1
HARRY POTTER and the deathly hallows!
Postat av kaminen den 20 Juli 2007, 19:28
79 kommentarer · 232 träffar
Imorn kommer den! Boken med strot B! Sjunde och sista boken i serien Harry Potter.
Personligen kommer det kännas gfanska tomt för mig. I åtta års tid har jag mer eller mindre väntat på nästa del i serien. Jag minns väl när 3an kom, då tänkte jag: Mer än hälften kvar:P, nä'r fyran kom: mittenboken, mycket kvar^^
Femman: ojdå det börjar närma sig, men ganska mycket kvar.
sexan: satan detta var näst sista boken, två år kvar till sista då^^
Nu kommer sista imorn... ABO!
jag sitter på gotland å är avundsjuk på alla som kan åka till SF-bokhandeln och köpa den klockan ett inatt:/:/ jag får vänta till tio imorn.
Mobba mig inte nu, ajg är ingen nörd, Harry Potter är mitt liv^^
aja för att skapa en sån där diskussion de alltid vill ha:
Kommer ni köpa Harry Potter and the deathly hallows?
Vilken bok är bäst hittills?
Hur många gånger har ni läst dem totalt?
lycka till nu! ser fram mot en härlig läsning imorn1
ps. harry måste vara det sista horcruxet, allt tyder på det^^
Edit:
Läste ut den i måndags, klockan 5 på morgonen.
Ska jag vara ärlig så tycker ajg nog att det är den sämsta boken. Fast jag vet inte riktigt. Men allt gick så fort å jag tyckte den var haffsig, som om hon ville skriva mycket mer än vad som fick plats. Saker gick alldeles för lätt.
Jag ska dock läsa den igen snart å tänka ordentligt vad jag tycker.
Aja, en härlig, väldigt genomtänkt och oerhört bra serie är slut, och jag tycker att J.K. Rowling har skapat ett mästerverk:P Jag håller dock med nån recensent i DN, sista 25 sidorna var onödiga tycker jag, den borde slutat på ett lite annat sätt^^
Så till det nya;
Ska hon skriva fler böcker? har hört rykten om det, och i såfall tycker jag att det borde handla om något som utspelade sig före Harry föddes, exempelvis om MArodörernas tid på Hogwarts. Vad tycker/tror/vet ni?
Personligen kommer det kännas gfanska tomt för mig. I åtta års tid har jag mer eller mindre väntat på nästa del i serien. Jag minns väl när 3an kom, då tänkte jag: Mer än hälften kvar:P, nä'r fyran kom: mittenboken, mycket kvar^^
Femman: ojdå det börjar närma sig, men ganska mycket kvar.
sexan: satan detta var näst sista boken, två år kvar till sista då^^
Nu kommer sista imorn... ABO!
jag sitter på gotland å är avundsjuk på alla som kan åka till SF-bokhandeln och köpa den klockan ett inatt:/:/ jag får vänta till tio imorn.
Mobba mig inte nu, ajg är ingen nörd, Harry Potter är mitt liv^^
aja för att skapa en sån där diskussion de alltid vill ha:
Kommer ni köpa Harry Potter and the deathly hallows?
Vilken bok är bäst hittills?
Hur många gånger har ni läst dem totalt?
lycka till nu! ser fram mot en härlig läsning imorn1
ps. harry måste vara det sista horcruxet, allt tyder på det^^
Edit:
Läste ut den i måndags, klockan 5 på morgonen.
Ska jag vara ärlig så tycker ajg nog att det är den sämsta boken. Fast jag vet inte riktigt. Men allt gick så fort å jag tyckte den var haffsig, som om hon ville skriva mycket mer än vad som fick plats. Saker gick alldeles för lätt.
Jag ska dock läsa den igen snart å tänka ordentligt vad jag tycker.
Aja, en härlig, väldigt genomtänkt och oerhört bra serie är slut, och jag tycker att J.K. Rowling har skapat ett mästerverk:P Jag håller dock med nån recensent i DN, sista 25 sidorna var onödiga tycker jag, den borde slutat på ett lite annat sätt^^
Så till det nya;
Ska hon skriva fler böcker? har hört rykten om det, och i såfall tycker jag att det borde handla om något som utspelade sig före Harry föddes, exempelvis om MArodörernas tid på Hogwarts. Vad tycker/tror/vet ni?
Vad känner ni nu inför sista boken?
187 personer har röstat