Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Mina tankar om EM.

Postat av markel0n den 1 Mars 2010, 20:44
30 kommentarer · 129 träffar
Detta är mina tankar om Extreme Masters IV som börjar imorgon.

Jag tänkte fokusera på CS 1.6!

Imorgon spelar svenska fnatic första matchen mot franska uppstickaren oXmoze. Det kommer enligt mig kanske bli en av dom bästa matcherna under hela turneringen, varför tror jag då det?

Jo med tanke på den långa resan så tror jag att minst 2 av 5 spelare i fnatic kommer vara ganska trötta, i samband med detta kanske stämningen och luften inne på själva stället kommer vara lite, vad ska man säga, fräsch.

Detta tror jag att fransmännen kommer utnyttja och kommer förmodligen ta den första rundan, den så viktiga pistolrundan!

Men jag tror att fnatic kommer ta igen sig efter den långa resan och efter storspel av dsn så kommer fnatic vinna den första matchen.

Sen har vi även matchen mellan mTw och Evil Geniuses, ojojoj vilken stormatch det kommer bli. Att se dessa danskar spela är bland det bästa i mitt liv, Sunde med sin awp och zonic som allround spelare, vilken mäktig match vi har att se fram emot här!

Jag tror att mTw kommer gå vinnande ur den matchen med en knapp marginal efter STORSPEL av fRoD i EG och väldigt bra spel utav Sunde, Sunde kommer topfraga samtidigt som han skjuter dom mesta skotten med den stora bössan, awp.

Den tredje av dom första matcherna är tyska mus sport (mousesports) mot polska frag executors, även kända som AGAIN. Även denna kommer bli en match som blir ögongodis! Att se Neo Taz och gänget kämpa sig igenom en karta emot tyska mousesports kommer bli en kamp utöver det vanliga!

Jag tror på storspel av Neo men även storspel av roman från mousesports, denna matchen får man verkligen inte missa! Hur man ska se dessa matcher samtidigt får bli en senare lösning, men en sak vet jag, vi har mycket bra matcher att se fram emot, fram med chokladkakorna för nu är det EM i counter-strike!

Segrande ur hela turneringen kan jag tyvärr inte svara på vilka det blir, men en sak vet jag! Turneringen saknar en stjärna, nämligen norska REAL! REAL är en av världens allra bästa madfraggers och det är med SORG I MITT HJÄRTA som jag kan ge detta tråkiga besked att Sondre inte kommer att delta i turneringen, med den enkla anledningen att han inte har något lag som är med i turneringen, därav uteblir han.

Utöver detta tror jag på storspel av Chris (GeT_RiGhT) som kommer att ta fnatic som minst till slutspel, det tror jag dom flesta kan hålla med mig om.

Vad jag anser som bäst av HLTV/stream är nog faktiskt HLTV!
Finns inget bättre här i livet än en god iskall cola och en fräscht fungerande Half life television, dock hade jag gärna sett kommentatorer som såg på samma hltv som än själv så att det inte blir delay (det fungerar ju tyvärrr inte att kolla på hltvn sen avnjuta rösterna från kommentatorerna i streamen då detta inte är samma delay, vilket är lite tråkigt, men det är sånt man får ta!

Den personen jag tror kommer spela sämst utav dom spelare som det förväntas mest ifrån är nog walle & RobbaN. Walle för att jag tror att han har annat i tankarna än counter-strike och robban för att han är riktigt, riktigt avdankad.
Tråkigt nog tror jag inte så mycket på Schroet Kommando i denna turnering, jag tror inte att SK håller måttet om man kollar på dom andra lagen i turneringen, tyvärr, tyvärr tyvärr!

Vi har en otrolig turnering som väntar och jag tror att detta kommer bli 2010 års höjdpunkt, jag tror detta kommer att vara så otroligt underbart att ingenting kommer att kunna vara mer intressant, resten av hela 2010, hallelujah!

Dom spelare som vi VERKLIGEN måste se upp för utöver dom ELITER som vi redan vet om, är självklart solo glow lsw Termi bail, ojojoj, där har vi några riktiga e-sport stjärnor! Dom kommer förmodligen att lyckas väldigt bra i turneringen, vilken kämpaglöd, vilket lagspel!

Mina tankar om mYm är att dom kommer komma längre i turneringen än sk men inte lika långt som fnatic, faktiskt!
Anledningen till detta är delpans otroliga awp och den andra anledningen är att zet kommer komma tillbaks till sin toppform nu när det verkligen gäller och kommer att leverera en väldans massa frags som kommer betyda avskyvärt mycket för mym och deras fortsättning i denna turneringen, där har vi en riktig stjärna som kommer prestera hur bra som helst under hela turneringens gång.

Jag kommer iallafall antingen hålla mig vaken inatt eller så kommer jag på något annat sätt verkligen se till att jag är i tid för den första matchen, som jag väntar!
Detta är e-sport på hög nivå, några utav världens allra bästa lag som kämpar och kämpar för att vinna den otroliga förstaplatsen och miljoner i bagaget.

Vinnarna av denna turneringen kommer självklart som så många andra också tror, bli fnatic eller wemade fox. Fnatic av den enkla anledningen att dom faktiskt är världens mest samspelta lag (om man bortser från Björn Pers, mer känd som hotet, "threat")
Egentligen passar inte threat riktigt in i laget men jag hoppas och tror att cArn kommer få han att känna sig så välkommen i laget som möjligt, han behövs! Det är 5 st i varje lag och om inte ALLA i laget presterar på topp, ja då blir det inga miljoner, pengar som man måste KÄMPA sig till genom att besegra alla andra lag och vara det allra bästa laget i turneringen, ojojoj mina vänner, det här är vad vi alla har väntat på.

Har ni jobb eller annat som kan stå i vägen för detta, jag beordrar er, stanna hemma och beundra detta underverk till turnering som kommer att slå oss alla med storm, det finns inget bättre än en god kopp nybryggt kaffe på morgonen eller en iskall cola och en härlig cs match, som jag längtar!

Det enda som jag tycker saknas i denna turnering är duktiga och engagerade kommentatorer på svenska, skulle gärna se Wikegård kommentera counter-strike finalerna här, det vore en ära att få njuta av hans härliga röst i öronen samtidigt som man beskådar GeT_RiGhT och hans AK47, det vore det allra bästa, men nu får vi nöja oss med det som finns, och det räcker gott och väl!

Något som denna turnering saknar är HeatoN, Emil Christensen, HeatoN är counter-strike! Att han inte är kommentator eller varför inte en spelare i denna turneringen är för mig en skam, en riktig skam! Något som oroar mig förutom detta är det faktum att
Jumpy spelar för mYm i denna turnering (han är en medlem i laget förövrigt också) men just i denna turnering tycker jag att dom borde ha lämnat honom hemma, han är inte EM material och kommer förmodligen aldrig heller att bli, han är helt enkelt för dålig för att medverka i såhär stora turneringar som gäller så mycket!

Att säga att fnatic kommer vinna denna turnering vore ändå ganska dumt, dom har threat i laget som tyvärr sänker laget till en nivå som kan göra så att hela organisationen faller samman, jag tror att vi kommer att få se en och annan tabbe ifrån threat men även från Jumpy i denna turnering, som jag sa innan, Jumpy, men kanske även threat, är verkligen inte EM material utan hör hemma i Sverige på något lan i Dalarna eller online på en playpark cup, tyvärr, men det är så det är just nu och jag tvivlar på att deras skicklighet kommer bli bättre tills deras första matcher, imorgon respektive övermorgon.

Dom spelare som jag tror att många lag, men även oss spectators kommer att underskatta är:

cArn - Mannen med taktikerna, mannen med tänket!
Han taggar även till rejält, när det gäller! Online är han inget ögongodis, men på stora turneringar som dessa så har han något som gör att jag iallafall njuter av att bara titta på honom!

Sunde - Kanske en utav världens bästa awpare men utöver detta kanske världens bästa allround spelare. Mycket skicklig!

FYRR73 - En riktig gåva från himlen, här snackar vi cs på högsta nivå!
Det enda som kan göra så att FYRR73 inte presterar bra i EM är att han tar lite för mycket av det goda och helt enkelt blir för snurrig när det gäller, men jag hoppas att han kan hålla tändaren i styr!

cArsky - Den ukrainska madfraggern, kommer att göra många sjuka frags och kommer förmodligen ge ukraina en chans till slutspel, men det är bara vad jag tror!

Neo - Kanske världens bästa spelare, men om han så skulle vara fallet så delar han denna plats med Sunde!

Om jag fick bestämma så skulle dessa personer inte få delta i turneringen:

- threat, alldeles för dålig och INTE EM material.

- Jumpy, aldrig varit tillräckligt bra för dom bästa lagen, nu kanske man inte kan säga att MYM är ett utav dom bästa lagen men, MYM är för bra för Jumpy och Jumpy är för dålig för MYM helt enkelt, kom ihåg detta när turneringen väl har börjat, både Jumpy och threat kommer att sänka fnatic/MYM något avskyvärt mycket att jag inte ens vill tänka på det.

Detta är min tippning till några utav morgondagens matcher, (notera att jag kommer att ha rätt till 80 % av allt jag tippar här, så om ni vill ha bites till CS-tipset, följ mina råd, det kommer leda dig till att bli en vinnare!) :

mTw - Evil Geniuses = En etta

En match som kommer att vara otroligt sevärd och det kommer att vara väldigt jämnt, tyvärr för Gilbert och gänget i EG så har dom inte det som krävs för att vinna över danskarna, efter storspel av Sunde och zonic tar mTw vinsten i denna match.

mousesports - Frag eXecutors = En enkel 2a

Till mångas (förmodligen?) stora förvåning, hade inte mousesports råd med en dyr våning, bubbelpool och en resa runt jorden, det går bra för polackerna nu, ta mig på orden. Det kommer att bli en hejdundrande enkel vinst till Neo & co i denna match.

fnatic - oXmoze = Enkel etta

Trots threats dåliga resultat & spel i denna matchen tar fnatic segerna ganska enkelt i denna match. Efter storspel av f0rest och väldigt bra awpande från dsn så kniper svenskarna denna seger, helt utan problem.

Prispengarna:

Counter-Strike

-
1 - ($100,000) (692 400,00 SEK)

-
2 - ($50,000 (346 200,00 SEK)

-
3 - ($20,000 (138 480,00 SEK)
Föregående tråd
Nästa tråd

30 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 30 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..