1
Hur skiljer sig tolkningarna? HJÄLP
Postat av danneliciouz den 29 Maj 2014, 04:46
2 kommentarer · 493 träffar
"Det finns lite olika tolkningar om just varför KKK hade deras anledningar för att se ner och försöka ”sopa bort” det svarta folket. En tolkning säger att Eva och Adam och de som föddes innan syndafallet skulle vara stamföräldrar till det vita folket medan de som föddes efter syndafallet skulle födas i färgen svart därför att Adam och Eva åt av den förbjudna frukten. Man kan tolka detta som att det vita folket regerar och är fria från synder medan det svarta folket är felaktiga samt syndiga, och därför bör undertryckas. Jag citerar en annan tolkning, "Att skydda hemmens lycka, i allt upprätthålla den vita rasens förhärskande ställning, vara mänskligheten till välsignelse och bevara ständigt levande den heliga elden av obrottslig hängivenhet för den rena amerikanismen". De som blev utsatta för denna händelse tolkade det så att dom ansågs vara mindre värda och att dom skulle tillhöra syd eftersom det var dom som ville regera. Som sagt så resulterade kriget i ett förbud av slaveri och de utsatta tolkade det som att de vita ville ”sätta dom på plats” igen. "
Hur och varför skiljer sig de olika tolkningarna av KKK?
Vilken är den dominerande och varför?
Sitter fast i plugget, ingen aning om hur jag ska svara på hur frågorna skiljer sig, hjälp uppskattas!!!
Hur och varför skiljer sig de olika tolkningarna av KKK?
Vilken är den dominerande och varför?
Sitter fast i plugget, ingen aning om hur jag ska svara på hur frågorna skiljer sig, hjälp uppskattas!!!