Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Tips ang. Krönika.

Postat av Kirurg1 den 20 Januari 2009, 16:04
22 kommentarer · 103 träffar
Tjenare Fragbite, har en svenska uppgift att skriva en krönika!

Har fattat lite av vad en krönika är, men jag har ingen susning om vad jag ska skriva om och då undrar jag såklart om NI har någon aning om vad jag kan skriva om? Oo,

EDIT: har försökt börja på en krönika, är ungefär klar med den, behöver nog en bättre rubrik, och hjälp med ett slut som passar inledningen.

Men annars, ge mig kritik! Här kommer det :)

Är det datorspelet i sig som är farligt?

Efter att ha kollat runt på internet slår jag upp en artikel om en kille som har spelat spelet

World of Warcraft. World of Warcraft är ett av världens största online-spel, om inte det största.

Huvudämnet i artikeln är att han har kollapsat av för mycket spelande, då han har suttit i 24 timmar i sträck och knappt ätit eller druckit. Hans föräldrar vill varna andra ungdomar och dem kommer att skära ner på deras sons datortider.

Nu tänker nog dom flesta av er som läser detta att tro att det är spelet i sig, eller själva skärmen framför er som orsakar detta. Så må det ju vara, för strålningen från skärmen i sig är ju inte direkt bra, eller ansträngningen för hjärnan heller, för den delen. Och vem har någonsin trott att sitta framför en dator under en lång tid alltid vart bra?

Men själv tycker jag att man inte ska skylla allt på spelet/datorn, som dem flesta gör, för om den här killen hade ätit ordentligt med mat den dagen som alla andra dagar, hade han klarat sig perfekt, UTAN problem. Det är ju samma sak med vad som helst, om du gör något i 24 timmar och äter en gång, då är det väl klart att du kollapsar? Pröva själv att räkna matte i 24 timmar så får du se.

Med det menar jag att inte dem flesta borde tycka så negativt om datorn eller datorspel, då det mesta av fallen då folk har fått kramper framför datorn inte har berott på själva spelet eller strålningen, utan hur mycket näring dom får i sig under den tid dom sitter där. Så om du äter normalt, dricker normalt, tar en nypa luft då och då, och framför allt sover om du nu inte ska sitta uppe jättelänge, så kommer aldrig detta hända.
Föregående tråd

22 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 22 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..