Fattar inte hur man göra och har matteprov imorn. Kan nån gullig förklara.
Det är säkert jätte simpelt, men vafan jag fattar inte hur man ska göra.
^ betyder uphöjt
6x10^3+2x10^2=6,2x10^3
glömde skriva att svaret ska vara i grundpotensfrom.
Eftersom jag lyckades lösa skiten med lite av eran hjälp, kanske ni kan hjälpa mig med d här:
V=Kvadratrot
V18ab^2 / V2a=3b
10^3 = 10 x 10 x 10 = 1000
10^2 = 10 x 10 = 100
Ditt tal ser egentligen ut så här;
6(10x10x10)+2(10x10)
och man börjar alltid med upphöjt(för någon skojare har sagt det)
10x10 = 100 x 10 = 1000 Simple shit
x6(för att det är det i första delen) dvs 6000
sen samma skit
10x10 = 100 x 2 = 200
6000+200= 6.2k(6200)
Kan försöka förklara mera skicka PM så får vi se om jag hinner se det innan jag lägger mig :>
Lycka till
§2 Personangrepp är förbjudet.
Till personangrepp räknas alla osakliga nedlåtande uttryck eller ord riktade mot en specifik individ eller mindre grupp människor. Ex: "Jag tycker annorlunda, idiot." Även retoriska frågor och antydanden kan vara personangrepp.
§3 Fientlighet mot människor med en viss etnisk bakgrund, hudfärg, religion, sexuell läggning eller av ett speciellt kön är förbjudet.
Negativt laddade ord som beskriver en etnisk bakgrund eller sexuell läggning räknas som regelöverträdelser. Upprepade brott mot denna regeln kan leda till permanent avstängning.
§5 Håll dig till ämnet för diskussionen.
Ex: "Bananer är gott."
§9 Onödiga kommentarer (de som inte tillför diskussionen något) får inte förekomma.Exempelvis när flera användare enbart skriver "lol", "ok", "#1", "word #3", smilies eller klistrar in vad någon skrivit i en tidigare kommentar. Till detta räknas också hänvisningar till sökmotorer och så kallad "bumping" (t.ex. "ingen som kan svaret?").
Men visst... Ville bara påminna dig lite.
Men visst... Ville bara påminna dig lite.
aleee.justgotowned.com
Men men lycka till grabben med ditt matte prov, vet hur det känns att få reda på det dagen innan:P
Nu kanske du lär dig att du inte ska skita i att kolla ifall du missat något. Nästa gång frågar du väl läraren får man hoppas:D
Att jag smiter undan mina anmälningar, eller att jag lyckas få dig anmäld mot 4 paragrafer?
ont. Håller på med matte C och har inte orkar läsa igenom hela din tråd, men jag önskar fortfarande dig lyckan till!
EDIT: tänker inte redigera min kommentar som du. Det bevisar bara att man har fel, och jag har inte fel. Du är... Ja, Du vet nog vad jag tänker säga