Man brukar säga att spindlar, inomhus, är ett tecken på ren luft och omgivning. Isåfall har jag världens renaste hus.
Det är så att att mitt hus "kryllar" av spindlar. Och då menar jag inte de små rackarna utan en av sveriges största:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fb/Tegenaria_atrica_male01.jpg
Jag som då lider av Arachnafobia känner att detta är hemskt och jag ryser i hela j'vla kroppen varje gång jag ser denna demon. (Trauma sedan en händelse i ung ålder).
I fredags såg jag tre stycken samma dag. I söndags såg jag en och nu såg jag en alldeles nyss. Så nu har jag faan fått nog!
Anticimex säger att de inte kan göra något, så jag får väl ta tag i saken med mina egna händer, tyvärr.
Ser jag en så sprayar jag axe på den tills den fräter sönder och faller ihop. Ganska effektivt men det luktar apa i hela huset och jag känner att det måste finnas ett annat lättare sätt.
Så jag frågar er vad fan man ska göra för att bli av med dem helt?
Blanda något slags gift eller något? I såfall vad?
Jaa men jag vettefan om de verkligen dör pga dammsugarn eller om de bara kryper ut igen....
#2 Jag håller mig nog till att det fortfarande är en myt. Men de menar ju "average person" då, så det betyder inte att just jag gör det.
En anna sak som jag har gjort någon enstaka gång är att ha tejpat fast en sko på en innebandyklubba och bankat ihjäl skiten, ståendes på en pall. Funkade sådär..
Fett jävla läskigt när man missar och aset kubbar iväg med sina långa ben.
De är inte giftiga, de är små och de attackerar inte! Känns rätt harmlöst.
Hjärnan funkar konstigt
Det som händer i min kropp när jag ser en spindel är att jag får en chock och blir till viss del paralyserad. Om det kommer in en i rummet där jag jobbar pausar jag allting o stirrar på den från ett så långt avstånd som möjligt.
Jag har övervägt att söka hjälp för detta men jag vetifan asså, kommer aldrig låta en krypa på mig. Får ångest bara jag tänker på det.
#13 Jag säger bara: "hjärnan asså..."
Jag såg en spindel på taket i rummet igår, hämtade ett glas och lyfte upp och fängslade spindeln. Scrub-spindeln hoppade ner då i glaset och då tänkte jag GG easy, fyllde med 1dl vatten och en droppe diskmedel. Den jäveln drunkande till döds då den inte kunde simma.
Rip in pizza spider 2014-2014
Det roligaste som finns är ju att hitta en när man duschar och låtsas att man är godzilla medan man avfyrar en deciliter laser(vatten) med munnen på fanskapet.
Jag har bott i Höllviken. Det är Sveriges spindelstad #1. Jag svär på koranen!
Det är en halvö i >Skåne med 3 km från strand till strand. Så samlas det massor med tång på stränderna som drar dit flugor. Detta medför att spindlarna käkar sig feta och finns i stora arméer.
På varenda staket, gunga, träd osv sitter det spindelnät.
Kvällen jag flyttade ner och slog på värmen i huset så kom det fram de dittills 8(!) största spindlar jag sett i mitt liv inom 2 timmar.
Och sen fortsatte det med 2-3 stycken om dagen efter det. Den ena större än den andra.
Sen köpte jag någon manick som skulle skicka ut ultraljud och satte i varje rum.
Skulle bli helt kvitt spindlar stor det men såg runt 5-10 i veckan efter det. Så bättre blev det ju i alla fall.
Men det var fortfarande för många så min lösning blev att flytta..
Lycka till, lider med dig. Dödade en enorm spindel senast imorse.
Som var utspridda över min husvägg. Lagom kul att se sådana på kvällen när man tar sin cigg.
Men de här spindlarna har inte synts till i år som tur är.
#23 Wow.... Din empati är besvarad.
#26 Tack så mycket! Jaa jag får fixa det och spraya där jag mest har sett dem.
Skämt åsido dock. Kanske ska testa en sånhär: http://www.abc-annons.se/Spindelskrammare_156283.htm (har själv inga erfarenheter i hur effektiv den är men kan va värt ett försök.)
Men den jag köpte kostade runt 250:- och man behöver en per rum.
Efter att jag flyttade till en annan stad för 5 år sedan har jag inte sett en enda spindel hemma.
Tips är att möblera om ofta, inte ha några saker på golvet (bädda sängen osv), klipp gräs osv om du har en gräsmatta, utrota så mycket du kan för att minska populationen av demonerna.
Rekordet är för övrigt en spindel som jag satte ett pringles rör över och benen stack ut på sidorn :D
Jaa det är ganska undanplockat. Sällan saker på golet, men gräsmattan klipps inte så ofta. Och sängen brukar jag bädda om typ 1-2 gånger i månaden. Fast som jag nämnde i en tidigare kommentar: "men jag har ALDRIG sett en spindel i mitt rum." :D
#39 Jag tycker att det är undanplockat och rent, men det är det tydligen inte :/
Vaknade imorse och såg en riktig stor spindel vid nattbordet, försökte kvick döda den men den sprang ner under min säng. Äckligt, usch
har också fobi, men det går över tillslut fick död på 7 st en gång när jag städade rummet, kom fram till att de kom igenom ventilationen då det var direkt hål i väggen med "ventiler" mellan bara, köpte ett nät och nått slags lim och drog fast nätet med. http://i.imgur.com/iv3sjxQ.jpg
täck alla ställen där de kan komma in ifrån.
Använd radarspray så slipper du att hela huset luktar parfym
Take a joke man.
Också redigerar du ditt inlägg. BRA JOBBAT!