Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
" Egen processor och en månads standby
Redan tio minuter in i presentationen drog Steve upp den: iPad. Än så länge har han mest demonstrerat vanliga appar som Mail, Safari, Adressboken, Kalendern, Youtube och så vidare.
iPaden är en stor iPod touch och är lite förvånande i formatet 4:3 och inte 16:9.
Vad det verkar som på bilderna finns det ingen kamera riktad mot användaren.
Den väger 680 gram och skärmen är 9.7 tum. 12.7 mm tjock.
Skärmen är av typen IPS. Lite osäker på vad det är, men de
Chipet som driver den är egenutvecklat och kallas "Apple A4". Processorn rullar på i 1 GHz. WiFi, Bluetooth så klart. Mellan 16 och 64 GB minne.
Man har lyckats klämma ur 10 timmars användningstid och en månads standby-tid. "
#3, IPS är en sorts bildpanel som används i dem lite dyrare skärmarna, samma typ som man använder vid bild- och videoredigering. Kort sagt ger den överlägsten bildkvalité, skärpa och färgåtergivning jämfört med en TN-panel som sitter i de flesta skärmar.
Verkar vara väldigt uppblåst, satt och lyssnade på slashat när dom snackade samt kollade på nån liveblogg under eventet. Men visst en fiffig grej, ska bli kul att se vilken målgrupp som utnyttjar den mest..
#8 Hade jag själv fått välja hade jag hellre lagt till pengar och utnyttnat min studentrabatt och köpt mig en macbook.
Den är ju i princip bara en minipc fast med touch, en förvuxen iPhone och det äger jag redan en. Men jag tänker inte döma ut den för det, den kanske blir en riktig hit :)
Ful var den med. Men vem vet, kanske blir populärt som fasen sen. Sen tycker jag apples reklam för deras iPad är sjukt äcklig :D. Typ som tv-shop http://www.apple.com/ipad/#vid eo
- Den är stor, något som lägger den bland minilaptops i 'mobilitetsklass'. Dvs, man bär den inte i fickan, t ex.
- Trots att den har samma 'mobilitetsklass' som minilaptops så har den ett Smartphone OS, nämligen iPhone OS. Detta är en stor faktor som verkligen drar ner den. Den är som en stor Smartphone som saknar vissa funktioner som Smartphones har. Den har även avsevärt sämre hårdvara och hårdvarufunktionalitet än dagens laptops.
- Precis som med iPhonen har den dåliga "multitasking" möjligheter.
- Den ska tydligen inte ha stöd för Flash eller Java.
- Den saknar ett fysiskt tangentbord.
- Ingen kamera.
- Kräver speciellt typ av simkort för 3G-användning.
- Osmidig. Det är en platt skiva som måste hållas i luften med en hand vilket tvingar enhandsanvändande. För tvåhandsanvändande krävs den att den ställs mot något på ett bra och stadigt sätt för att undvika att den ska falla.
- Med mera ..
Helt enkelt känns det snarare som att en iPhone möter en fotoram än en dator. Tycker personligen att det inte verkar vara något att investera i, skulle överlägset föredra att köpa en minilaptop för att bruka de funktioner iPaden är till för.
Inlåsning, igen. Trodde faktiskt det skulle vara ett riktigt OS och en äkta dator. Istället måste man ha iTunes i en annan dator för starta den första gången, lagra media osv i den. Inga USB portar, ingenting. Bara dessa galna Apple fans ser den mer - och tror den är överlägsen mot en vanlig netbook för tre-fyra tusen.
Tycker den är riktigt häftig och så men samtidigt väldigt onödig, visst skulle va skön o kolla på film i på bilresan. JAg har en iPhone, och den där är nästan exakt som en giganstisk iPhone/iPod touch.
Om jag skulle köpa en så skulle det nog vara enbart för filmupplevelsen.
#18 alla har inte en iPhone.
jag kommer fortsätta använda min netbook, då jag är beroende av masslagring utan att använda mig utav - ett specifikt program/en annan dator . .
det jag vill få fram är, att man köper hellre en iPhone än en jävla iPad? De finns ingen mening me skiten? Man kan lika gärna köpa en dator om man nu vill ha nåt liknande..
#33 i Frankrike så äger cs 400 000 pers en iPhone medans bara 100 000 pers äger en i Kina, dock är det iPhone men tror inte det skulle bli så stor skillnad. Tänk på hur litet Frankrike är jämfört med Kina.
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
" Egen processor och en månads standby
Redan tio minuter in i presentationen drog Steve upp den: iPad. Än så länge har han mest demonstrerat vanliga appar som Mail, Safari, Adressboken, Kalendern, Youtube och så vidare.
iPaden är en stor iPod touch och är lite förvånande i formatet 4:3 och inte 16:9.
Vad det verkar som på bilderna finns det ingen kamera riktad mot användaren.
Den väger 680 gram och skärmen är 9.7 tum. 12.7 mm tjock.
Skärmen är av typen IPS. Lite osäker på vad det är, men de
Chipet som driver den är egenutvecklat och kallas "Apple A4". Processorn rullar på i 1 GHz. WiFi, Bluetooth så klart. Mellan 16 och 64 GB minne.
Man har lyckats klämma ur 10 timmars användningstid och en månads standby-tid. "
Från länken i #0.
Den är ju mindre än en tidning ffs :P
följ eventet live.
Men det var trevligt att du kunde förklara vad det var iaf =)
Den är ju i princip bara en minipc fast med touch, en förvuxen iPhone och det äger jag redan en. Men jag tänker inte döma ut den för det, den kanske blir en riktig hit :)
Hemma = Dator
Skolan = Macbook
Ute = Iphone
Ful var den med. Men vem vet, kanske blir populärt som fasen sen. Sen tycker jag apples reklam för deras iPad är sjukt äcklig :D. Typ som tv-shop http://www.apple.com/ipad/#vid eo
Argument för detta:
- Den är stor, något som lägger den bland minilaptops i 'mobilitetsklass'. Dvs, man bär den inte i fickan, t ex.
- Trots att den har samma 'mobilitetsklass' som minilaptops så har den ett Smartphone OS, nämligen iPhone OS. Detta är en stor faktor som verkligen drar ner den. Den är som en stor Smartphone som saknar vissa funktioner som Smartphones har. Den har även avsevärt sämre hårdvara och hårdvarufunktionalitet än dagens laptops.
- Precis som med iPhonen har den dåliga "multitasking" möjligheter.
- Den ska tydligen inte ha stöd för Flash eller Java.
- Den saknar ett fysiskt tangentbord.
- Ingen kamera.
- Kräver speciellt typ av simkort för 3G-användning.
- Osmidig. Det är en platt skiva som måste hållas i luften med en hand vilket tvingar enhandsanvändande. För tvåhandsanvändande krävs den att den ställs mot något på ett bra och stadigt sätt för att undvika att den ska falla.
- Med mera ..
Helt enkelt känns det snarare som att en iPhone möter en fotoram än en dator. Tycker personligen att det inte verkar vara något att investera i, skulle överlägset föredra att köpa en minilaptop för att bruka de funktioner iPaden är till för.
Om jag skulle köpa en så skulle det nog vara enbart för filmupplevelsen.
Btw #0 Länka denna video ist, http://www.apple.com/ipad / mycket roligare och intressantare att kolla på.
#17 Sätta in en skärm i bilen och spara 5k? HUR går det ihop?
jag kommer fortsätta använda min netbook, då jag är beroende av masslagring utan att använda mig utav - ett specifikt program/en annan dator . .
#18 genomtänkt etc.
#25 Precis
#28 Jämför priserna på applestore i USA och Sverige. Priserna i Sverige skulle motsvara att dollarn stod i ca 11:-, vilken den inte gör.
Nästan alla elektronikprodukter är dyrare i Sverige än i USA.
Denna produkten är en förstorad iPod touch med en kraftigare processor och ett nytt chip.
Verkar helt värdelös