klarar jag hur lätt som helst".
Lägger mig ner och pressar upp stången, går hur bra som helst, det är på vägen ner som jag upptäcker att det kanske inte var så bra ide. Jag pressar allt vad jag kan, men jag orkar inte. Slutar med att jag ligger med stången över bröstkorgen.
Jag ligger där och undrar vad jag ska göra, ingen är i idrottshuset så ingen ide att ropa efter hjälp. Får en riktigt bra ide att rulla stången över hela mig. När jag rullat stången en bit, just utanför revbenen så "fastnar" jag. Jag hinner tänka "wops det här var inte så...(bra)" innan jag tuppade av.
Lyckligtvis så hade jag inte säkrat vikterna på stången, så när jag tuppade av så lyckades jag på något sätt vinkla stången så att ena sidans vikter glider och sedan självklart far stången åt andra sidan.
Jag vaknar upp och är helt yr och tänker "fan fan hoppas inget befäl såg mig" osv osv. Visst att jag hade kunnat tippa från början, men jag tänkte på golvet, hade jag orsakat skador på golvet så hade jag fått höra på fan, det var därför jag inte gjorde det direkt, hellre tar jag det som det kommer.
Sen dess har jag aldrig gjort om det där, dvs vara ensam och köra bänkpress.
Jag kom på en till sak, vet inte om det räknas in till kategorin men men.
Jag kom körandes från en grannstad en natt, det var snöstorm och eftersom jag bor i norrbotten så har vi rejält med snö. Låg i ca 130-140 km/h (idiotiskt jag vet) på E4:an. Helt plötsligt i en nedåtsluttande sträcka så känner jag hur jag tappar fästet, jag glider bokstavligen talat och bilen är på väg att vrida sig sidleds.
Just i nöd och näppe får jag kontroll över bilen och lyckas häva situationen som var på väg att gå illa. Jag kan lova er, körde 70-80 hela vägen hem den natten hahaha.
Hörs ha en trevlig kväll m8
Satt o täljde på ved klabbar med mina kusiner. Samtidigt jag kom på att den klabben jag hade var inte nog bra (vi hade ganska små knivar gjorda för lite mindre barn var runt 6-8) I alla fall hade jag inget hölster att sätta kniven i och min pappa hade sagt att lämna kniven inne om vi skulle gå ut.
Dum som jag var så tröck jag ner kniven i mina mjukis byxor och beger mej ut samtidigt jag snubblar på en kant på en ståltrappa med tre stycken trappsteg. Faller rätt ner från trappen och skriker då jag märkt att kniven sluntit in i höften fick dock ingen skada men det kunde ha ledat till det ena och det andra.
kanske ingen döden upplevelse men med tanke på att det var långt in i skogen och hade kniven farit lite mera mot penisen och längre in hade jag nog skurit av ja slangarna till penisen osv. Hade säkert varit lite mera panik om detta nu hade hänt. Men fick bara ett fett köttsår:)
badade när jag var liten, skulle "dyka" med badring... slutade med att jag låg i vattnet med benen i luften och huvudet i vattnet... tog ett tag innan någon märkte så kunde drunknat.
#20, Sjukt:o, har hört om folk som slagit sönder sina händer i väggarna osv då dom hamnat i koma och bara vildat :)
Minns det som igår även fast det är ex antal år sen!
Mitt ex's storebror har diabetes, och en dag när han och hans lillebror var ensamma hemma fick han samma problem. Hans föll ihop på övervåningen, vilket lillebrodern hörde och sprang upp för att kolla vad det var. Han bara låg på golvet och skakade så lillebrodern sprang ner och hämtade dextrosol som han gav sin bror.
Han berättade sen att han såg samma saker som du berättar nu, men ljuset osv..
jag och en annan var så smarta att vi sprang dit dirr :D
#13 say what? koma och dör när du får för lågt blodsocker?
din så kallade "dödsupplevelse" är bara en daily basis för diabetikers, du dör inte om du svimmar, du vaknar tillochmed upp efter ett tag, även att ingen hjälper dig. Bukspottkörteln är var insulinet finns. Sådana som du gör en bara arg.
"Om jag inte varit tillräckligt medvetande för att slicka glassen och svälja hade jag dött " ye rit >.>
Inte vad jag kan komma på, eller jo iofs jag råkade sätta nån stor jävla godisbit i halsen för ett tag sedan, kunde typ inte andas på 2min~. Sån sjuk panik jag fick asså :S
Och klart jag vet var Insulinet tillverkas, men jag förstår inte vad du vill komma med det där p.g.a som Diabetiker har man nedsatt/ingen tillvärkning av hormonet. Gå och trolla någon annanstans.
Daily basis för diabetiker? hahahahaha, sluta
Var ca 8 år.
Kommer ihåg när jag och en polare gick vilse i skogen när vi skulle dra hem därifrån från skola, slutade med att vi var 2 mil hemifrån och jag fick lågt, polaren fick putta mig halva biten typ, då var det nära.
Btw varit nära på att bli påkörd :)
Svalde även en femma när jag var runt 3 år, så morsan var tvungen till att banka sönder mig för att få ut den.
När jag cykla o blev nästan pålörd. runt 13 år
Gick över ett övergångsställe, bilen hade stannat men när jag e mitt i vägen så tutar den jävlen och kör, var väl bara några centimeter ifrån mig. 15 år
När jag körde moppe o en biljävel kör rakt framför mig, tryckte allt jag kunde på bromsen och stanna precis nån jävla millimeter ifrån den.
sist och men inte minst precis fått körkort o man har märkt hur många idioter de finns, vissa ligger i min fil eller mitt i vägen eller när dom bara kör rakt ut från korsningar. 18 år
Finns säkert fler :/
Jobbat som bagare ett tag och dragit dubbla pass ibland så var rätt slut en natt när jag körde till jobbet. Aldrig varit orolig att somna vid ratten för har alltid tänkt att nickar jag till, stannar jag. Men jag åkte och funderade bara, rätt som det var vaknade jag till halvvägs ut i diket. Hade det hänt 100 meter längre fram så hade det kunnat slutat illa.
Så som sagt, nära att vara nära :)
Close call om man säger så =)
har direkt själv inte varit med om nån nära döden grej, sånafall när vi hoppade på klippor i ellös o jag var nära o ramla ner för ett stup
Drunka nästan när jag var 5 eller nåt, ungefär som #24.
Skulle köra ut från en parkering med en kulle på högra sidan med moppen. Ser inte lastbilen som kommer bakom kullen så att säga, så fick göra som med sparkcyklen, tvärnita och se lastbilen dundra förbi nån meter ifrån :).
Har fått en stöt från en läslampa när jag var midre^^
Finns kanske mer men inget jag kommer på nu..
Kom ihåg när jag satt popcornstjärnor i halsen, de satt fast i ca. 10-20sek och jag fick panik:S Sen har det säkert hänt en massa andra saker som jag tyvärr inte kan komma på för tillfället:-O
Sen är det fortfarande skillnad på Hypoglykemiskt koma och Insulinkoma
http://www.youtube.com/watch?v =ue26EnwswrQ
2 av mina stösta crasher, dom ligger i slutet.