1
Telia, sämsta någonsin
Postat av groggis----- den 9 November 2012, 12:38
10 kommentarer · 350 träffar
Hej. För många månader sedan skrev vi på papper för att få fiber här, vi fick svar om att dom skulle komma hit och fixa in allting i huset med kablar, dom kom hit för nästan en månad sedan och satte in allting. Jag har testat att dra nätverkskabel från det dom satte in(vet inte vad man ska kalla det, modem kanske) och man kommer såklart bara ut på deras hemsida, men det fungerar iaf. Det här var fyra veckor sedan. När dom satte in det så sa dom att vi skulle ha fiber och hemtelefon samt mobiltelefoner(mor min ska få en iPhone 4S och jag en iPhone 5) inom två veckor. Det har nu gått fyra veckor och vi har ingenting. I fredags, för en vecka sedan precis så ringde vi och frågade varför det inte kommit än, vi fick svaret att det skulle komma tills nästa helg. Nu är det fredag och det ända vi har fått är min mors iPhone 4S, vi ringde och frågade vad som stog på och dom sa att min 5:a skulle komma så snart så möjligt, var många beställningar(detta förstår jag), och att fibern skulle komma tills helgen.
Somsagt är det fredag idag, vi har inte fått någon fiber eller någonting. Vi har varit utan hemtelefon i en månad, om inte mer, vi har haft ett riktigt RUTTET internet som verkar fungera sämre och sämre, min gamla iPhone 4 har varit trasigt i flera månader så väntat på min nya länge. Har inte direkt njutit under de senaste månaderna, och om jag känner Telia rätt så kommer dom väl säga att fiber kommer 2013 istället.
Tänkte ringa idag(eller min mor rättare sagt, som har beställt allting, tvivlar på att jag kan ringa) och fråga varför dom säger att fiber kommer hela tiden men skjuter upp det, tänkte även puckla på dom lite och säga att vi vill ha lite extra, några tips på vad man kan be om? Hade jag haft ett skapligt internet och fungerande telefoner så hade det här inte vart någon big deal, men när allting är skit och dom skjutit på det såhär så blir man lite förbannad.
Förlåt om jag var lite otydlig i tråden, skrev den rakt av på tangentbordet utan att titta riktigt.
Somsagt är det fredag idag, vi har inte fått någon fiber eller någonting. Vi har varit utan hemtelefon i en månad, om inte mer, vi har haft ett riktigt RUTTET internet som verkar fungera sämre och sämre, min gamla iPhone 4 har varit trasigt i flera månader så väntat på min nya länge. Har inte direkt njutit under de senaste månaderna, och om jag känner Telia rätt så kommer dom väl säga att fiber kommer 2013 istället.
Tänkte ringa idag(eller min mor rättare sagt, som har beställt allting, tvivlar på att jag kan ringa) och fråga varför dom säger att fiber kommer hela tiden men skjuter upp det, tänkte även puckla på dom lite och säga att vi vill ha lite extra, några tips på vad man kan be om? Hade jag haft ett skapligt internet och fungerande telefoner så hade det här inte vart någon big deal, men när allting är skit och dom skjutit på det såhär så blir man lite förbannad.
Förlåt om jag var lite otydlig i tråden, skrev den rakt av på tangentbordet utan att titta riktigt.