Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

poker - badbeat

Postat av shaandy den 11 Juni 2006, 23:11
202 kommentarer · 380 träffar
I helgen var jag med om den värsta badbeaten jag varit med om någonsin. Jag var på klubben och spelade den vanliga freezeout main turneringen på ca 100 pers 200+20 SEK buyin. Efter 2-3 timmar tight spel, plockar jag upp AA. Jag drar en ganska massiv preflopraise eftersom blindsen börjar öka uppåt och det var sista handen innan levelökning. Jag får en syn, vilket jag var väldigt nöjd med (det skulle senare bevisas att jag inte skulle vara).

FLOP

A(s) A(h) 10(s)

- Där kom drömfloppen, jag drar en minimum-bet och får blixt-syn. (Kunde knappt fatta att det var sant)

TURN

10(r)

- Nu kom det ytterligare ett par på bordet, jag antog att han satt på en av 10orna. Därmed drar jag en pot-raise och nu kommer det overkliga, killen jag möter går "over the top" med andra ord han "går över mig" med all-in. Jag avvaktar ett tag och säger med en självsäker röst

Jag - "Jag synar ner din kåk fylld av tior"

Killen - "Jag har tyvärr inte kåk, jag har bara... nötdraget"

(Alltså ett drag som kan ge den bästa möjliga handen på bordet)

Killen visar K(s) Q(s), en J(s) ger honom nöten alltså Royal Straight Flush.

Jag visar stolt mitt fyrtal bestående av ess, alltså semi-nöt. Och säger därefter, "Du har en out, det kan bara inte hända"

Dealern bränner ett kort, och visar sista kortet ...

RIVER

J(s)

http://img392.imageshack.us/my .php?image=bild0010ds.jpg

Fick verkligen en dålig nattsömn denna kväll och det gick verkligen inte få den ur tankarna.

Har ni varit med om någon liknande situation?

I sådana fall, berätta och dela med er av era hemska bad beats :(

EDIT

* Ni som inte tror på detta inlägget och antyder att bilden är fejkad samt påstår att det är ett dåligt material. Ni kan vända er till kommentar #11, #19 och #140.

Snälla inga mer kommentarer om fejkad händelse samt dåligt användt material, tack.

/Henrik Johansson

Hur ofta spelar ni live poker?

355 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

202 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 202 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..