Hej, läst lite och kollat snutt på youtube och har bestämt mig typ för att jag vill ha en tam iller i mitt rum för de är så himla söta =D
Googlat lite men hittar inge ställe där man kan köpa så undrar om ni vet något ställe?
Undrar också om någon här har en eller känner någon som har?
Vad äter dem, kan dem lära sig gå på kattlåda?
Spenderar rätt mycket tid vid datorn så skulle ju kunna ha en fin koj på mitt skrivbord där han kan sova sen kanske köpa en liten klätterställning =)
Berätta vad ni vet om ni vet något.
Detta är inget skämt ellr något för er som tror de, kolla på vid själva, vill ni inte också ha?
http://www.youtube.com/watch?v =lCpcYbHPWKc&feature=related
Obs kolla 2:02 sött =)?
Går dem på kattlåda?
Vad äter dem?
Behöver dem någon sorts stimulans?
Hur ligger dem till intellektuellt typ som en katt elr smartare?
och annat som kan va värt att veta =)
sen kattmat te.x och vanlig bløt katt mat de æter fan allting haha.
De behøver vældigt mycket uppmærksamhet och du ska helst ha 2st nær du ær i skolan te.x eller om du har en katt så kan du vænja dom två tillsammans. Men dom bits jævligt hårt. så skaffa en iller-valp istællet før en vuxen då. Dom ær mkt smartare æn en katt:>
sen kan du læsa hær.
http://www.zoonen.com/perzoone n/artikel.asp?oid=702575
http://www.zoonen.com/perzoone n/artikel.asp?oid=431279
dær står det en hel del om skøtsel :>
Iller är nog ett av de sötaste djuren som finns!!
se bara =D
http://iller.ifokus.se/Article s/Read.aspx?MessageId=384ac94f -467a-4409-8ba3-899ea3b7dfeb&G roupType=Se.iFokus.Community.B oard.ForumGroup
#5 Måste man ha två? Blir det inte för mycket med 2st?
Ne man behøver inte ha 2 st. men nær du ær borta ær det bra før den att ha en kompis. Men har du katt eller hund så vænj dom två tillsammans så behøver du inte 2 illrar:D
Snikna jävlar, dem bits ju! Min lillasyster hade 2 stycken, ena bet mig och försvann helt plötsligt.
Köp en kattunge istället, har en själv. Den är döpt till Torpeden.
sen undrar jag samma som #16
Inte bara i dag, utan för ca 10 år frammåt. Förhoppningsvis blir din iller så gammal. Tyvärr finns det mycket cancer och hjärtfel hos illrarna i dagens läge vilket tyvärr har dragit ned medel livslängden hos illrarna till 5 år.
En iller vill att du gosar lika mycket med den som du skulle gjort om det var en hund. Och det tar mycket tid att lära din iller saker. Oavsett om det är att gå på lådan till att inte bitas. Trots detta blir ytterst få illrar helt rumsren.
Kan du stå ut med ett djur som inte är helt rumsren?
Som jag skrev i frågan över denna. Inte ens när man lägger mycket tid på sin iller är det säkert att den blir helt rumsren. Olyckor händer de flesta illerägare.
Klarar du av att vara tillräckligt envis när din iller börjar hoppa runt och fräsa och hugga dig i fingrar och tår?
Vad som krävs för att lära dem av med detta beteende är envishet och att inte visa rädsla när den attackerar. Illern är från början uppfostrad från Hakuna Matatas uppfödning att man inte får bitas. Dock innebär detta tyvärr inte att den inte kommer testa dig. De flesta illrar testar nya personer.
Kan du stå ut med att många av dina bekanta kanske slutar upp med att komma och hälsa på för att de är rädd för din iller?
Inte alla uppskattar en iller, och inte alla kan hantera en iller som testar dom. I vissa fall kan man därför mista bekanta på detta sätt.
Om din familjesituation förändras, och du skulle få en bebis. Vad gör du då?
Många skaffar iller och inom ett- två år så skaffar dom en bebis. Ofta så placeras illern om då för att man är rädd för att illern ska skada bebisen. Hur skulle du göra i en sådan situation?
Ditt hem är inte längre vad det en gång varit. Blomkrukor åker i golv och gardinen används som klätterträd. Kanske bajsar den på din kudde, eller gömmer dosan till dvd spelaren. Kan du leva med denna totalförändring av ditt hem?
Ja, en iller kan hitta på det mesta. Om du är obotligt pedant skulle jag råda dig till att köpa en gosedjursiller i stället för en levande
den ena fEstAr vid tidningen