Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Sanningen om Chillside?

Postat av deviantuRT den 29 November 2005, 21:47
122 kommentarer · 105 träffar
Jag har funderat ett tag, om detta att ta betalt för sina filmer. Och visste det verkar ju vettigt, eftersom man lägger ner så pass mycket tid på sina filmer. Men ju mer jag tänker på det, desto dummare låter det.

För det första. Vad är målgruppen för de som laddar hem filmer och tittar på dom? Mja, ungefär 13-20 år skulle jag tippa. Och är det dom som betalar för exempel nedladdning av musik, filmer etc? Nej, skulle inte tro det. Varför skulle då denna målgrupp betala för att se en CS-film?

För det andra. Om man gör en film om en clan eller liknande, så vill ju förmodligen clanen att så många som möjligt ska ladda hem filmen, för budskapet med filmen är ju att det ska vara reklam för clanen, så man blir mer känd? Och det blir ju knappast många som laddar hem en film om man måste betala för den? Sant?

För det tredje, och kanske det viktigaste. När man är moviemaker använder man sig av program som knappast är gratis. Program som Sony Vegas/Soundforge, 3D Studio Max, Photoshop, Videomach etc. Att skapa filmer i dessa program och sedan ta betalt för filmen är ju olagligt? Sedan använda sig av musik som man inte heller gjort själv. Ligger en hund begraven?

Det är som om jag skulle öppna en BIO och visa filmer från Canal+ som jag fixat mha an boxer och en kort som är fixat, och sedan ta betalt för att folk ska komma och titta? Detta verkar skumt...

Och varför utgå från att tjäna pengar på sina CS-filmer, känns som man börjar i fel ände? Eller gör ni filmer för att bli kända?

Red ut mina frågetecken...
Föregående tråd
Nästa tråd

122 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 122 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..