Skåningar och uppfostring
Under min långa CS-karriär så har jag lagt märke till att i princip alla skåningar beter sig på annorlunda sätt vad det gäller hyfs, intelligens osv.
Hur kommer detta sig?
Blir skåningar uppfostrade på ett annat sätt gentemot oss andra i Sverige, eller beror det på att dem har blivit influerade utav Rosengårds mörka gator och hörn?
Isf, hur lång tid kommer det att ta innan "Rosengårdsinfluensan" har spridit sig uppåt i landet?
Hoppas någon har svar på mina funderingar!
Är själv från Skåne men har ingen aning om vad du snackar om...
Tycker själv att norrländska är rätt feminint, de må ha mörka röster men det blyga och deras uttal är lite småfeminint.
Vad gäller hyfs, uppfostran och intelligens är vi jämna nästan överallt. Förutom i stockholmstrakten, vilket inavel där finns. Definitivt inte alla, men värre än skåne.
Min favorit plats är definitivt karlstad, trevligt folk, bjuder på sig själva och pratar sjukt skönt.
Annars tycker jag att stockholmska låter arrogant och lite gay :]. Men är inte sån som har fördomar som vissa andra. Är skåning.
De tjafsar oftast och pratar om hur goda deras proteinshakear efter gymmet är.
#18 Dock så har Stockholmare en tendens till att ha växt upp, iaf i ~18 års åldern. Finns dock några riktiga rötägg från stockholms förorter inom counterstrikescenen t.ex. WMB, cuber osv.
DRUMROLL PL0X :
NOJJSCHÖPIIINJ
Är bleking f.ö.
2. 7-8 spelare i landslaget är från Skåne. Skulle alltså kunna snickra ihop ett svenskt landslag med enbart skåningar.
3. Skånska är absolut den mest musikaliska dialekten i landet.
Än* f.ö.
Undrar var du bor, där måste det finnas mycket inavel.
#0 Kanske det är du som saknar intelligens och gör en tråd som generaliserar alla skåningar.
#1, de flesta skåningar har inga problem med att imitera någon slags mellansvensk dialekt, det är ni som inte kan imitera oss.
#16, "Efter 16-17 brukar de flesta växa upp men så är inte fallet hos skåningar (enligt mig)."
En typisk trend hos personer när de blir 16-17 är att de tror sig ha vuxit upp men egentligen beter de sig som extrema skitstövlar och kan se fel hos alla förutom sig själva och sina ingrupper. De tenderar också att skylla på andra åldersgrupper (oftast 12-15-åringar) när det i själva verket är deras egen åldersgrupp som beter sig illa.
I hela sverige finns det lägre satt folk, dessa vill jag gärna kalla WT. Det är en vara som finns i både Sverige och Skåne, lev med det
En illusion av dig, käre #0, för i själva verket är du precis lika ohyffsad själv, lika med dina vänner. Ni fattar det bara inte.
Sen har vi en annan jargong här nere skulle jag gissa. Vi är rätt mycket råare mot varandra, utan att ta illa upp. Man är ganska snabbt en jävla idiot, men det är inget att ta illa upp av. :)
Man kan i princip säga vad som helst till varandra, sålänge man inte tar upp någons mamma, för då kan man dö :))). Nä men tycker skåningar har en mer "chill" syn på livet verkar det som.
Kasta inte sten i glashus.
Det är för övrigt skillnad på skåningar och skåningar. Här är en bild för att klargöra: http://i.imgur.com/j2EHn.jpg
Observera att bilden bara gäller etniska skåningar och att det självklart finns undantag i varje område.
Edit: Gränserna är inte exakta.
Stämmer helt till 100 %!
Äkta skåningar med lite vett i skallen finns i Malmö - Lund -områden.
I helsingborg - hässleholm och uppe mot nordvästra Skåne finns det massor med SD-anhängare och massor med White Trash.
Resten av Skåne är tyvärr bönder.... Med tanken på hur mycket jordbruk det finns här i Skåne.
Så innan ni ens säger något om Skåne så borde ni titta en gång till på #42:s karta!
Själv skiter jag i vart folk kommer från sålänge dom kan panga=)
Skrivet med min Android-mobil
Sen kan jag säga många malmöiter/göteborgare avskyr stockholmare pga deras omogna dryga betende.
Ni kallas bla fisk måsar i malmö iaf dom som inte pratar "grabbigt" ni tjejkill snacket östermalm dialekten :)
Fyi skulle skåne inte vara del av sverige skulle er ekonomi gå åt samma riktning som USA fyi, jag blir gärna del av danmark(inte för jag förstår ett skit på mig danskan)
Vilket ni verkar tro vi gör =D
Stockholm har ju bara massa wannabe b kändisar som har iq som ja fiskmåsar jag är glad jag ej bor där(finns gott om bra stockholmare oxå dont get me wrong) men det finns så många ytliga typer som är så jävla pandöa att det är förvånansvärt att inte förfäderna vrider sig i gravarna.
skämt o sido allt handlar om uppfostran, inte vart du kommer ifrån, dock har det ju en tendens att influesera på andras betende :)
och konstigt nog kan jag läsa den och andra som tom skriver sämre än mig.
Så frågan du kanske ska ställa dig är du kanske som har problem?
:)
#63 Sista punkten är ju Göteborg snäppet värre på.
Är det några det är fel på så är det Stockholmare. NI ÄR SÅ JÄVLA DRYGA BARA. Skåningar är vettiga, när de inte är i vallokalen och röstar SD.
Är från Östergötland. Man skäms för bönderna från slätta. Annars är vi helt ok. Förutom hobby-stockholmarna.