Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Fest igår = trubbel!

Postat av closure den 13 December 2008, 20:03
141 kommentarer · 210 träffar
Tj0^!

Just nu sitter jag inne på mitt rum, jag får inte gå ut, jag får inte dra hit någon kompis eller någonting. Morsan är skitsur, pappa är besviken... Morsan säger att jag aldrig mer får gå på fest eller liknande. Jag vet inte vad jag ska göra, så jag bestämde mig för att höra med er.

Jag går i 9:e klass och igår var det klassfest med temat jul, så att alla skulle klä ut sig till någonting som hade med julen o göra. Själv var jag så smart och tog pappas gamla tomtedräkt som har legat på vinden ett antal år, men jag märkte att jag inte var den enda som hade en tomtedräkt på sig när jag väl kommit dit :/.

Men i alla fall! Jag och några kompisar tänkte festa till det lite genom att ta med ett paket cigaretter och några folköl som Nickes brorsa hade köpt ut åt oss. Vi hade även fått tag på en flaska vodka via en langare för 150 kronor, och detta skulle vi dra i oss i smyg en bit utanför festen.

Så jag tog på mig min tomtedräkt, fixade till heatonfrillan, stoppade vodkan i ryggsäcken och hoppade upp på mopeden för att dra över till Nicke som bor några hundra meter bort. Precis när jag skulle gå ut så stoppade morsan mig och frågade vad jag hade i ryggsäcken, så jag fintade bort det genom att säga att det var en flaska hårspray, frisyren blir ju konstig av tomtemössan, sa jag och drog på ett leende.

Nickes föräldrar är lite konstiga, de uppskattar bara att Nicke dricker öl och sånt, vilket var ganska skönt den här gången eftersom Nicke hade berättat vad vi skulle göra den här kvällen. Så när jag kom dit möttes jag av Nickes halvnakna farsa som frågade -Jaha Johnte! Vad ska ni göra ikväll då? Sen småskrattade han bara. Jag blev ganska paff och försökte ljuga, men han avbröt mig och sa att han redan visste om allt. Tänk om man hade sånna softa päron.

Klockan började bli mycket och vi bestämde oss efter några Tekkenmatcher att glida vidare till festen.

När vi kom till festen så var de flesta redan där. Vi möttes även av två i klassens föräldrar som skulle vara där för att vakta oss eller någonting, sjukt störande i alla fall. Det var redan uppdukat med chips och läsk, all diskobelysning var på sin plats och 70% av alla hade klätt ut sig till tomtar.

När klockan började närma sig 21, så bestämde vi oss att dra iväg en bit och börja kröka lite. Jag, nicke, robbe och tre tjejer från klassen stack iväg "på en nypa luft" som vi sa till vakterna. Men en av föräldrarna blev så jävla misstänksam för att vi tog med våra ryggsäckar, så kärringen försökte följa med, men vi sprang bara iväg ifrån henne för att vi ville ju inte ha med henne.

När vi väl lugnat ner oss så drog vi upp all dricka och började dricka. Vodkan smakade skit, men full blev man. Vi satt där ett gäng tomtar och drack i någon timme, och en av tjejerna som jag småflirtat lite med började närma sig mig och vi myste lite :). Vi hade helt enkelt bara jävligt trevligt ett litet tag.

När vi väl ställde oss upp så var det jättekonstigt, ingen av oss kunde stå rakt och just då såg vi den där föräldern på avstånd som försökte följa efter oss. Alla blev nojiga och vi fimpade alla cigaretter och försökte röja undan alla spår av alkohol som fanns.

När hon väl kom fram så försökte vi vara som vanligt, vilket var svårt, eftersom en av tjejerna inte kunde hålla käften, utan hon satt och fnissade åt allting. Föräldern märkte som tur va ingenting, utan hon frågade bara hur läget var och vad vi gjorde. Efter, vad som kändes som en evighet, gick hon sin väg och alla pustade ut av lättnad.

Vi bestämde oss för att gå tillbaka till festen och det tog säkert 15 minuter att gå en sträcka på 500 meter, och alla var jätteglada och fulla.

När vi kom fram till festen så antydde en förälder på att vi luktade rök, och hon blev skitjobbig och började fråga ut oss. Nicke vräkte ur sig något som "Käften jävla horkärring, låt oss vara bara". Så då blev hon ännu värre och kallade dit vår lärare och den andra föräldern. Det var här helvetet började. En av tjejerna passade på att tajma sin spya precis då, och det blev ett jävla liv. Festen avbröts och de ringde till våra föräldrar och berättade att vi hade druckit alkohol och rökt cigaretter, inte nog med det, Nicke försökte smälla till föräldern som hade följt efter oss och fick till ett slag på hennes haka.

Så nu känner jag mig som värsta idioten som förstörde hela festen för alla. Vad fan ska jag göra? Känns som att alla är skitsura på mig nu.

Vad ska jag göra för att få tillbaka mina föräldrars förtroende?

Har ni själva varit med i en liknande situation?

Kan tillägga att detta INTE är någon jävla myt bortsett från alla andra som har förstört fb genom att göra påhittade historier.

- Vi var 6 personer som delade på 1 vodka och 8 folköl - För alla er som undrar!

Edit: Åt frukost med morsan idag, hon verkade ganska lugn typ. Hon sa inte så mycket, hon gav mig ett litet halvleende och sen åkte hon till affären. Verkar som att det hänger kvar i luften ett tag till. Farsan är som vanligt, han kommer in och drar sina små vitsar som han alltid gör. Känns skönt att någon försöker glömma det som hänt iaf.

Ska försöka sticka över till Nicke sen om jag får. Nicke har en luftpistol som vi brukar skjuta med från mopeden när vi inte ha så mycket o göra. Ska höra med farsan nu.

141 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 141 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..