Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Kött krönika, kritik?

Postat av Jummy den 11 Februari 2013, 10:19
10 kommentarer · 390 träffar
Människan bör äta kött

Hej, mitt namn är Jimmy Granqvist och jag studerar på Sötåsens naturbruksgymnaise. Jag är uppvuxen på landet, med nötkreatur och med en köttätande familj. För mig är kött en naturlig vardag, eftersom vi alltid ätit kött. Eftersom jag vet att djuren här hemma hos mig har haft ett bra liv så får jag aldrig några skuldkänslor över att skicka djuret till slakt.

Som jag ser på det hela, måste vi äta kött och använda dess mjölk för att djurens existens faktiskt ska finnas kvar. Om vi inte hade ätit kött, druckit mjölk, ost eller vad som helst som faktiskt kommer från våra djur, då hade ingen haft våra fina djur, eftersom det inte finns någon lönsamhet i dem. Raser hade försvunnit, vår miljö hade blivit helt förrändrad eftersom våra djur är de som faktiskt håller våra ängar och hagar öppna, de hjälper till med biologisk mångfald.

Bönderna är ibland de som anklagas för "djurmisshandel", men här i Sverige är det sällan ett sånt fall kommer upp, eftersom vi har kontrollanter, vi har lagar som säger vad vi skall göra och vi får ersättning för om vi faktiskt gör så. Det finns många Youtube-klipp där man ser hur folk slår sina djur, släpar omkring dem, allmänt bara misshandlar sina djur. Detta gör att folk inte förstår verkligheten, eftersom det är bara en liten andel som inte behandlar sina djur som de skall behandlas. Jag stödjer absolut inte djurmisshandel på något sätt, men det jag försöker säga är att alla bönderna ska inte få skit för att någon gjort fel helt enkelt.