Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Min mamma vägrar att köpa barbecue sås.

Postat av loggan.dll den 23 November 2008, 18:56
78 kommentarer · 140 träffar
Hejsan!

Jag har inte en blekaste aning om jag pratar för mig själv är eller om det finns folk i min situation.

Efter att min mamma läst boken "Äkta Vara" så har hon bytt ut vanlig mjölk till ekologisk mjölk, vanligt vetemjöl till den 2x dyrare "eco-dinkelmjöl". Hon har slutat köpa alla varor som på något sätt är redan färdiga och har istället börjat göra allting själv.

Istället för att köpa glass i affären så försökte vi göra glass hemma, men det blev väldigt misslyckat.

Samma gäller apelsinjuice, nu är det färskpressade apelsiner som gäller. Det är bara så synd att så mycket tid, arbete och apelsiner behövs för att skapa ett glas juice.

Jag vet inte vad jag ska tycka, känns bara fel att man behöver köpa potatis och gå igenom hela processen att göra hemgjorda chips, bara för att slippa alla "Tillsatser".

Hur som helst undrar jag bara vad ni har att säga om min situation.

EDIT: Kan tillägga att jag är 16 år.

Hon blir inte precis glad när jag köper "fuskvaror" som mellan-youghurt osv (Inte fullfat)

Känns nästan som det är någon krigsföring mellan oss.

Maten är jättegod men det är just synd att hon är tvungen att vara i köket väldigt länge för att producera något så simpelt som chips eller glass när man kan köpa det i affären.

MVH // Loggan
Föregående tråd
Nästa tråd

78 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 78 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..