Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Bidragstagare borde inte ha rösträtt

Postat av -wesc den 4 Juni 2013, 20:50
21 kommentarer · 445 träffar
Hej

Är det inte per definition korruption att folk som lever på bidrag får rösta?

Essentiella levnadsvillkor såsom mat och husrum för dom är helt beroende av hur mycket de får in varje månad av staten vilket i sin tur är helt beroende av vilka som sitter vid makten.

Självklart kommer de vara mer benägna att rösta på den kandidat som utlover mest pengar vilket är därifrån jag drar parallelen till ett korrupt system.

Liknande saker kan sägas om te x företagare som drar fördel av friare handelsvillkor. Detta är även det en viss grad av korruption och generellt speglar det här demokratins fundamentala fel; att folk röstar efter deras livssituation och vilken grupp de identifierar sig med och inte efter vad som objektivt är bäst.

Distinktionen i det här fallet är just att en persons fundamentala livsnödvändigheter avgörs av vem de röstar på. "Rösta på mig, om jag vinner lovar jag att ge er mer pengar" helt enkelt.

Diskutera
Föregående tråd
Nästa tråd

21 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 21 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..