Loggan presenterar Loggans nya FPS Guide
- Vad den gör
Modifierar tjänsterna i windows så det blir mer flyt.
Installerar senaste versionen av DirectX så din dator klarar spel bättre.
Installerar Firefox vilket är ett bra alternativ till Internet Explorer
Defragmenterar hårdisken så den skriver/läser snabbare.
Rensar hårddisken från skit med windows inbyggda disc-cleaner
Fixar de senaste grafikkortsdrivrutinerna till dig.
Rensar hårddisken med CCleaner för mer platts på hårddisken.
- Instruktioner
Kör först .cmd fil men namnet "kör först"
Kör sedan Loggans nya FPS Guide som administratör och tryck ja på alla popups.
Vänta sedan tills diskdefragmenteringen avslutas och starta om datorn.
Version Alpha
http://fuskbugg.se/dl/hA9okS/L oggans%20nya%20FPS%20Guide.zip -20MB
- Sänk Temperaturen
Stäng av Datorn och dra ut alla sladdar, öppna chassiet och ta bort allt damm (med en damsugare), rensa fläktarna med en tandborste.
Försök att flytta kablaget (sladdarna) så att det är bättre ventilation i chassiet.
- Malware och virus
Uppdatera erat virusskydd, om ni inte har anti-virus så rekomenderar jag NOD32.
Gör en full/deep virus scan på eran dator och radera alla virus anti-virus skyddet stöter på.
Att skydda sig mot spyware/adware är alltid viktigt:
Spybot S&D:
http://www.spybot.info/en/down load/index.html (Mycket bra anti-spyware program.)
- Grafikkortsinställningar
Nvidi a: Högerklicka på skrivbordet -> Egenskaper -> Inställningar -> Avancerat -> Ert grafik kort -> Control panel user-interface -> "Classic"
Ati: Högerklicka på skrivbordet -> ATI(R) Catalyst Control Center
Antialiasing settings "Use application settings/Off" (Denna inställning bestämmer hur "mjuka" linjer ska var, om den är avstängd så blir alla linjer hackiga)
Anisotropic filtering "Use application settings" (Denna inställning bestämmer hur bra du ser texturerna lång ifrån)
Image Settings "High performance"
Vertical sync "On" (denna ska alltid vara på ON, eftersom denna låser FPS'en på antalet max hZ.)
Mipmap "Performance" (Denna inställning bestämmer kvaliten över texturer)
- Inställningar för cs
Launch Options (Högerklicka på cs ikonen i steam -> "Properties" -> "Set launch options...")
-freq
Ni ska ha den HZ som din skärm klarar till max, CRT skärmar brukar klara +100HZ, medans TFT och LCD inte brukar klara mer än 75-85Hz.
OBS: Om din skärm endast klarar 85HZ kan ni bara få ut 85 synliga FPS.
För att välja 100 HZ skriver ni -freq 100
-heapsize
Denna parameter bestämmer hur många MB RAM du ska dela ut till CS, att dela ut halva sin RAM rekommenderas.
T.ex. Om jag har 512MB RAM, så delar jag det på 2 (512/2=256).
Nu har du 256MB men du vill ha det i KB, då multiplicerar du 256 med 1024 (256x1024=262144)
Det blir alltså -heapsize 262144
-noforcemparms -noforcemaccel -noforcemspd
Tar bort musacceleration i CS, ger/tar ingen fps.
-dxlevel 70 för DirectX version 7.0
-dxlevel 80 för DirectX version 8.0
-dxlevel 81 för DirectX version 8.1
-dxlevel 90 för DirectX version 9.0
Ifall du använder den senaste versionen av DirectX så kan du märka att prestandan är ganska slö, detta är så eftersom du använder de senaste versionen av "shaders" som drar mycket prestanda.
Har du fortfarande dålig FPS så kan du sänka dxleveln till 7, Gå tillbaka till "Inställningar för CS" för att se hur man gör.
-nojoy Tar bort joystick support.
-noipx Tar bort servrar som kör IPX protokollet ur serverlistan.
-numericping Se pingen i siffror istället för ”pluppar” innan steam släpptes (Detta kommando finns inte längre i CS 1.6)
-noaafonts Ingen Antialiasing används till teckensnittet/texten. (Vit text, istället för gul)
-soft Spelet körs i software läge
-gl Spelet körs i OpenGL läge (rekommenderas)
-d3d Spelet körs i Direct 3D läge
-full Spelet körs i fullskärm
-windowed Spelet körs i Fönster
-w 1024 Spelet körs i 1024x768
-w 800 Spelet körs i 800x600
Upplösningen i spel är nog det som bestämmer mest över prestandan.
1024x768 är mycket mycket mer krävande än 800x600
-32bpp Spelet körs i 32bitar
-16bpp Spelet körs i 16bitar
- Config för CS
Lägg till dessa rader i din userconfig.cfg, ifall du inte har en userconfig.cfg så kan du skapa en.
cl_cmdrate "101"
cl_rate "9999"
cl_updaterate "101"
fps_max "101"
rate "30000"
ex_interp "0"
developer "0"
Fur får jag tbax de gammla?
Ps, Checka pricerunner om du inte tror mig X(
inget händer?!
tänkte på en sak bara de står att vertical sync ska va ON.
rätta mig om ja har fel men får man inte bara 85fps då om man inte kan ställa upp hz till mer änn 85hz dvs? så blir de iaf för mig.
vet att de finns nån hz fix program så man kan ha vsync på men gör de verkligen nån skillnad om man kör med de eller har vsync off?
Edit: LoL jag sprang till ica och köpte en ny sen funka guiden Tack!
Hade problem med min fps och haft ett tag, var 10,de minut fick ja 40 fps i någon minut sen 100 igen, men nu funkar allt som det ska :) tackar loggan
Ifall du använder dig utav en dual/quad-core processor så brukar CS "hacka"
CS är inte optimerat för multicore processorer så det ända sättet att lösa detta är att köra med 1 kärna.
Detta gör du genom att öppna aktivitetshanteraren -> Processer -> hl.exe -> Ange processortilldelning -> Bocka ut någon av processorerna, det spelar ingen roll vilken.
Ange processortilldelning finns inte när jag tar upp aktivitetshanteraren och hl.exe
bild:
http://data.fuskbugg.se/skalma n01/---------SS.jpg
Och dessutom, varför ta bort mottagna filer? Filer som ligger på hårddisken innebär ingen prestandaförlust.
Däremot ni cs-gamers som sitter på XP med era EasyAntiCheatVOIPLAYSPELARENAN .exe skulle må bra av ett lite modernare OS
Ett exempel:
Vad fan gör en jäbla ebay logga bredvid din startmeny? Och hur många processer i din lista där är inte helt jävla onödiga?
Jag har aldrig någonsin haft problemen ni beskriver.
För just nu ser det ut som att jag mest kan använda 60Hz lr rättare sagt jag kan endast använda 60hz... Tycker det låter väldigt snålt.
Har:
Nvidia: GeForce 8800 GS
Skärm: http://www.komplett.se/k/ki.as px?sku=477710
Edit: Märkte nu att jag har 60 fps istället för 100 som jag hade förut...
även om du inte kan ha högre hz på skärmen så stäng av vsync så slipper du input-lag
- Config för CS
Lägg till dessa rader i din userconfig.cfg, ifall du inte har en userconfig.cfg så kan du skapa en.
cl_cmdrate "100"
cl_rate "9999"
cl_updaterate "100"
fps_max "101"
rate "30000"
ex_interp "0"
developer "0"
http://www.fragbite.se/?thread ID=368856
cl_updaterate 100/101 är inte bra för alla.
På med net_graph 3, in på en server, kolla din choke och börja ifrån cl_updaterate 20 och gå uppåt tills din choke sänks.
Trodde också updaterate 101 var bäst, hade ingen aning dock och testade att sätta min på 30, ifrån 80-120 choke(lol) till 0 = skotten satt mycket rakare.
" Choke effects your shot registration. You always want 0 but a little is alright, nothing above 20. To check your choke net_graph 3.
"
cl_cmdrate-This is the number of updates clients(you) send to the server and can contribute to choke.
cl_updaterate-This is a request value and a lot of the times not the actual # of updates received by the client from the server. The actual number is capped by the server side fps.
fps_max 101- Allows for 101 frames per second, anything higher is worthless as the eyes cant tell the difference and cs's max is 101 (inless using 3rd party program).
ex_interp- When playing counter-strike you may notice that when you shoot someone it does not kill them. This is partly due to the rates mentioned above and a lot to do with your ex_interp setting. The two choices for this setting are ex_interp .1 and ex_interp .01. When playing cs it may say you are getting 100 fps but you are really getting x amount of real frames and x amount of guessed frames. Putting your interp at .1 increases the amount of real frames you get and consequently reduces your amount of guessed frames. At .01 you guess more frames and shot registration is less accurate. However some people think that .01 is best for AWP since you shoot far less and sometimes the guess frame can hit the target when you really missed. Inless your running on a old computer i suggest using .1 especially for rifles.
http://www.overclock.net/faqs/ 25947-info-what-rates-cs-what- should.html
Sedan ska ex_interp vara på 0.01, dock.
rate är även 25000!
denna pajjade min dator kom inte inn på steam. därför får denna tråden 1 snorre av 10 snorrar.
PEACE OUT LOGGAN !
hoppas du hittar en bättre guide
1) Multicore processorer till CS? Wha? Sist jag kolla var Half-Life en single thread applikation. Hur kan det vara sig att den hackar om du har mera prosessorer?
2) "Korrigeringsfiltret", eller "ping-filter" är en missledande namn, på en teknik, var din upstream maskin upprätthåller långa queues. Dvs., sät queue-length till 0, så kan du ladda ner litet lånsammare, och spela men kanske bättre ping.
för flera år sedan
aldrig haft problem förrens jag testade denna guiden..
tycker den suger, bra upplagd men suger totalt
Skrivet med min Android-mobil