Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Tältning - Konstiga händelser?

Postat av HeexX den 19 Juli 2009, 17:27
630 kommentarer · 2 776 träffar
Tjena FB. Tänkte skriva av mig lite, för några dagar sedan hände något halvläskigt...

För det första, ni som tänker skriva "mytt1!1!!!2" kan bara dra härifrån. Det här är inte myt, jag upprepar; INTE myt.

Det hela började med att min flickvän tjatade på mig om att hon ville ut och tälta. Själv är man inte speciellt pepp på det där med tältning och skit. Spendera en halvtimme att krångla upp ett tält för att sedan ligga och halvfrysa i en trång sovsäck. Snäll som man är gick man med på skiten, kan ju säga att jag ångrar mig lite smått i efterhand. :)

Vi bestämde oss för att välja ett ställe som är drygt en kvart hemifrån. En liten skogsdunge som leder till en övergiven lada som är ansluten till ett gammalt hus. Ingen av päronen hade möjlighet att skjutsa, så vi bestämde oss för att ta moppen. Lite halvjobbigt att få rum med all packning, men med lite snöre och lite tid var vi redo att åka. Ungefär vid åttatiden lämnade vi huset, och vid niotiden var tältet uppe.

Allt gick fint, vi hade det trevligt (if you know what I mean) ;), pratade, åt lite av matsäcken (pannkakor + skinka- och philadelphiamackor, godare än det kanske låter!). Natten gick bra, vaknade väl då och då av att regnet smattrade mot tältet...

Nästa dag när vi båda vaknat var väl klockan runt nio, så vi åt upp mackorna och bestämde oss för att gå på en liten promenad innan vi skulle åka tillbaka. Ladan låg ungefär 50-60 meter bort och vi var nyfikna, så vi bestämde oss för att gå bort till den. Väl framme så testade vi att rycka lite i dörren. Till min förvåning var den inte låst, så vi gick in. Fanns inte särskilt mycket där, rätt tomt och öde. Det enda vi märkte var en gammal dörr som ledde in till det övergivna huset (vi antog att det var övergivet då det var riktigt skitigt och slitet).

Tänkte inte mer på det. Vi gick tillbaka till tältet och packade ihop och knöt fast allt på moppen. När vi skulle starta moppen så sa flickvännen att hon ville gå tillbaks till ladan och kolla vad som fanns bakom dörren. Whatever, tänkte jag, vi tog av oss hjälmarna och gick tillbaka till ladan/huset. Jag öppnade dörren, och som vi hade misstänkt var det inget rum, utan en anslutning till huset. Vi gick runt lite, såg köket, ett sovrum, inget intressant direkt. Dammigt. Dock var det rätt fint inuti jämfört med utsidan. Helt plötsligt när vi gick in i ett rum så började tjejen whina lite. "Usch va obehagligt, kom, vi går...", jag tog tag i situationen och ledde henne genom restererande delar av huset. Det enda lite halvläskiga vi såg var i ett av sovrummen, en docka (som för övrigt var i samma rum som bruden fick obehagskänslor i). Den såg rätt gammal ut och använd ut.

Tyvärr hade bara en av oss med mobil, och det var tjejen. Ingen kamera där inte. I alla fall, googlade lite på 'doll', tänk er den här, dock lite mer sydd och trasig.

http://www.celticattic.com/tre asures/images/gifts/scotland/a my_scot_doll.jpg

Lite senare gick vi tillbaks till moppen och åkte hem. Bruden behövde åka hem till sig för att några av hennes släktingar skulle komma, så följde henne till bussen.

Inget särskilt hände under dagen, drog några DotA-matcher över garena, vann de flesta såklart, fler och fler leavers känns det som, tråkigt!

Runt 1-tiden skulle jag sova, stängde av datorn, släckte lampan, när plötsligt mobilen ringde.

Det var flickvännen som lät lite rädd ;s. Frågade henne vad som var fel, hon svarade inte direkt, efter ett tag lyckades hon berätta att under eftermiddagen hade hon fått ett antal samtal på mobilen, där ingen pratat utan det spelats någon slags pianomusik. Jag lugnade ner henne och vi la på runt halv två. Jag var riktigt trött och somnade nästan direkt.

Under natten drömde jag några random drömmar, där dockan alltid på något sätt var inblandad. Vaknade väl runt sju och somnade om, vaknade igen vid elvatiden. Åt frukost och tänkte lite på drömmarna. Ringde bruden. Frågade henne, men hon hade inte drömt något om dockan. Jag kom att tänka på att det funnits ett piano i ett av rummen, nämnde för henne, hon blev lite rädd igen. Eftersom att hennes släktingar var kvar under dagen bestämde vi att vi skulle ses nästa dag, igår var det.

Utmed dagen tänkte jag inte mycket mer på det, drog ut och fiska med farsan. Fick upp en liten tröstgädda som vi kastade tillbaka. Efter några timmar tröttnade vi och åkte tillbaka hem. Försökte ringa tjejen igen, men hennes mobil verkade vara avstängd. Jag satte mig vid datorn, tänkte dra en DotA, men till min jävla förvåning hade vi ingen cola hemma, fick panik... Vi har ALLTID cola hemma, till följd av mitt lilla beroende av, just det, coca cola! Så jag tog moppen in till centrum, gick in på ica. Tog en cola och valde ut non stops som snacks. Ställde mig i kö. Framför mig stod en mamma med en liten flicka. Flickan stod där med en likadan docka som den vi sett i huset. Jag blev såklart lite rädd, blinkade till och då märkte jag att den inte alls var likadan. Jag försökte glömma bort händelsen, betalade för mina saker och åkte hem.

Nästa dag ringde bruden vid ett ungefär, sa att hon fått ett till sånt där samtal efter att vi pratat dagen innan och haft mobilen av fram tills nu. När hon satte på den hade den tydligen ringt direkt, dolt nummer. Hon hade avböjt samtalet. Hon sa att hon skulle åka till mig om ett tag, skulle iväg till Centralen och vinka av den sista släktingen som skulle hem till Malmö idag (och nej, turligt nog snackar hon INTE skånska).

Bruden kom runt sjutiden, strax efter att hon kommit ringde hennes telefon igen, dolt nummer. Hon tryckte på grön lur och satte mobilen mot örat. Jag satt precis bredvid henne och hörde också pianot. Hon, som tror väldigt mycket på det där med övernaturliga fenomen, blev smått tårögd och började säga att det måste varit något med det där huset. Vi la på luren, fick trösta henne ett tag, undvek att säga något om det som hänt på ica. Vi gjorde inte så mycket under kvällen, runt midnatt ringde mobilen igen. När hon svarade satte hon på högtalare också. Den här gången var det helt tyst.

- Vem är det? Frågade jag.

Det knastrar till i luren. Flickvän blir tårögd, jag säger åt henne att skärpa sig, det knastrar lite i luren, big deal?

- Tänkte du svara eller?

Det knastrar till igen.

- Sluta ringa, du skämmer ut dig.

*Linjen bryts*

Jag säger åt flickvännen att sluta svara på dolt nummer, och här är vi nu! :)

Tips vad ni tycker vi ska göra? Har nåt liknande hänt er? Nåt tips?

EDIT 1:

Efter att vi fått förfrågningar av bilder bestämde vi oss för att åka ner till ladan och knäppa några snabba. Till vår förvåning var det låst? Vad i helvete... Då blev man lite skraj. Vi knäppte bilderna i alla fall (dock inte några inifrån såklart).

http://data.fuskbugg.se/skalma n01/Bild054.jpg

http://data.fuskbugg.se/skalma n01/Bild059.jpg

Flickan + ankröv i mitten ;D Hahah.. Hon blev lite sur att jag la upp den. ;D

http://data.fuskbugg.se/skalma n01/Bild060.jpg

Ungefär likadan bild fast med moppen för bevis :).

http://data.fuskbugg.se/skalma n01/Bild064.jpg

Där vi tältade ;p. Lite skog emellan ladan och det, så vi kunde inte få båda på samma bild..

Notera; bakom ladan i bild nr 1 är huset. Dock jävligt högt gräs där och MYCKET fästingar, så pallade verkligen inte riskera att få borelia/TBC eller whatever för att ta bilden.. Kalla mig feg! Eller bög. Fast det går ju inte. Har ju ankröven. Fniss.

Undrar varför och hur fan ladan är låst? På utsidan syntes inget lås alls, skumt.

EDIT 2:

Flickan (ankröven) ringde och sa att hon hade något viktigt att prata om, hon ville ta det face to face, så hon kom hit (tar cirka en timme kommunalt, då hon bor i stan och jag på Ekerö). Tog upp henne till rummet och vi började snacka. Till min förvåning tog hon upp en gammal "gulnad" lapp och visade vad det stod på den. Det stod "MOONLIGHT SONATA" i en något barnslig handstil.

Jadu. Vad fan skulle detta betyda? Vi googlade... Fick reda på att det var en låt av Beethoven. Sökte på spotify, bingo. Där var den, låten som vi hade hört spelas i flickvännens telefon med våra egna öron. Bara ett par sekunder i början hade vi hört såklart, men det räckte, den börjar rätt kusligt, tycker jag.

Jag tänkte att det kanske kunde varit någon där som faktiskt sett oss gå in i ladan och drev med oss, men flickan undrade då direkt hur personen skulle ha ringt hennes mobil. Det hade jag såklart inget svar på. Vi satt nere i köket och åt pommes med ketchup när hon undrade varför ingen hade ringt mig och spelat musik. Jag visste ju inte varför och kunde därför inte svara. Direkt började hon anklaga mig för att det skulle vara jag som försökte skrämma henne och blev sur. Hon drog upp en gång då jag försökt skrämma henne förut, när vi gått hem efter att ha sett en skräckfilm hos en kompis.

Jag hade föreslagit att vi skulle gena genom skogen, där det inte finns gatlyktor, och glidit iväg snabbt och ljudlöst medan hon pratade och var på annat håll i tankarna, för att sedan gömma mig i någon minut (det var kul då.. ;p) tills hon blev riktigt rädd och trodde jag blivit kidnappad eller liknande ;D. Det och något annat tillfälle drog hon upp och tyckte att jag den här gången hade gått för långt. Efter cirka en kvart övertalade jag henne att det inte var jag den här gången, jag berättade dessutom om den lilla incidenten på ica. Hon slutade bråka om det när jag förklarade att det inte kunde varit jag som ringde henne och spelat piano, då jag också hade lyssnat i hennes mobil och hört pianot (dessutom är det elgitarr jag kan spela, inte piano).

Så i alla fall, vi satt ett tag till och läste lappen och försökte förstå vad som hände oss. Tjejen tyckte efter ett tag att vi kanske skulle gå tillbaka till huset och bryta upp låset på något sätt och bränna upp dockan, som vissa av er föreslagit! Vi åkte dit och till vår förvåning satt det en lapp på dörren, likadan som den tjejen fått i brevinkastet, fast med en annan text. "RÖR INTE MIN DOCKA, DEN ÄR MIN!" i liknande handstil. "MIN" var även understruket. Dock hade vi ingen lycka med att bryta upp dörren, den satt hårt som sten för att vara ärlig.

Läskigt? Det tycker i alla fall vi.

Vi tog med oss lapparna hit till mitt hus och tog kort på dem, då vi är säkra på att ni skulle fråga om bildbevis.

http://data.fuskbugg.se/skalma n01/Bild066.jpg

http://data.fuskbugg.se/skalma n01/Bild067.jpg

Och sedan båda bilderna med en lapp som det står "HeexX" på, med COOL handstil (gjort själv!) om det nu skulle behövas! ;D

http://data.fuskbugg.se/skalma n01/Bild068.jpg

Vad tror ni? Några tips? Det här börjar bli rätt äckligt för att vara ärlig.

EDIT 3:

Vi har tänkt lite... Och vi kom fram till en teori.

Jag hade inte rört pianot, men min flickvän hade faktiskt rört några tangenter på pianot i huset. Fan också... När vi tänkte efter hade jag rört dockan. Ångrar lite att vi var inne i det där jävla huset. Vi undrar vem fan som håller på, måste fan vara någon polare som spionerat eller något, jävligt skumt detta. Jag tror inte på det där med spöken riktigt, dock är min flickvän lite mer mottaglig än jag till det där snacket om spöken och så vidare, men hon skulle nog inte beskriva sig själv som en som tror på det ändå.

Alltså tror vi att pappret på ladan var tillägnat mig, vilket är lite läskigt då jag sett dockan vid några tillfällen...

Förresten har flickvännen fått ett samtal från dolt nummer igen, dock svarade hon inte, som jag sa åt henne. Tycker ni att hon ska svara nästa gång? Så att vi kanske får höra något nytt? Kan väl inte direkt skada...?

Kom med tips. Vi behöver alla vi kan få! Tack för alla som kommenterar och hjälper oss. Dagens går till #116. Vi tackar dig för ett gott skratt! ;) Kommentar #99 var inte heller dum (eller jo, det var den tamejfan). ;D

Så fb, hoppas att ni får ut lite spännande läsning utav det här problemet, fortsätt kommentera, så fortsätter vi komma med edit! :)

EDIT 4:

Inte allt för mycket nytt har hänt, det "vanliga" så att säga. Igår fick flickvännen ett samtal från dolt nummer med samma pianomusik, jag var med henne då. Vi testade att hänga kvar i luren tills låten var slut, det var riktigt segt. När musiken äntligen var slut så knastrade det till ett par gånger, oregelbundet i ungefär 15 sekunder, man typ, wtf? Sen bröts linjen. Då hade man suttit där och lyssnat på den där skiten i ~10 minuter, helt i onödan. Alltid härligt med lite Beethoven dock! Eller? Näe förresten.

Åkte lite moppe idag, skulle till ica och handla nåt gott att äta. När jag kommer till gångtunneln som ansluter till centrum ser jag att det står det en jävla liten unge som stirrar på en med sin docka i famnen. tyckte det såg ut som den där äckliga dockan i huset. Jag bromsar in lite fint, tittar bakåt, men då är ungjäveln borta. Asså vad i helvete. Illusion? Inte så troligt att tjejen springer typ 5 meter på en sekund. Man börjar ju undra... Skakade av mig skiten och fortsatte till centrum, handlade lite snacks och drog hem. Sedan dess har allt varit lugnt! :)

Btw, många verkar vara intresserade av ankan, fett synd boys! ;)

Edit kommer.

EDIT 5:

Förutom att jag drömt lite om dockan så har det varit relativt lugnt. Ankan har inte fått något samtal från dolt nummer, dock påstår hon att hon får obehagskänslor av att vara i ett speciellt rum i sitt hus. Ni kan ju gissa vad som finns i det rummet... Yes, ett piano. Men det är ju inte så underligt, med tanke på allt som hänt. Jag tror nääästan att det bara är inbillning! :)

Så jag förklarade det för henne. Hon hade förstått det själv sa hon, och dessutom kallade hon mig dum för att jag trodde att hon var så dum. Bah! Då slog jag till henne på röven och sa "tyst anka!". Då fnissade hon till och så blev det pusskalas! ;D

Men nu ska jag öva på Master of Puppets-solot (det svåra, det lätta kan jag redan, såklart)! ;)

Håll till godo, edit kommer förmodligen imorgon! :)

EDIT 6:

Inget har hänt sen igår, är med ankan just nu, vi har tagit det lugnt, tittat på scrubs och så har vi guppat och guppat. Hon blev kåt när jag visade henne solot från Master of Puppets. Just nu lyssnar vi på Iron Maiden - The Clansman på spotify, mitt val! Nu tänker ni kanske att ni inte bryr er så mycket. Och det gör inte jag heller. Kan byta låt när som helst för övrigt. Nu gjorde jag det. Big deal. Bryr mig inte. Jag är hård. Tuff kille. Nu ska vi äta lite...! Såna där avlånga köttbullar.

Inte nice! ;>

Edit kommer när något händer!

EDIT 7:

Ett samtal från dolt nummer har inkommit, vi orkade inte lyssna på skiten, så diss dirr när vi hade hört ungefär 2 sekunder av pianot!

Genombrott hoppas vi:

Igår tillkallade vi ett medium som för övrigt kostade 500 kr, efter att min anka tjatat på mig att hon vill bli av med dessa händelser osv, så det är väl bara att se om det funkar! Mediumet kommer på lördag. Vi har även berättat för våra föräldrar, de trodde att vi inbillade oss... När vi berättade om samtalen så sa de att det säkert bara var någon kompis som hade busat. Hm! :)

Så nu är det väl bara att vänta in lördag. :)

EDIT 8:

Ni får ha överseende med att det här blir en lång edit. :)

Flickvännen och jag vaknade vid tio, hon hade sovit här. Vi åt lite frukost och tittade sedan på tv, sedan kom mediumet. Vi åkte till ladan och var där vid ungefär halv ett. Vi hade sagt det mesta av vad som hänt över telefon och gick in på detaljer lite mer när vi väl var vid ladan. Jag skulle beskriva mediumet som trevlig, dock smått nervös och udda, men det tillhör väl ;p. Vi började med att försöka komma in i ladan, vilket gick(?), man blev lite förvånad såklart.

Vi började långsamt söka igenom ladan i jakt på några andar eller vad nu Mrs.Medium letade efter. Inga fynd, vi tog oss igenom dörren som ansluter till huset. Mediumet stannade plötsligt till när hon gått ungefär en meter, hon gick först, vi följde efter och väntade på reaktioner osv.

Hon började mumla lite för sig själv, jag undrade om hon känt något eller liknande, hon svarade att det gjorde hon minsann med ett halvt leende på läpparna som skulle kunna uppfattas som... ja, konstigt. När hon kom in i pianorummet fick hon tydligen en väldig lust att börja plinka lite på pianot... Jaha, vi betalar henne för att hon ska leka? Whatever.

"Jag är bra på det här!" sa hon, och lirade början på Für Elise, rätt shabbigt. Nej men gud vad duktig hon var! Eller näe.

Medan hon spelade så knarrade dörren till lite i de rostiga gångjärnen, och kycklingarna (anka och medium) ryckte till. Mediumet slutade spela och sa att någon ande måste ha reagerat när hon började spela på pianot. Jag, som är lite förståndigare, förstod ju att det var en liten vindpust eller något.

(Det finns trasiga fönster, plus att vi lämnade dörrarna öppna, vilket resulterar i korsdrag.)

Jag förklarade det för dem, men mediumet stod fast vid att det måste varit en ande, även om hennes röst blev lite skakig av min förklaring. Vi gick ut ur rummet och fortsatte vår gång igenom detta "spökhus". Mycket angenämt. När vi kom till rummet där dockan var placerad så såg vi att den hade flyttat på sig, märkvärt, minst sagt. Sist vi var här så satt den på en sak som hängde ifrån taket, nu satt den i en liten gungstol i väldigt liten storlek, som var lokaliserad på golvet. Vi sa detta till mediumet i blandade stämmor, jag sa åt ankan att vara tyst. En man försöker faktiskt föra sin talan!

Mediumet förklarade att detta var rätt ovanligt, men att det i nio fall av tio var andar som hade använt sin fysiska kraft åt att flytt dockan. JA! NU HAR HON ÖVERTYGAT MIG OM ATT DESSA ANDAR FINNS, DE HAR KRAFTER, TVEKLÖST!!!! (Hoppas att ni ser ironin som bokstavligt talat skiner igenom.)

Jag tyglade mig och sa att det var högst intressant. Ankan vägrade prata efter att jag sa åt henne att vara tyst. Så jag svalde min stolthet och sa till ankan att hon nu fick tillåtelse att prata igen.

Mediumet sa att vi skulle fortsätta söka igenom hela huset, sedan ville hon ta en närmare titt på både pianorummet och dockrummet. I ett rum så stannade hon till och sa att hon fick ont i huvudet helt plötsligt. Ankan blev intresserad såg man, jag blev dock bara trött.

"Är det vanligt att du får ont i huvudet av sånt här?" Frågade jag.

"Det händer, oftast är det andar som försöker förmedla ett känsla eller liknande." Fick jag till svar. Och fy herregud va nära jag var på att lappa till henne. Vem i helvete säger ETT känsla?

"Vart kommer du ifrån?" Frågade jag, kunde inte låta bli ;p.

"Jag är född och uppväxt i Sverige" svarade hon, smått förnärmad.

"Uppvuxen.."

"Va?.."

"Du sa uppväxt, det heter uppvuxen."

Var bara tvungen ffs!

Aja, vi fortsatte vår lilla promenad. När vi hade vart i alla rum gick vi till pianorummet, hon testade att spela lite igen, det knakade till lite, hon skakade till och slöt ögonen. Jag typ... WTF? Det såg jävligt konstigt/roligt ut för att vara ärlig, det tyckte ankan också, dock fick hon ett lite intresserat uttryck i ansiktet.

Mediumet förklarade att det fanns en ande här som förmodligen spelade mycket piano innan hon lämnade livet på jorden, och som förmodligen inte gillade att mediumet spelade.

Det börjar bli jävligt tjatigt att skriva mediumet hela tiden, så döper henne till Agata (dock inte hennes riktiga namn). Tycker hon påminner om en typisk Agata!

Agata tog tag i situationen (Bra jobbat, Agata!) och gjorde sitt jobb. Hon slöt ögonen och kommunicerade med anden på något sätt, som kan tänkas obegripligt för oss utan denna förmåga! Agata sa att en tjej (troligen ankan) hade rört pianot, som den här lilla anden då höll kärt. Det var därför anden hade börjat förfölja min anka förklarade hon! Agata sa att hon skulle driva anden mot ljuset. Jaha, tänkte jag. Det låter fint :).

Hon slöt ögonen i drygt 2-3 minuter. Var några gånger nära på att börja skratta, hon ryckte till lite ibland. Höll dock masken, tänkte på hur vädret var utanför, vad jag skulle äta till lunch osv. Det blev nästan en laugh loop där ;>. Hon andades ut och sa att hon var klar med anden. Min flickvän sa att hon kände sig lättad och blev glad. Vi fortsatte till dockrummet, la ett krokben på brüden, hon blev sur och försökte slå mig i ryggen. Med sann martial arts-anda parerade jag slaget med överarmen, hon är van vid detta, så hon slutade bara försöka. "Klokt val!" Utbrast jag och fortsatte gå efter Agata. Känner att ankan ska dra ett cheap shot, så vänder mig precis i rätt tid för att se henne bita sig i läppen och röra armen, som att hon skulle slå mig. Än en gång blir jag förvånad över hur väl jag kan läsa lilla Angie (ankan). Ack ack.

Efter ungefär fem sekunder var vi inne i dockrummet igen. Agata tar då upp dockan och börjar vrida och vända på den. Vid detta laget är jag fortfarande kritisk till om det finns andar osv, men så börjar den där lilla gungstolen svaja, medan det skrapar på väggen. Vad i helvete. Då kunde jag fan inte tygla mig längre, blev skraj rent ut sagt! Agata utbrister att det är en liten själ i rummet som är fångad mellan det jordelivet och andelivet. Hon sluter än en gång ögonen och efter dryga 5 minuter slutar stolen svaja, skrapningarna upphörde dock efter cirka en minut. Dock kan det diskuteras hur bra min känsla för tid var just då, kändes som en evighet :).

Vi gick igenom huset en sista gång, Agata fick inte upp något spår på något övernaturligt, så vi gick ut ur huset. Jag och ankan drar en djup suck och ja, så gjorde vi som par gör när de kommit förbi något svårt (puss och kram!). Vi tackade Agata så hjärtligt, med både de lovade 500 kronorna och med ord. Hon tog emot pengarna och sa åt oss att höra av oss om inte allt upphörde, med det där halva, svårtolkade leendet.

Förmodligen var det här sista editen. Dock kommer fler om inte problemen upphör.

TACK FÖR ERAT STÖD! Ni är guld.

Eran högst tillgivne, HeexX.
Föregående tråd

630 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar