Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Omröstning: Piratkopiering

Postat av conf- den 18 Oktober 2005, 01:49
4 kommentarer · 191 träffar
Detta är en extremt simpel undersökning, ämnet den berör är piratkopiering och frågan är en simpel JA/NEJ fråga:

Vet du vad en "originalrelease" är för något?

Undersökningen är säkert intressant för en massa människor eftersom i dagens läge är det fler än någonsin använder sig av P2P eller annat program/protokoll för att ladda ner upphovsrättsskyddat material. Men vad dom egentligen laddar ned är det nog inte en lika stor procent som vet.

Min teori är att den stora massan skiter ifall det _från början_ är hacker-Håkan som rippat DVD-filmen i teknikmässigt perfekt kvalitet eller ifall det är vanliga-Viktor som rippat för personligt bruk å skickat åt klasskompisen, för så länge det sprids vidare och den filmen kazaa-Kalle _sen_ laddar ner funkar så är allt bra.

Å då väntar jag mig också att "NEJ" alternativet i denna poll kommer att leda med åtminstone 90% av rösterna.

Men man kan aldrig vara säker, så DÄRFÖR gjorde jag denna tråd. OK, dags att rösta nu:

EDIT#01: Tyvär, i detta sammanhang betyder inte "orignalrelease" den mjukvara/filmer man köper i affärerna.

Vet du vad en originalrelease är för något?

33 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

4 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 4 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..