Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Föräldrar

Postat av yesliferlol den 18 Oktober 2007, 23:00
88 kommentarer · 173 träffar
Hej fragbite.

Jag kom nyss hem ifrån min pappa där jag firat min systers och även min födelsedag i förtid. Hon fyller den 10onde och jag den 21a. Jag fyller alltså 16 år och är född 91, min syrra är 89a och har nu fyllt 18.

När min syrra fyllde 15år fick hon 5000:- kontanter och när jag fyllde 15 fick jag en moped (beta ark). Den var köpt för 12 tusen och han lovade mig att jag skulle få 5000kr när vi hade sålt den. Idag påstod han att pga att jag har använt den i 1 år nu och den har sjunkt i värde kommer jag inte få lika mycket. Alltså om vi nu säljer mopeden för 10tusen så drar han av 2tusen från MINA pengar. Låter inte detta lite dumt då han redan LOVAT mig pengar?! ( Har inte sålt moppen än ).

Nu till det riktiga.... Idag när jag öppnade present ifrån honom eller man kanske ska säga brev, så stog det;Inga kontanter MEN däremot betald kurs för behärighet till körkort. Vilket han menar är kursen man genomgår med den man ska övnings-köra med vilket kostar cirka 200-300 kr om jag inte har fel. Ska inte en jävla förälder betala det ändå?! Min syrra fick ändå smycken o dyligt värde 900-1500kr och jag går med en jävla 3 timmars lektion som jag ändå skulle fått av mamma! Vafan har jag gjort liksom.. Min pappa har inte brytt sig speciellt om mig sen mina föräldrar skildes och jag fattar inte vafan jag gör fel, behöver jag ens honom? Han har gjort likadant mot min syster men han ger henne fortfarande " gåvor ".

Dock står moppen på mig nu och jag undrar, tycker ni det är rätt av mig att sälja moppen tillsammans med mamma och ta 5000 kontant o ge han resten sen eller ska jag låta han sälja och jag säkert får mindre än 3000. Pappa spenderar ingenting på mig, jag går i två sporter och han betalar inte för Innebandyklubba/skor eller fotbollsdojjer, han skjutsar mig tamefan inte ens till träningarna. Min mammas släkt tycker att jag ska skita helt o hållet i honom och sälja moppen o ta mina pengar och sen dra ut honom i mitt liv men jag menar, alla vill väll ha en pappa? Mår verkligen skit dåligt just nu och vet inte vad jag ska ta mig till.

Och min mamma är underbar!♥

Tack för att jag fick skriva av mig lite,kändes bra.

EDIT; Han har INTE dåligt med pengar.

#10 Du fattar inte meningen, om du inte har nått vettigt att säga dra åt helvete då. Du kanske hade en pappa som tog hand om dig åtminstone.

Edit2; Kanske formulerade mig lite dåligt men jag är inte något speciellt bortskämd, Vissa förstår andra inte. Orkar inte skriva min livshistoria. Skrev för att jag behövde skriva.

Glömde väll tillägga att han har ny familj och tillägnar mer tid till sina plastsöner än till mig.
Föregående tråd
Nästa tråd

88 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 88 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..