Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Pendlande internethastighet.

Postat av Woxy den 27 Juli 2012, 15:01
4 kommentarer · 275 träffar
Tja! Jag har ett problem som har stört mig en längre tid nu. Som ni kan läsa i rubriken handlar det om mitt internet.

Internet har segat ner med jämna mellanrum i över ett år nu men på senare tiden har det varit ett konstant fall i hastigheten, som enligt leverantören ska ligga på 24mbit/s men istället inte går över 3 och ibland så lågt som under 1.

Det resulterar i att internetsidor tar minuter att ladda och de flesta streamade videor kräver en laddtid som överstiger videons speltid.

Så nu undrar jag lite smått vad detta kan bero på? Jag har BBB som leverantör och sitter på en D-link-dongel förtillfället. Routern är dock inte mer än 10 meter i ett annat rum och i vilket fall som helst så har inte avståndet varit något problem innan.

Jag felsökte problemet via Windows diagnostikcenter (eller vad det nu heter) för nån dag sen och då stod det något om att resursen inte är konfigurerad för "WWW-HTTP-port" eller något liknande.

Jag har rätt dålig koll på sådant här, så ifall mitt problem är helt efterblivet noobigt så ber jag om ursäkt, men hoppas att ni kan hjälpa mig ändå!

Aja, hur som helst är jag tacksam för svar. Tack på förhand
MVH //Woxy

4 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 4 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..