Som många andra här så såg jag
http://www.youtube.com/watch?f eature=player_detailpage&v=Bc9 82lZxaTI
På existenz nyss och ser att majoriteten där verkligen hatar denne grabb. Jag kollade på några av hans videor nyss och måste ju säga att denna parodi verkligen är spot on.
Nu till min fråga,
Är det någon här på fragbite som kollar på hans videor och gillar dem?
1. Isf varför?
2. Vad ser ni som är underhållande i att han skriker och säger massa skämt om våldtäkter etc?
jelluss much
http://www.youtube.com/watch?v =gb94Y-SjDU0&feature=player_de tailpage#t=1095s
:´(
Du beskrev ju en av sakerna som gör det underhållande! Just att han säger massa skämt om våldtäkter lol?
Förstår inte det roliga i att han spelar det där flashspelet på nätet.
Fyfan va jobbigt det är att lyssna på
OnT: har sett kanske 10 sek av någon video o tycker han verkar vara nån jävla attentionwhore som han sodapoppin som streamar på twitch hela dagarana.
1. Han får mig att skratta.
2. Det finns mycket mer än så, man kan faktist skämta om allt!
Vet inte varför du ens startade denna tråd men det låter som avundsjukan som talar.
Pewdie <3
när jag såg parodin så tänkte jag på en video från totalbiscuit, när han gör parodi på youtubers som pewdiepie.
http://www.youtube.com/watch?v =THd6aFYCu74
För övrigt är ett fåtal av hans videos värda att kolla på, de flesta är mest jobbiga. Han gapar och har sig och drar så dåliga skämt att det är pinsamt att höra.
Kan inte förstå hur du orkar ägna din fritid och KLAGA på det.
Jag såg parodin och skratta högljutt igenom hela klippet och jag älskar Pewdiepie.
Men ja, killen som gjort klippet är stört butthurt att HAN inte är lika populär, och måste ta drastika metoder som att göra pewdiepies fans sura.
sura fans == mer views..
Så låt oss lämna denna efterblivna diskussion.
Rapporterar fan tråden.
Dopefish är oändligt mycket roligare att kolla på.
Bara att kolla på när han och Dopefish lirade Portal 2 tillsammans, det var vid den tiden han fortfarande var normal.
All in all, han är en skön kille och det var roligt när han gjorde det för skojs skull, men när det blir hans heltidsarbete så blir det ofta rätt bristande.
En sista sak, det låter verkligen som att de flesta är butthurt av att det har gått så jävla bra för honom på så kort tid. Lev med det bara och undvik det om ni inte gillar det :)
Enbart vissa scener som kan vara komiska som en polare kanske länkar, men skiter fullständigt i honom annars.
Skrivet med min Android-mobil
Och fanbasen består ju faktist av folk som säger bro,legendary,umad m.m vilket säger ju en del :D
Prove me wrong.
[spoiler]you can't[/spoiler]
Nu känns det dock som att han fokuserar på att hålla snorungarna glada med massa gapande och spammande av sina populära uttryck :/
Det jag stör mig mest på är väl hans länkande på "next" så kommer man till att prenumerera på hans kanal istället för ett klipp. Känns lite gready, men visst är han rolig ibland så jag stör mig inte alls.
Jag gillar inte PewDiePie förutom något klipp här och där, för enkelt koncept, det han gör är att spela spel och skrika.
Blev dock förvånad att majoriteten här inte tycker om Felix, det är okej att ha en åsikt även om du har FEEL. :)
#57: Man kan inte ha fel i en sån här fråga, en åsikt är inte fakta.
personligen så är han skön men lite för muppig för min smak, men kan tänka mig att han måste nästan vara lite det för att kunna "sälja" in det. Och klart det beror på målgruppen han har...TJO
PewDiePie kanske skämtar, men det är bara för underhållning såklart? Alla youtubers har nåt "extra" för underhållning. PewDie har ett hjärta, han är bäst av alla youtubers. Säger inget mer, alla respekt till PewDie!
Sån hipster som jag alltid har varit så snackade jag med han typ 2009 eftersom han gjorde cod videos först och var avensjuk när han fick partnership med machinima :D.
Gjorde videos samtidigt men haha fyfan vad han steg i subscribers jämfört med mig hahaha, 3 000 000 för att vara exakt. :d
Han spelar sjukt bra spel så man själv slipper, t.ex. Heavy Rain. Dessutom är han en jävligt skön person imo som jobbar hårt med detta. Och pengakåt är han inte, redan vid några tusen subs så var han otroligt tacksam om inte mer än nu.
Tror folk seriöst att han iscensätter jumpscares? Pssh. Löjlig video f.ö. Skaparen är obv avundsjuk och har för mycket fitid.'
Mvh /pewdiepieloverSWE99
"Han spelar sjukt bra spel så man själv slipper "
..va?
Sen har han skönaste rösten och jag älskar när han skriker som ett mongo av rädsla :P
#91 Vadå sluta vara avundsjuka, vad är det med folk som anklagar andra
för avundsjuka så fort någon ogillar en??? Killen är ju efterbliven, finns ingen
jävla avundsjuka i det.
Men helt seriöst, i min åsikt är han inte värd den publiken han fått, då det inte är svårt att skrika i en video och låtsas vara rädd.
Men det är väl folk som tkr det är kul så!
Själv tycker jag att han hanterar sin fanbase bra, han låter oftast sina fans bestämma vad han ska spela och är alltid öppen för förslag. Jag tycker några spel han spelar är väldigt roligt att titta på, speciellt heavy rain/walking dead/fahrenheit. Skulle dock inte säga att jag är en daglig följare.
Det han håller på med är ju också ett jobb och han spenderar ju minst 12 timmar varje dag på att spela in och redigera. Alla som säger att han är greedy, vem driver ett jobb som tar upp en stor del av din vardag utan att försöka tjäna pengar på det? Det är inte så att han har reklamavbrott 3 gånger per sändning som alla jävla TV kanaler.
Och humor är en egensak, och det är inte bara 14åringar som kollar på det, källa tack.
Han jobbar hårt och lyckas bra, nog bättre än vad ni gör som sitter där hemma och failat i skolan.
Behöver du fler exempel eller förstår du vad jag försöker säga?