Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Plugga matte hemifrån i sommar åk 8

Postat av POCKETESS3 den 29 Maj 2012, 21:12
13 kommentarer · 407 träffar
Tjena. Jag går i 8an och har A i betyg i matte. Av alla matteprov vi haft under åttan har jag fått A varje gång förutom två, så jag antar att jag ligger ungefär på en nivå en bit över medel. Inget geni men fortfarande hyfsad i jämförelse med de i min åldersgrupp. Men nu är det såhär att jag älskar matte (vet att det i mångas öron kan låta helt galet, men smaken är som baken - delad) och gärna skulle vilja plugga det på fritiden under sommarlovet bara för skojs skull och för att utveckla mig mer. Eftersom det är lov kommer jag inte ha tillgång till någon mattebok så därför frågar jag er om tips på hur jag ska kunna plugga det hemifrån.

Sidor/böcker/filmer/allmänn a tips, vad som helst är ett bra förslag. En kompis tipsade mig om khanacademy.com som jag dock ännu inte kikat in än men ska göra det sen. Vissa kanske tänker "plugga med en förälder/äldre syskon", men jag är den enda i min familj på något konstigt vis som är duktig i matte. Har även kikat lite på en bok, Teach Yourself Complete Mathematics ( http://www.adlibris.com/se/pro duct.aspx?isbn=1444105027 ), som jag funderat på att köpa. Dock är det svårt att veta på vilken nivå just den boken handlar om och vad jag kan/inte kan som kommer med. Vill ju ha en bok som lär mig nya grejer, inte repeterar det jag redan kan. Tillägger förövrigt att jag går på en engelsk skola dvs jag har matte på engelska, så om ditt tips är på engelska så är det bara ett plus.

Btw, för er som är vana med det gamla betygssystemet G-MVG kan jag förklara att A ungefär motsvarar ett MVG/MVG+.
Föregående tråd
Nästa tråd

13 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 13 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..