×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

UKRAINA

Postat av caramba den 26 Mars 2022, 01:03
8 kommentarer · 779 träffar
Tjo, sökte på "Ukraina" på forumet och senaste tråden jag hittade var från 2016?
Kan inte stämma med det som händer idag hoppas jag?

Nåväl, vad gör ni för att hjälpa människor i Ukraina typ nu... IDAG?

Jag och min fru har i veckan bestämt oss för att ta emot flyktingar från Ukraina som får bo hos oss och vi kommer att förse dem med husrum, mat och det vi kan bistå med vad gäller övrigt som kläder och andra saker som vi har råd med.
Ja vi finns med på den internationella siten som vill hjälpa till för den som undrar.

Visst gaming och andra kul prylar som ett graffa för 15kkr+ äger ... INTE

När ryssjäveln är klar i Ukraina var tror ni nästa mål är?

Först de stackarna som inte är med i NATO, typ Moldavien, sen då?

Finns två länder i norra Europa som är på Putins lista (efter småländer som inte heller är med i NATO), gissa vilka?

Just det... Finland och Sverige !!!

Troligen Sverige först eftersom ryssen redan fått stryk av finnarnas sisu i finska vinterkriget.
(Och ryssen fick pisk i Afghanistan, och senare fick pisk i Tjetjenien, m.a.o är inte rysslands historia lysande vad gäller vinster i krig.)

Gotland är ett smörgåsbord för ryssen, strategisk underbart och inget försvar från svensk sida sedan politikerna avvecklat i princip allt militärt försvar sedan årtionden, finns inte ens luftvärn kvar på Gotland!!! ONLY IN SWEDEN !!! OMG

Ja, vad fan tycker ni?
Skiter ni i situationen eller gör ni något?

8 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 8 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..