×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
-14

En del människor larvar sig och blåser på maten?

Postat av krippafofan den 18 Oktober 2015, 19:52
28 kommentarer · 774 träffar
Hej.

I min familj när vi tar ut något i ugnen eller liknande så börjar alla äta direkt, ingen tvekar ens på om maten är SUPER varm eller något. Varm som supervarm, vi äter ändå.


Ifall vi ska provsmaka om potatisklyftorna är färdiga i ugnen provar vi direkt, tar en klyfta med gaffeln och sedan stoppar in den i munnen eller biter av en bit. Vi blåser inte på potatisen och larvar oss.

Om vi kokar pasta och ska kika om den börjar bli al dente, så tar vi upp lite pasta och smakar, vi blåser inte på den och håller på och larva oss.

Det enda jag kan komma på är te.x om man har kokat en redigt god gulasch typ, och den har kokat ordentligt. Då kan man fan få låta den vila någon minut innan man börjar äta på riktigt, men själva provsmakningen är fortfarande likadan, tar en sked och smakar.


Diskuterade detta med min polare idag, vi kom fram till att den del människor blåser alltid på maten och vi båda tycker det är så jävla irriterande. Tänk er typ en lasange som kommer ut ur ugnen, så ska idioten lägga upp maten på tallriken och blåsa som faaan och hela tiden hetsa över hur "varm" maten är när det bara är han som är larvig.

Samma grej med typ kockar, hur ofta ser ni Gordon Ramsey tveka med att provsmaka pastan? Han äter bara, direkt. Han blåser inte. Samma sak när han provsmakar varma såser, kött, m.m.


Driver folk med att maten är så jävla varm eller vad är problemet?

28 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 28 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..