Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Elakartad ihängande muskelinflammation (

Postat av luckyleft den 6 Juli 2013, 01:20
0 kommentarer · 415 träffar
Godkväll kära fragbiteläsare!

Hoppas på att ni alla har en fin kväll därute.

Jag ska gå rakt på sak och förklara mitt problem och lite vad jag skulle önska utav er i form av diskussion/tips osv.

Sedan drygt 1 år tillbaka arbetar jag i en restaurang som servitör vilket innebär en herrans massa bärande utav serveringsbrickor från A till B. Viktigt att anmärka är att vid varje tillfälle då man är tvungen att öppna en dörr så måste man stödja brickorna med ena armen då den andra krävs för att öppna dörren. Denna arbetsmanér har under tiden slagit ut i en grav slitningsskada tack vare allt statiskt arbete.

Till slut blev det så illa att jag inte ens kunde sköta disken utan att "muskeln börja vibrera" och ge av en känsla som att den blödde ordentligt. Då var jag tvungen att sjukskriva mig under ett par veckor då jag åt Diclofenac på recept utav läkaren och vilade för att låta muskeln läka.

Men detta gjorde bara lite nytta. Nästan obefintlig och nu såhär efter den 3:e kuren anti-inflammatorisk (utspritt på 4 månader) är jag en bit in i läkningsprocessen och jag har inte men i den mån om att det gör för ont för att jag ska kunna arbeta. Men fortfarande tillräckligt för att det ska hamna i vägen för mitt psykiska välbefinnande och motivation.

Jag har alltid varit fysiskt aktiv och träna på fritiden har alltid varit något jag ägnat mig åt. Dock värt att tilläggas är att vid allra början av skadan så lade jag ner träningen helt o hållet på grund av okunnighet då jag trodde att allt den kunde göra var att förvärra situationen. Men det var i högst 2 månader sedan återtog jag igen som vanligt

Jag tränar regelbunden styrketräning, simmning och kondition och jag har aldrig upplevt de obehag jag beskrev ovan under träning utan det är enbart på arbetet då jag känner det.

I och med att jag har fått tips flera gånger om att träning ska lösa ut muskeln ordentligt har jag följt detta men det är som om träningen inte når ut muskeln. Vilket är frustrerande då jag tränar alla typer av former.

Då jag också hört att värme ska vara bra i och med blodflödet etc. har jag sedan länge använt en värmekudde på regelbunden basis. Det slutade dock med att jag nu har ett ganska kraftigt brännmärke stort som en chipspåse på ryggen. Ser lite ut som någon har brännt mig med ett våffeljärn och smällt mig med en piskpaddel.

För att ge er en bild av hur ett styrkepass kan se ut: Axelpress, Bröstpress, Flyes, Chins, Hantelrodd, Roddmaskin, Bicepscurl, Hammercurl, Tricepspress, Dips, Sidolyft axlar, Armhävningar,

Simning: Varierat bröst/rygg/crawl

Det är i ryggen muskeln sitter som är inflammerad. Det är "den stora" muskeln på vänster sida i övreryggen. (SE BILD NEDAN)
http://i247.photobucket.com/al bums/gg149/luckyleft/stock-pho to-16782602-human-back-muscula r-system-posterior-view-isolat ed.jpg

Hur jag ska gå tillväga för att bli kvitt den här inflammationen? Jag har gjort allt jag kan för att på arbetet minimera just det sättet att arbeta. Jag tränar och tränar men det är som sagt som om muskeln aldrig blir rörd. Hur ska jag gå tillväga? Det känns nästan som om det är ett problem med en enkel lösning, kanske en stretchövning som är ideal för just den muskeln eller något?

Tackar innerligt på förhand!

0 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 0 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..