Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Hjälp! Kristendom

Postat av QVISTER_ den 13 Maj 2009, 13:12
12 kommentarer · 465 träffar
Tjenare alla fbare! nu har jag ett brev om kristendomen som jag måste svara på! och den som hjälper mig att skriva ett hyfsat bra brev får ett __STEAM_ACC__ med Counter-Strike 1.6, Condition Zero, och Source. Eller så får ni ett __WoW_ACC__, bara att välja ! ;) här kommer brevet i alla fall! =DDD stavfle bjduer jga åp! ;D

Hej Ante!

Äntligen har jag hittat dig! Vad jag har letat efter någon som kan förklara för mig. Jag har precis kommit till Sverige från planeten Mars, tro det eller ej.. Jag har fått i uppgift av min chef Marsboss att ta reda på så mycket jag kan om planeten Tellus största religion - KRISTENDOMEN. Min chef är stenhård mot mig så om jag inte fått svar på alla mina frågar är inte välkommen tillbaka till min planet. Mitt öde vilar i dina händer, så hjälp mig! Vad jag färstår handlar det mycket om någon Gyd. förklara för mig vad gud är inom kristendomen.

Berätta för mig hur religionen grundades och förklara hur det gick till. Vem grundade religionen och när? Det var någon som sa att världens mest lästa bok hade något att göra med kristendomen. Vad heter den och vad kan man läsa om i den?

Vad finns det för olika riktingar inom kristendomen? Beskriv hur det uppkom och deras lära och ge exempel på i vilka länder i Europa de finns.

Vad jag förstår firar man olika högtider som har sind grund i religionen. Ge exmper på _TRE_ olika högtider och varför de firas. Berätta gärna om hur du firar dessa högtider och vad de betyder för dig.

Hur ska man leva som kristen? Vad finns det för reglar att följa för kristna? Vad tycker du om dessa regler? Tror du det går att följa dessa regler i verkligheten? Vilken av dessa tycker du är viktigast och vilka tycker du verkar vara svårast att följa? Kom ihåg att motivera dina svar sp att jag förstår hur du tänker.

Min bästa kompis på Mars (hon kan en del om kristendomen) sa att hon hade läst i Matteusevangeliet om Bergspredikan. Bland annat något om någons högra kind, någons flisa i någons öga... Jag fattar ingenting, förklara för mig vad det handlar om och vad det har med kristendomen att göra. Vad tycker du om dessa tankar? Motivera ditt svar!

Vilka fördelar och nackdelar tycker du att kristendomen har? Hur tycker du det verkar vara atteva som kristen? Vad är bra / Mindre bra? Är du kristen eller skulle du kunna tänka dig att leva som kristen? Har du eller ska du konfirmera dig? Förklara varför du har valt att konfirmera dig eller inte.

Hur tror du att kristendomens framtid ser ut? Kommer det bli fler eller färra i Sverige som blir kristna. Hur tycker du att kyrkorna ska andvändas i framtiden?

Oj, det blev en del men jag vet ju att du läst om kristendomen så det här fixar du väl eller hur!?

Jag måste ha svaret __SENAST_DEN_20_MAJ_!__

Tusen tack för din hjälp!

Hälsningar Marsipan. PS! Välkommen till Mars om du har vägarna förbi! DS!

__SLUT__!111!!1!elva!1111ett 111!!11!!1ett!1111utropstecken !111!11elva

Vet att min SO lärare är ganska barnslig, men men.. och jag slutade bry mig om jag stavade fel efter första stycket!

Jag är inte kristen, _tror inte på något!_ och har _inte_ och ska _inte_ konfirmera mig!

Så nu får dom som vill ha gratis acc börja på att skriva! hurry up boys & girls!
Föregående tråd
Nästa tråd

12 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 12 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..