Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Moderater klagar på soffliggare.

Postat av Stardock den 19 September 2006, 02:57
286 kommentarer · 375 träffar
Överallt ser jag hur folk skriver: "Bra att moderaterna vann, nu slängs alla soffliggare ut".

Om ni tänker utanför skalet så kanske ni inse att alla som går på a-kassa och är sjukskrivna inte är soffliggare.

(Skalet: Pappabetald / säkerhet / familj som betalar körkort och låter dig bo hemma tills du är 18, körkortssponsring, mopedsponsring etc. Detta är förmodligen gruppen som röstat på moderaterna)

Skulle någon kalla mig soffliggare och påstå att jag inte sökt jobb skulle jag försöka piskrappa personen IRL. Jag har haft en riktigt urusel uppväxt, jag flyttade till egen lägenhet som jag finansierade själv med extrajobb och ett inackorderingsbidrag då jag började gymnasiet. Mina föräldrar tog fortfarande halva mitt då studiebidrag. Jag gick ut gymnasiet med fullständigt betyg och utan körkort.

När jag nu söker jobb, så kräver 60% av jobben körkort eller en annorlunda utbildning, jag bor i Piteå och där handlar det mesta att få jobb om att man har familjekontakter. Jag har fått gå 2 praktiker, 2 kurser (interpraktik och ledarskarpsutbildning), och mellan det fått söka jobb som ett svin vilket jag fortfarande gör.

Jag är nu uppe i ett års arbetslöshet, jag var nära på att få jobb på föreningssparbanken som telekommunikatör men förlorade mot kring 250 andra sökande som hade telekommunikation som merit.

Så nu ska min alfa-kassa sänkas, dvs jag kommer förmodligen få kring 700 kr / mat efter ha betalt hyran på min etta. Se där vilken bra politik moderaterna kommer föra. Detta är enligt mig inte rätt, jag försöker som fan att få jobb, jag har frågat / ringt / mailat över 200 olika företag på 4 månader. Ändå blir man kallad soffliggare av pappabetalda moderater i forumet.

Att flytta är inget alternativ då jag ligger efter med en hyra och det är rätt expensive att då hitta en ny lägenhet i en ny stad utan någon som helst försäkring på att man kan betala hyran.

Min point är:

Snälla lägg av med soffliggarsnacket, det är massvis med ungdomar som mig som verkligen försöker få jobb men blir deniade. Det är massvis med förtidspensionärer och sjukskrivna som är skadade för livet som också kommer få det helt åt helvete.

Det är inte en slump att de som har det någorlunda svårt röstar på sossarna och dom som redan har det tryggt röstar på moderaterna.

Det är fel enligt mig att dra alla över en kam och forca dem med sänkt a-kassa / bidrag för att fixa jobb då jävlat mer än hälften försöker allt de kan. Annars blir de hemlösa, då kommer brotten att öka.

Sedan var det väl någon idiot i alliansen som förespråkade privatägda sjukhus, VFAN är det för skitsnack? Vill ni ha ett usa?
Det gick iallafall att leva nu då sossarna hade styret,moderaterna tror inte man vill ha ett jobb? 6200 i månaden är inte kul att leva på.

Så grattis alla arbetslösa till ett kommande helvete med räkningar! Tacka grannen Familj Välbetald för deras stöd i valet!

Själv söker jag lyckan och hoppas på anställning innan min alfakassa sänker mitt existensminimum ännu mer.
Föregående tråd
Nästa tråd

286 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 286 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..