Fråga 1.
Har ingen värstingdator men vill gärna lira cs med hög fps, har runt 30-40 när jag ser andra spelare men om jag kollar mot en vägg ligger min fps på 70-80.
VAD är det jag ska köpa för att min fps ska bli högre? Vill gärna ha 100 fps. Jag har 512 ddr ram, Ati radeon 9000/9100 pro igp 64 mb.
Fråga 2.
Jag har sett folk kommentera andra forumsinlägg med "word", Vad betyder det? (Jag vet att word betyder ord men varför använder man det?).
T.ex. jag skriver något och så säger någon "#x word".
Tack på förhand!
cl_cmd 101
rate 25000
cl_updaterate 101
word är en "förkortning" på uttrycket word up och betyder att man håller med.
Sedan så undrar jag vad du har för CPU? Och vilken budget har du för att inhandla ett litet kit?
1. Köp nytt graffe samt processor om du inte har bra sån , då lär du vara tvungen att köpa nytt moderkort också
2. att man håller med med honom man säger word åt
#9 högerklicka på "den här datorn" sen egenskaper så borde det stå , t.ex Intel pentium 4 3.2 Ghz
Den här datorn -> Egenskaper -> Avancerat -> Under Prestanda: Inställningar,välj: Justera för bästa prestanda. Finns många olika guider som du kan läsa för att öka FPS'en, sök i forumet på "FPS guide", eller liknande. :)
Så jag kan inte köpa något som gör det bättre?
Har 100 stabila fps..!
#19 Nej, du har faktiskt inte 100 stabila FPS, du har inte 100 FPS i 5on5, ska vi säga i...lobby t ex, skulle kunna säga var som helst egentligen så länge det är 5on5 och lite folk omkring dig.
http://www.datorbutiken.com/se /datasheet.php?artId=ASV6600GT -128
Är det det du menar? Ska jag köpa eller vad ska jag göra? Jag har noll koll i sånt här och skulle vara glad om jag fick lite hjälp .. Tack för all hjälp jag fått hittills måste jag iaf säga.
Lirar nästan enbart 5on5...
#25 Konstant? Aldrig i livet, vi säger så här, du säger att den ligger på 100 fps KONSTANT när du lirar. In på en public-server, ta pool_day t ex, ~10 spelare på, ta sedan print scrn så vill jag gärna se om dem är så konstanta eller ej. :]
Alltså bara grafikkort samt processor = 1500kr.
5on5 har det dock aldrig varit "ett problem". Kanske inte är nåt man tänker på när man är i en 2on5-situation ;-)
I vilket fall som helst så är min dator riktigt dålig :-)
Have it,
"Pris: 1 500:-
Säljer lite datordelar.
Moderkort: MSI K8N Neo2 Platinum (nForce3) 500:-
GFX: HSI X800Pro VIVO (moddat till X800XT) 500:-
Processor: AMD A64 3500+ 1,000:-"
? :P Det blir ju 2 000kr, men det står 1 500kr i pris...:P
Förstår inte riktigt hur du tänker där.."Alltså bara grafikkort samt processor = 1500kr"...Hur ska han få dit processorn, då? Han måste ha ett moderkort som har socket 939 också vet du...alltså måste han köpa moderkortet också, men det blir ju 1 500kr det också enligt den där mannen.
Men annars, #0, har du 2 000kr, eller 1 500kr, förstår inte riktigt den där personen som sagt, så ska du definitivt slå till. :]
Puss, godnatt.
Fast jag litar inte på sådana som säljer saker på tok för billigt, menmen.
Att ni ens säger emot, 100FPS ÄR MAX i spelet som heter Counter-Strike.