×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Tvungen att plugga upp betyg innan Januari?

Postat av kAlibR den 11 September 2016, 23:28
12 kommentarer · 921 träffar
Hej Fragbite,


Bakgrundstory:

Studerade yrkesförberedande program på gymnasiet och av flera dumma val slutade det med att jag tog studenten med F i Matematik 1A, Religionskunskap 1 och även idrott & hälsa. Jag vet, väldigt dumt så ni kan bespara er att påpeka det.

Nåja, min plan var att plugga upp dessa betyg på Folkhögskola nästa höst, vilket jag pratat med Studievägledarn på AF, som pitcha min idé och tyckte det var jättebra att jag hade planer på att studera.

Jag snubbla in på den här sidan under helgen:

http://www.skolverket.se/regelverk/forordningar/overgangsbestammelser-vuxenutbildningen

Om jag förstår det rätt innebär detta att mina betyg kommer bli ogiltiga i Januari 2017?

Har jag rätt eller har jag missförstått? Tycker det känns så sjukt att jag varit på ett flertal möten med studievägledare som inte ens har nämnt detta..

Har skickat iväg ett mail till henne och frågat men kommer förmodligen inte få svar på några dagar.

Har total panik just nu, om detta stämmer kommer jag förmodligen bli tvungen att ta tjänstledigt från mitt heltidsjobb för att hinna plugga upp betygen innan Januari...


Snälla hjälp mig!

12 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 12 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..