Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Tveksamheten kring LAN

Postat av Kalifen den 4 September 2004, 02:26
71 kommentarer · 196 träffar
Mitt namn är Emil Olofsson och jag är en av huvudarrangörerna på Optihack. Vi jobbar just nu med vår marknadföringsplan som kommer att ta sin början vecka 39. För er som inte redan vet det så håller vårat event rum på Svenska mässan i Göteborg den 6:e Januari.

Jag har sedan tidigare erfarenheter fått stor insyn i hur LAN branschen fungerar och hur strukturen på marknadsföring osv normalt ser ut. Branschen är väldigt ovanlig och en sak är väldigt karakteristisk. När man lanserar ett nytt event så läggs väldigt stor möda på att övertyga massan om att LAN:et skall bli av. När man i t.e.x musikbranschen lanserar en konsert så är det aldrig något snack om si och så många sålda biljetter osv. Där ligger all fokus på artisten samt dennes uppträdande. De allra flesta som ÖHT kan tänka sig att besöka ett nytt evenemang är inte speciellt intresserade av vad LAN:et i sig har att erbjuda utan är oftast väldigt kritiska och tveksamma ifall eventet ens kommer att äga rum. Orsaken till detta bör i mina ögon vara de antal större event som lanserats och sedan bara lagt ner hux-flux.

Ett mycket bra exempel på detta var Future-x. Jag vet inte hur många som trodde på det men jag gjorde det iaf inte. Orsaken att jag inte trodde på det var att jag visste vilka som låg bakom evenemanget samt att jag är insatt i vilket arbete m.m det skulle innebära. Som jag befarade blev inte detta event av. Detta samt flera andra floppar måste ha skapat detta tvivel. Vad jag dock är intresserad av att veta är ifall ni även i Optihacks fall är tvekande. För er som inte vet det så har Optihack redan ägt rum och det evenemanget blev väldigt lyckat. Vi hade dock en mycket sämre lokal, samt mycket sämre förutsättningar än vi har nu inför Optihack -05. En sak som bör nämnas är att Optihack -05 kommer att bli av. Där föreligger inga tvivel om detta. Det finns inga minimumgränser för sålda biljetter. Det finns inga chanser att prissummorna förändras. Optihack drivs av ett företag och skulle vi ändra prissummorna så hade vi frångått det det "avtal" som gäller när någon köper en biljett. När vår marknadsplan har startat vilket den gör vecka 39 så har det redan kostat oss mer att lägga ner Optihack än att genomföra det på det antal biljetter som redan är köpta. Vi har aldrig ens haft en tanke på att tänk om vi inte får si och så många då måste vi lägga ner.

Vi jobbar dagligen med Optihack och det tillkommer saker varje dag. Dock så släpps inte allt officiellt med ens. Varför jag skriver detta här på FB är för att jag vet att det är många av FB:s besökare som kommer att attendera Optihack och jag är nyfiken på om det fortfarande föreligger tvivel om Optihack och isåfall varför.

MVH // Emil Olofsson
Optihack data
emil@optihack.se

71 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 71 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..