Godkväll, Fragbite!
Kom över en Scott Voltage cykel idag, väldigt lik den här:
http://www.moredirt.co.uk/bike s/1335.jpg skillnaden är att den jag har är det där blåa i vit/grå text, istället för den där fräscha, blåa färgen. Och svarta handtag då. Inga skivbromsar.
Vad kan en sån här cykel vara värd? Tänker på alla småkids man ser som är ute med sina stuprörsbyxor, hoodie-tröjor, new-era kepsar och sina DC-skor, trampandes runt på såna här s.k "Dirt Cyklar". Tänkte fixa punkteringen, fräscha upp den lite med nya handtag, smörja dämparna fram etc. Och sedan lägga ut den på blocket. Hur mycket tror ni man kan få? Någon 12-åring kanske vill ha den, och kör pappa-betalar stilen.
Vet iallafall att det finns såna här liknande cyklar för runt 15-16 tusen, och Scott är ju ett sjysst märke så en hyffsad peng är den nog värd. Vad tror ni? :)
Vet också att för er äldre så är den inte värd mer än 100:-, och jag förstår er. Jag har inte heller något större intresse för cykeln. Så ni kan skippa kommentarer gällande låga skitpriser.
Diskussion: Vad tycker NI om dessa cyklande småpojkar som cyklar runt i stan och tror dom är några freestyle-downhill eliter? Varför tycker ni som ni gör?
Ha en fortsatt trevlig kväll! :)
-jpz