Aight, så jag har på senare tiden fått sämre minne med tiden, började tänka på det förra veckan, då jag med jämna mellanrum, kunde t ex starta en konversation med någon för att sedan glömma bort varför jag faktiskt startade konversationen från första början.
Eller ibland när jag kommer på att jag ska gå in på en särskild hemsida så trycker jag Ctrl+T för att öppna ny flik (Tar ca 0.5 sek) och när fliken väl är uppe har jag inte den blekaste aning om vilken hemsida det var jag skulle besöka.
I de flesta fall brukar man kunna tänka tillbaka till någonting och känna att det har någonting med det att göra. Och man kan sen arbeta sig fram tillbaka till den tanken man hade tappat, men för mig blir det helt blankt.
Jag kan inte direkt påstå att mitt minne varit direkt bra, men när minnet sviker såpass mycket att t.o.m farmor har bättre minne, då är det nog dags att börja oroa sig.
Därför tänkte jag kolla med lite folk om detta är vanligt bland ungdommar. Jag är 19 år, och tycker nog inte att jag gör något särskilt som leder till försämrat minne, inte vad jag vet om iaf.
Har nog ingen sämre dagsrutin än de flesta andra i min ålder heller, jag sover på natten, och äter minst 3 ggr om dagen.
härligt när man är pissenödig och drar till toan, kollar sig i spegeln och går ut igen... går tillbaka till rummet och undrar varför man fortfarande är pissenödig fast man nyss var på toan