1
Reklamring!
Postat av aka pod den 13 Mars 2012, 22:35
5 kommentarer · 82 träffar
Tjenamors!
Det är så att jag köpte en longboard sommaren 2011 och har kört ganska bra med den. Det är en loaded dervish som är en kvalitétsbräda som ska hålla för de konster jag utför på denna fina planka. Men en dag så fick jag en spricka rakt igenom hela jävla brädan. När jag kontaktar företaget (top12) säger dom att jag slammat (slagit den i backen, tappat den) och vill därför inte ha en retur på brädan. Dock skriver dom på deras sida att det är 24 månaders reklamationstid och att det går väl för sig att skicka in brädan.
Min fråga, kan jag tvinga dom att reklamera min bräda som kund, eftersom jag inte använt brädan på ett felaktigt sätt och den fortfarande gått sönder?
Jag skrev senast detta till företaget.
"Hejsan top12!
Jag skrev till er tidigare angående min Loaded Dervish som på något märkligt sätt fått en spricka rätt igenom brädan.
Vad är det som gäller i eran garanti då ni skriver
"24 månaders reklamtionsrätt mot ursprungsfel, produktgarantin täcker fabrikationsfel, alltså fel i tillverkningen. Om du tror att det är ett fabrikationsfel på den vara du har köpt skall du skicka den till oss, du står för kostnaden av transport till oss och om det är ett godkänt fabrikationsfel ersätter vi din frakt och du får en ny vara efter avtal"
Har inte åkt på brädan sen jag sist kontaktade er och jag blev ytterst irriterad när jag läste detta ifrån eran sida då jag tänkte på saken.
Skulle vara otroligt bra om ni hörde av er=)
Mvh
Anton Lindén"
Ska vända mig till konsument europa om dom inte lyssnar=)
Vad kan jag som kund begära i detta läge?
Btw, bara brädan kostade 1600 svenska riksdaler.
Det är så att jag köpte en longboard sommaren 2011 och har kört ganska bra med den. Det är en loaded dervish som är en kvalitétsbräda som ska hålla för de konster jag utför på denna fina planka. Men en dag så fick jag en spricka rakt igenom hela jävla brädan. När jag kontaktar företaget (top12) säger dom att jag slammat (slagit den i backen, tappat den) och vill därför inte ha en retur på brädan. Dock skriver dom på deras sida att det är 24 månaders reklamationstid och att det går väl för sig att skicka in brädan.
Min fråga, kan jag tvinga dom att reklamera min bräda som kund, eftersom jag inte använt brädan på ett felaktigt sätt och den fortfarande gått sönder?
Jag skrev senast detta till företaget.
"Hejsan top12!
Jag skrev till er tidigare angående min Loaded Dervish som på något märkligt sätt fått en spricka rätt igenom brädan.
Vad är det som gäller i eran garanti då ni skriver
"24 månaders reklamtionsrätt mot ursprungsfel, produktgarantin täcker fabrikationsfel, alltså fel i tillverkningen. Om du tror att det är ett fabrikationsfel på den vara du har köpt skall du skicka den till oss, du står för kostnaden av transport till oss och om det är ett godkänt fabrikationsfel ersätter vi din frakt och du får en ny vara efter avtal"
Har inte åkt på brädan sen jag sist kontaktade er och jag blev ytterst irriterad när jag läste detta ifrån eran sida då jag tänkte på saken.
Skulle vara otroligt bra om ni hörde av er=)
Mvh
Anton Lindén"
Ska vända mig till konsument europa om dom inte lyssnar=)
Vad kan jag som kund begära i detta läge?
Btw, bara brädan kostade 1600 svenska riksdaler.





