×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Brusigt ljud i både laptop och högtalare

Postat av dQnielisonfire den 2 Juli 2009, 22:29
5 kommentarer · 456 träffar
Hej alla!
Tänkte kolla med er datorkunniga om ni kan hjälpa mig med ett problem som jag har stött på. Det är nämligen så att jag kopplade in min laptop i en väns högtalare, och när jag sedan kopplade in laptopen i mina egna högtalare så ska ju laptopens högtalare dämpas och ljudet skall då komma från de externa högtalarna, vilket inte sker i detta fall. Ljudet som hörs är väldigt brusigt och lågt och kommer från både laptopens högtalare och de externa högtalare. Jag upplever att ljudet är starkare i de externa högtalarna, men dock brusigt. Kan det vara fel på ljudkortet? Och vad skulle isf. en reparation av detta kosta om någon vet?
Jag har prövat systemåterställning, gjort datorn strömlös och avinstallerat ljudkortet och uppdaterat drivrutiner. Kan en omformatering av datorn hjälpa eller är det någon som nu direkt vet att det är just fel på ljudkortet? Värt att tillägga är att jag har prövat med headset och andra högtalare utan framgång. Jag har även googlat detta problem och sökt i andra trådar utan resultat om liknande problem som mitt.
Så är det någon godhjärtad själ där ute som vill hjälpa till i form av några rader text så är det uppskattat.
Tack på förhand!
Föregående tråd
Nästa tråd

5 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 5 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..