1
Scary help !
Postat av Ricka den 24 Juni 2009, 01:22
63 kommentarer · 175 träffar
Hallu fragbite ! Det har nyss hänt nått riktigt läskigt här hos mig.
Jo, det är så att jag och min polare sitter och lanar i en husvagn, eftersom min bror och hans flickvän lånar mitt rum. ( dom är här på besök )
Vi bor på landet just nu och har inte så värst mycket grannar, 1 till höger, och en lite längre ner på vägen. Efter att man åkt ner förbi vårat hus kommer man då till grannen och där tar vägen slut.
Min bror kom hem runt vid 11 med bilen, vi tittade ut för att vara säkra på att det var han, och det var de.
Han knackar på och frågar hur det går..Sen går han in i huset.
Efter en taggad cs match så chillar vi med youtube, nu är klockan runt 12 då det börjar hända saker. Min kompis sätter på en youtube film där allt ser ut som här..just här på landet där vi bor.
Riktigt skumt.
Det är en bil som åker runt på grusvägarna och tittar ut mot fälten. ( i filmen ) Jag tänker, wow, skumt :S och tänker inte mer på det. Efter bara 5 minuter så kommer en bil åkandes på grusvägen utanför husvagnen.
Vi båda tänker att det är grannen, men som alltid är vi på den säkra sidan och tittar ut.
Just då så stannar den på grusvägen en bit bort från husvagen.
Jävlar tänker jag, vem fan är det? (( Vill bara att alla ska vara medvetna om att dom flesta som åker bil är över 18 och har jobb och borde inte åka runt på landet 12 på natten ))
Han/Det stänger av bilen men går inte ut.
Aja, skit samma !! tänker vi.
Vi chillar, tittar ut lite då och då och bilen står där, avstängd.
Efter ett tag så orkar vi inte stå där och hålla vakt så vi drar en pcw. Det var precis då vi ska komma in på servern vi hör någon som går utanför husvagen på gruset ( våran uppfart är upplagd med grus))
Fega som vi är tittar ingen ut ifall dom skulle stå där.
Då blir allt tyst.
"Vad fan gör vi?" Viskar jag till polaren.
"Aaa, vi går fan ingenstans iaf"
"Men vafan ska vi göra då?"
"Fråga fragbite?" Säger han på skoj, men jag tänkte vafan..Värt ett försök.
Så här är jag, frågar er, vad ska vi göra? Vi har inte hört nått nu på 5-10 min. Men bilen står kvar, ingen vågar gå ut och pissa eller titta ut..Knappt att man vågar röra sig.
Vad skulle ni gjort?
Hur skulle ni reagera?
Kommer med edit om ni vill.
Vill lägga till att vi båda är runt 16 om det hjälper.
EDIT::
Har lite läskiga nyheter.
Jag testade att ringa till min bror som bor på övervåningen i huset, men fick inget svar.
Jag ringde istället hem och samma resultat, ingen som svarade.
Detta är JÄVLIGT skumt efter som min far har sitt sovrum just utanför telefonen.
Just nu är jag nog mer rädd för att det hänt dom nått än mannen/det utanför.
Men har inte hört nått gående utanför eller liknade, men bilen står kvar.
Youtube filmen som folk frågade efter.
http://www.youtube.com/watch?v =xJBhYz_Rrr8
Just det där med skogens "ingång" och sjön är så jävla likt. Om nån lägger märke till ett brunt ruckel så kör man upp över där..och där bor en av mina grannar.
Seriöst nu fragbite. vad ska jag göra? Kan typ inte andas
EDIT ((SMALL))
Ville bara uppmana er som bryr er att bilen står kvar men har inte hört nått..
Han har varit här i snart i över 2 timmar, jag börjar fundera på om han bara är grannens kompis som ställde sig en bit bort och gick in på fel trädgård, eller om det kanske är min brors kompis..Men det är fortfarannde skumt att ingen svarar.
Kommer med edit om nått händer, vi funderar fan på att gå ut och titta runt.
Sorry för att inte har uppdaterat på ett tag, men vi har funderat på att gå ut,
till vår hjälp har vi en mopp och en mat-kniv, det börjar jue bli ljust :/
Kanske låter överdirvet med kniv, men vi är fan rädda. Vad tycker ni ?
Funderar på att vänta och se om jag kan se Reg-nummret till bilen. Så, vad tycker ni ? vi har ine hört nått annat än.
Sorry fragbite ! Once again :/
Kan jue säga att om ni varit intresserade av tidigare händelser så kan jag säga att ni kommer gilla denna !
Jag har inte uppdaterat p.g.a en hel del polisförhör.
Jag tänker avsluta där jag sist avslutade, med att vi var påväg ut. Och påväg var vi.
Jag som höll i moppen gick först efter som vi tänkte att jag kunde rappa till jävlen sen kommer min vän med kniven i högsta hugg bakom.
Men detta var bara en tanke och idé ! Vet inte om jag berättat detta innan, men vi har 3 hus på våran gård, en verkstad (( vilket dörren inte går att låsa på )) huset där familjen sover och ett litet ruckel. Notera också att vi inte letar efter personen, vi ska bara gå fram till bilen nu. Det är jävligt ljust ute nu, och jag kan tänka mig att min far skulle vakna om en 10 minuter eller så. Iaf så när vi kommer fram till bilen så börjar vi titta igenom rutorna, För er som inte förstår så har mannen varit borta i över snart 4-5 timmar. Det finns inget specielt i bilen, och min kompis vänder sig imot bildörren för att se om den är öppen, vilket den är. Han sticker in huvudet och tittar runt i förar platsen, jag håller själv koll på en liten skogs dunge som finns vid grusvägen.
Plötsligt från ingenstans står min far vid sidan av husvagen ( troligen för att kolla om vi sover )
"Vad håller ni på med ? vem bil är det där ? "
( orkar inte gå igenom detaljer nu men vi berättade för honom vad som hade hänt )
Efter en stunds tänkade så ringer vi polisen.
Nu kommer det jag tycker är så jävla läskigt.
Bilen var stulen, och hade blivit stulen under mordförsök på en barnfamilh ?!
Vi hade alltså haft en mördare untaför våran husvagn, senare hittade polisen flera föremål uppe i skogskanten, inget specielt, lite verktyg ( antagligen för bilen ) och en väska.
Så jaa,, rädsla kan rädda livet på en ibland. :)
Vill uppmana er som bor runt om i jönköping att det går en mödare löss !!!!!1
Jo, det är så att jag och min polare sitter och lanar i en husvagn, eftersom min bror och hans flickvän lånar mitt rum. ( dom är här på besök )
Vi bor på landet just nu och har inte så värst mycket grannar, 1 till höger, och en lite längre ner på vägen. Efter att man åkt ner förbi vårat hus kommer man då till grannen och där tar vägen slut.
Min bror kom hem runt vid 11 med bilen, vi tittade ut för att vara säkra på att det var han, och det var de.
Han knackar på och frågar hur det går..Sen går han in i huset.
Efter en taggad cs match så chillar vi med youtube, nu är klockan runt 12 då det börjar hända saker. Min kompis sätter på en youtube film där allt ser ut som här..just här på landet där vi bor.
Riktigt skumt.
Det är en bil som åker runt på grusvägarna och tittar ut mot fälten. ( i filmen ) Jag tänker, wow, skumt :S och tänker inte mer på det. Efter bara 5 minuter så kommer en bil åkandes på grusvägen utanför husvagnen.
Vi båda tänker att det är grannen, men som alltid är vi på den säkra sidan och tittar ut.
Just då så stannar den på grusvägen en bit bort från husvagen.
Jävlar tänker jag, vem fan är det? (( Vill bara att alla ska vara medvetna om att dom flesta som åker bil är över 18 och har jobb och borde inte åka runt på landet 12 på natten ))
Han/Det stänger av bilen men går inte ut.
Aja, skit samma !! tänker vi.
Vi chillar, tittar ut lite då och då och bilen står där, avstängd.
Efter ett tag så orkar vi inte stå där och hålla vakt så vi drar en pcw. Det var precis då vi ska komma in på servern vi hör någon som går utanför husvagen på gruset ( våran uppfart är upplagd med grus))
Fega som vi är tittar ingen ut ifall dom skulle stå där.
Då blir allt tyst.
"Vad fan gör vi?" Viskar jag till polaren.
"Aaa, vi går fan ingenstans iaf"
"Men vafan ska vi göra då?"
"Fråga fragbite?" Säger han på skoj, men jag tänkte vafan..Värt ett försök.
Så här är jag, frågar er, vad ska vi göra? Vi har inte hört nått nu på 5-10 min. Men bilen står kvar, ingen vågar gå ut och pissa eller titta ut..Knappt att man vågar röra sig.
Vad skulle ni gjort?
Hur skulle ni reagera?
Kommer med edit om ni vill.
Vill lägga till att vi båda är runt 16 om det hjälper.
EDIT::
Har lite läskiga nyheter.
Jag testade att ringa till min bror som bor på övervåningen i huset, men fick inget svar.
Jag ringde istället hem och samma resultat, ingen som svarade.
Detta är JÄVLIGT skumt efter som min far har sitt sovrum just utanför telefonen.
Just nu är jag nog mer rädd för att det hänt dom nått än mannen/det utanför.
Men har inte hört nått gående utanför eller liknade, men bilen står kvar.
Youtube filmen som folk frågade efter.
http://www.youtube.com/watch?v =xJBhYz_Rrr8
Just det där med skogens "ingång" och sjön är så jävla likt. Om nån lägger märke till ett brunt ruckel så kör man upp över där..och där bor en av mina grannar.
Seriöst nu fragbite. vad ska jag göra? Kan typ inte andas
EDIT ((SMALL))
Ville bara uppmana er som bryr er att bilen står kvar men har inte hört nått..
Han har varit här i snart i över 2 timmar, jag börjar fundera på om han bara är grannens kompis som ställde sig en bit bort och gick in på fel trädgård, eller om det kanske är min brors kompis..Men det är fortfarannde skumt att ingen svarar.
Kommer med edit om nått händer, vi funderar fan på att gå ut och titta runt.
Sorry för att inte har uppdaterat på ett tag, men vi har funderat på att gå ut,
till vår hjälp har vi en mopp och en mat-kniv, det börjar jue bli ljust :/
Kanske låter överdirvet med kniv, men vi är fan rädda. Vad tycker ni ?
Funderar på att vänta och se om jag kan se Reg-nummret till bilen. Så, vad tycker ni ? vi har ine hört nått annat än.
Sorry fragbite ! Once again :/
Kan jue säga att om ni varit intresserade av tidigare händelser så kan jag säga att ni kommer gilla denna !
Jag har inte uppdaterat p.g.a en hel del polisförhör.
Jag tänker avsluta där jag sist avslutade, med att vi var påväg ut. Och påväg var vi.
Jag som höll i moppen gick först efter som vi tänkte att jag kunde rappa till jävlen sen kommer min vän med kniven i högsta hugg bakom.
Men detta var bara en tanke och idé ! Vet inte om jag berättat detta innan, men vi har 3 hus på våran gård, en verkstad (( vilket dörren inte går att låsa på )) huset där familjen sover och ett litet ruckel. Notera också att vi inte letar efter personen, vi ska bara gå fram till bilen nu. Det är jävligt ljust ute nu, och jag kan tänka mig att min far skulle vakna om en 10 minuter eller så. Iaf så när vi kommer fram till bilen så börjar vi titta igenom rutorna, För er som inte förstår så har mannen varit borta i över snart 4-5 timmar. Det finns inget specielt i bilen, och min kompis vänder sig imot bildörren för att se om den är öppen, vilket den är. Han sticker in huvudet och tittar runt i förar platsen, jag håller själv koll på en liten skogs dunge som finns vid grusvägen.
Plötsligt från ingenstans står min far vid sidan av husvagen ( troligen för att kolla om vi sover )
"Vad håller ni på med ? vem bil är det där ? "
( orkar inte gå igenom detaljer nu men vi berättade för honom vad som hade hänt )
Efter en stunds tänkade så ringer vi polisen.
Nu kommer det jag tycker är så jävla läskigt.
Bilen var stulen, och hade blivit stulen under mordförsök på en barnfamilh ?!
Vi hade alltså haft en mördare untaför våran husvagn, senare hittade polisen flera föremål uppe i skogskanten, inget specielt, lite verktyg ( antagligen för bilen ) och en väska.
Så jaa,, rädsla kan rädda livet på en ibland. :)
Vill uppmana er som bor runt om i jönköping att det går en mödare löss !!!!!1