Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Skulle köpa en eyeliner till flickan medans hon var inne i en annan affär, tog skiten som kostade dryga 30:-, vände mig om och såg världens kö. Beslöt mig för att smita ner den i fickan och gå så jag hann med min buss. Don't judge
Snattade som bara den när jag var 12-13 år. Allt detta gjorde jag under en vinter, innan jag bestämde mig för att sluta, för jag visste själv att det höll på att gå över styr!
Jag minns att jag hade en rymlig snowboardjacka, med stora innerfickor där jag kunde klämma in både det ena och det andra.
Men tillslut så fanns de inte kvar på hyllan :( Jag antar att jag snattade för mycket av den sorten, så ICA gick nog back på att ha kvar dem :/
Livet fortsätter tänkte jag!
Nu började jag snatta Red Bulls och Marabou choklad. Jag staplade upp sakerna i mina inner jackfickor, så att jag kunde trycka in 5 Red Bulls på ena sidan, och 5-6 Marabous på andra sidan, UTAN att det syntes! :O
Och för att ta mig förbi kassorna så köpte jag bara något litet, HELT idiotsäkert!
För jag menar, ingen kunde ju misstänka en liten pojk på 12-13 vintrar!
Av någon konstig anledning snattade jag också 10 stycken kondom packet! Och dessa paket är ju precis vid kassan och kostar kring 55kr.
Jag såg bara till att polarna stod framför mig, så kunde jag sträcka ut handen och ta några stycken, innan någon hade märkt ett skit!
Polarna täckte ju kamerorna och höll kassörskan upptagen, de var för fan inte ens själva med på det =)
Jag har för mig att jag sålde de senare för 400kr till någon random!
Vid coop så tog jag Coops Extra vingummi 500gram! Jag tog helt enkelt bara 2stycken och la dem på varsin sida. Svårare än så var det inte!
Jag avslutade min fina vinter med att snatta cigarretter en liten bit ut från stan i en liten Coop Nära.
Jag bad kassörskan att ta fram en vara som var bakom henne, och medan hon gjorde detta, så drog jag händerna ovanför skallen och plockade på mig 4 cigarrett packet Level!
Kassörskan märkte förmodligen ingenting, eftersom allt var över innan hon hann tänka ut vad jag pekade på =)
Dagen efter sålde jag dem på skolgården för 500kr. Detta höll jag på med varje helg en hel vinter. Så man kan ju säga att jag tjänade en hel del på detta!
Och det var även då jag slutade, eftersom jag insåg att det inte var värt risken! Även om själva känslan var det bästa som fanns just då..
Känslan att man är oslagbar!
Tragiskt nog ja.. Vad väl 14-15bast en gång på vårt lokala badhus. En sån där glassfrys stod en bit bort från själva kassan. Gick och snatta glass 5-6 gånger under dagen. När vi skulle gå och duscha och byta om så kommer en vakt in och frågar mig typ, "hade du tänkt betala för glassarna eller?". Fyfan den känslan glömmer jag aldrig. Var sista gången jag snattade.
#17,19, 20 Svarade bara på #14s "det är bara fattiga som snattar", vad fan har det med åldern att göra? Ja det måste varit svårt att fatta att jag menade att det var roligt runt 10 års åldern och inte runt 20 års ålder.
Ena gången gick ena min vindrutetorkare inte särskilt bra. Stod vid en öde busshållsplats med en pendelparkering intill, så jag bytte mitt torkarblad mot en annans. Vet inte varför, rent infall bara.
Andra gången så var jag och en kompis på en bilskrot för att leta efter kul grejer, så hittade jag ett "fack" till min bil (istället för att ha ett jävla hål under stereon jag hade då, så var det som ett fack man kunde lägga mobil osv i).
Stod och väntade och ringde på klockan inne på deras kontor i typ 20min, ingen ville komma och hjälpa mig, så jag gick därifrån med den då. Kostade väl kanske 50 spänn.
Men jag fildelar ju rätt ofta, och det räknar många som stöld av någon jävla anledning.
Försökte sno onicosnus @ 13-14 års ålder, en privatperson såg mig, fick kalla fötter och lämnade där man tar korgar, slapp polisanmälan eftersom jag inte hade tagit med det utanför butiken, fast de ringde till min skola och kollade vem jag var, så jag fick ju skit av föräldrarna ändå, har bara snattat nån bit smågodis då och då sen dess, är förresten jävligt efterbliven som skriver massa kommatecken, men det skiter jag i idag, xD,
Har aldrig i mitt liv snattat, på grund av att jag inte vågat ta risken.
Jag tyckte helt enkelt att det inte var värt att ta något som jag till och med hade råd att köpa.
Skulle jag ta risken, skulle jag ta något jag verkligen ville ha.
Första gången jag skulle snatta sa mina polare åt mig att sno en PimPim ask men den la jag ur för jag vågade inte :D Sen har jag snattat som en galning när jag gick i typ 5/6:an snattade vi dagligen och mycket i den lokala livsmedelsbutiken. Dock var min polare värst, vi gjorde långa jävla listor som han baxade (bara saker vi behövde) t.ex. deo och tändare :D chocklad i stora jävla mängder. Öl som vi smakade lite på och kasta iväg, dricka, chips, babypowder (kolla på how high så förstår ni), osvosv.
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Ja, när jag var cirka 8:a år.
http://www.fragbite.se/?thread ID=304189
http://www.fragbite.se/?thread ID=470259
Sry om jag gjorde dig besviken. =)
Skrivet med min Android-mobil
a) Ingen ser att det var jag
b) Personen vet inte ens vad jag heter om h*n nu skulle misstänka mig
Perfect crime!
Smycken, mobitelefon, skor, mm
Jeez
Ja, när jag var 13, snattade pennor för graffiti och godis, åkte fast men slapp undan polisanmälan, hade tur :).
Enda gången jag har "snattat" är när jag smakar på en "ny" godis när jag köper snask.
Det lät roligt. :D
Skrivet med min iPhone
Skrivet med min Android-mobil
Jag minns att jag hade en rymlig snowboardjacka, med stora innerfickor där jag kunde klämma in både det ena och det andra.
Från början tog jag bara små Riesenpacket
Dessa ---> http://www.gamereactor.se/medi a/forum/se/5998358_54.jpg
Men tillslut så fanns de inte kvar på hyllan :( Jag antar att jag snattade för mycket av den sorten, så ICA gick nog back på att ha kvar dem :/
Livet fortsätter tänkte jag!
Nu började jag snatta Red Bulls och Marabou choklad. Jag staplade upp sakerna i mina inner jackfickor, så att jag kunde trycka in 5 Red Bulls på ena sidan, och 5-6 Marabous på andra sidan, UTAN att det syntes! :O
Och för att ta mig förbi kassorna så köpte jag bara något litet, HELT idiotsäkert!
För jag menar, ingen kunde ju misstänka en liten pojk på 12-13 vintrar!
Av någon konstig anledning snattade jag också 10 stycken kondom packet! Och dessa paket är ju precis vid kassan och kostar kring 55kr.
Jag såg bara till att polarna stod framför mig, så kunde jag sträcka ut handen och ta några stycken, innan någon hade märkt ett skit!
Polarna täckte ju kamerorna och höll kassörskan upptagen, de var för fan inte ens själva med på det =)
Jag har för mig att jag sålde de senare för 400kr till någon random!
Vid coop så tog jag Coops Extra vingummi 500gram! Jag tog helt enkelt bara 2stycken och la dem på varsin sida. Svårare än så var det inte!
Jag avslutade min fina vinter med att snatta cigarretter en liten bit ut från stan i en liten Coop Nära.
Jag bad kassörskan att ta fram en vara som var bakom henne, och medan hon gjorde detta, så drog jag händerna ovanför skallen och plockade på mig 4 cigarrett packet Level!
Kassörskan märkte förmodligen ingenting, eftersom allt var över innan hon hann tänka ut vad jag pekade på =)
Dagen efter sålde jag dem på skolgården för 500kr. Detta höll jag på med varje helg en hel vinter. Så man kan ju säga att jag tjänade en hel del på detta!
Och det var även då jag slutade, eftersom jag insåg att det inte var värt risken! Även om själva känslan var det bästa som fanns just då..
Känslan att man är oslagbar!
Skrivet med min iPhone
det är det enda ;)
Skrivet med min iPhone
Sen när man var liten var det väl hubba bubba i ica
Annars nej. Skulle aldrig falla mig in.
Ena gången gick ena min vindrutetorkare inte särskilt bra. Stod vid en öde busshållsplats med en pendelparkering intill, så jag bytte mitt torkarblad mot en annans. Vet inte varför, rent infall bara.
Andra gången så var jag och en kompis på en bilskrot för att leta efter kul grejer, så hittade jag ett "fack" till min bil (istället för att ha ett jävla hål under stereon jag hade då, så var det som ett fack man kunde lägga mobil osv i).
Stod och väntade och ringde på klockan inne på deras kontor i typ 20min, ingen ville komma och hjälpa mig, så jag gick därifrån med den då. Kostade väl kanske 50 spänn.
Men jag fildelar ju rätt ofta, och det räknar många som stöld av någon jävla anledning.
Jag tyckte helt enkelt att det inte var värt att ta något som jag till och med hade råd att köpa.
Skulle jag ta risken, skulle jag ta något jag verkligen ville ha.
/ Gordon Gekko
Fun times :D