Yo!
Var ute på krogen igår, ungefär vid klockan ett på natten fick jag sparkat mot huvudet av en idiot... slutade med att jag fick 10 stygn vid hårfästet och svullen lite här och var.
Är det någon som vet hur mycket skadestånd man kan kräva för det här? Någon som vet någon som haft liknande situation och hur mycket som har krävts i skadestånd? Skulle vara lite intressant att veta.
Sluta slösa våra skattepengar.
Det betalas oftast inte av gärningsmannen nej, trots att det är det som egentligen är meningen.
Då vill jag inte se dig klaga på att folk får A-bidrag sen då :)
Så kort sagt menar du den som får in första slaget/sparken vinner och den andra borde ligga ner och skrika sluta pga att han är automatiskt i undeläge ? hahahahahahah årets mes e du
OnT:Ja du kan få rätt så mycket för det där.
Du lär få ut en del från misshandeln, ja.
#14 Är du medveten om att man kan däcka relativt enkelt av en kraftig spark i ansiktet?
Ärligt tror jag inte du skulle ställt dig upp efter ett par sparkar i ansiktet, det hade då inte jag iallafall, som sagt du är ju tank.
Nej, få killen att hamna i jävla massa skit med SOC/Fängelse/Ungdomsvård. Uppenbarligen så är ts ute efter pengarna och därför en liten samhällsparasit.
Roligt att så många här på fragbite gnäller över bidragstagare och sedan försvarar en snubbe som försöker mjölka skadestånd.
I samtliga våldsbrott som jag har haft anhöriga som blivit utsatta av så har staten betalat ut de pengar som brottslingen egentligen ska betala (dvs de brott som lett till skadestånd), i andra fall har det blivit en längre tids ungdomsvård eller liknande vilket är ett bra mycket bättre straff.
Kan ju tillägga att i ett av fallen så var det en idiotbrud som blivit "våldtagen" enligt hon själv, en snubbe hade tagit henne på tuttarna lite snabbt, "han" fick betala 70 000 kr till henne (han = staten eftersom att han går i skola så kan han inte betala). Visst fan är det fel att ta någon på tuttarna, dock så ser jag brudfan som en liten parasit som ena stunden klagar på bidrag och andra stunden suger åt sig 70 000 kr för att hon har blivit tafsad på snabbt.
Sinnessjukt att ni ens försvarar snubben.
Staten kan aldrig stå för någon annans skadestånd.
Däremot så finns brottsofferfonden, där man kan ansöka om bistånd. Och då är det ej förövaren som betalar de pengarna.
Enl lagboken så finns det inget som styrker det du påstår.
Däremot så håller jag med dig om att det är bedrövligt att det finns folk som "utnyttjar" rättsväsendet för sin egen vinning.
Skrivet med min Android-mobil
Att han kommer få in lite pengar, efter blivit misshandlat medvetslös, kommer inte ens påverka dig någonting. Och vad gör det dig då?
Klart som fan han ska få pengar. Samhället, ett jävla skämt. Regeringen, ett jävla skämt. Såna som du? Också ett skämt.
Sluta se ner på han för dessa val.
A-kassa är för dem som är för underbegåvade eller lata för att få ett jobb och försörja sig själv och familjen och lever på de som tjänar mycket samtidigt som de klagar på dem för att de tjänar så mycket och lever så gott, det är inte ofta en person endast lever på dess föräldrars framgång, de flesta som är rika jobbar mycket och är bra på det de gör, det som de offrar är familjeliv och sociala bitarna, många kompisars vars föräldrar knappt är hemma och när de är de jobbar de, ändå klagar sossarna på dem eftersom "det ska vara rättvist".
Skrivet med min iPhone
den dagen går jag fram och fnyser dem i ansiktet och säger "hejdå sötnows " :D
Hon faktiskt med i muf, och pengarna går rakt från staten. Detta säger rätt mycket om varför man inte borde ha ungdomsförreningar som har politik inblandat.
Anledningen till att jag vet detta är eftersom min brorsa och 2 av hans kompisar var på spårvagnen samtidigt, så de gick och slog ned honom och höll fast honom tills polisen kom.
Och anledningen till att jag vet det med muf är eftersom hon går i min klass faktiskt! Dock vet inga andra klasskompisar om det, venne varför hon inte berättat!