När jag försöker komma in på min ftp server så säger den: 530 Can't login : Invalid Home directory !
Jag har öpnnat portar och jag skriver ftp://användarnamn:lösen@192.1 68.0.101:21 .
Vad ska jag göra?
Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Tyvärr svårt att svara på, man kan anta att det finns en PCI-E-port och då är det inga problem. Lättast är om du öppnar burken och ser om det längst ner på moderkortet("den stora plattan") finns en avlång port där det inte sitter något annat innan. Alternativt att det redan sitter ett grafikkort där sen innan och då är det bara byta ut det!
Ja det kommer att passa, ditt tidigare grafikkort är också ett PCI Express. En notering bara, då din processor inte är den vassaste kniven i lådan. Hade jag varit dig hade jag hellre köpt ny processor. Vilka spel spelar du på PC:n? Att uppgradera processorn kommer ge mer prestanda och mer antal ökning fps i dina spel för pengarna än ett grafikkort.
Ge dig heller inte på att montera grafikkortet själv (om du trots mitt råd köper ett grafikkort) om du inte vet hur man gör. Lämna in det hos något IT företag så fixar dem det åt dig. Det brukar la kosta runt 200-500 beroende på.
Jag har ett 4670 i min HTPC (vilket som synes presterar något bättre än GT 220) och kan intyga att det är riktigt jävla uselt när det kommer till spel. Det räcker till CS men inte mycket mer.
#12 jag skrev att han inte skulle pilla med det själv eftersom han inte verkar vara så gammal ;) Hans grafikkort kommer flaskhalsa ja, men han kommer få mer fps iaf. Om han ska uppgradera datorn senare igen så vore det bättre att satsa på en CPU. Hans i3 räcker inte långt om han ska spela nyare spel.
#14 Nej han kommer inte få mer fps genom att enbart byta processor. Läste du ens testerna jag länkade? Hans CPU borde inte flaska ett 6870 nämnvärt i nyare spel heller.
Förstår för övrigt inte hur du lyckas utläsa någon ålder av de få kommentarer han skrivit och heller inte vad det skulle ha med saken att göra. Så länge han inte är hjärndöd klarar han förmodligen av att byta grafikkort utan problem.
#15 Jag ser benchmarken du länkat, jag jobbar förövrigt med att montera och provköra komponenter varje dag. Du bör också veta att en benchmark inte kan lova någonting då alla komponenter är olika. Det är många faktorer som spelar roll. Det framgår inte i benchmarken vilket chipset drivrutiner eller liknande som använts. För övrigt så är det lätt att förstöra en komponent vid montering om du inte har de rätta verktygen som t.e.x en antistatisk matta, det var därför jag gav han rådet att lämna in datorn.
Jag argumenterar inte emot din kommentar för det kan ju vara så som du säger. Säger bara att jag personligen hellre hade uppgraderat min CPU då den gör så mycket mer i en dator än ett grafikkort. Du behöver inte klanka ner på andras kommentarer, när jag uppenbarligen har större kännedom kring detta (och den slutsatsen drar jag enbart genom dina kommentarer, så det behöver inte stämma).
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Ge dig heller inte på att montera grafikkortet själv (om du trots mitt råd köper ett grafikkort) om du inte vet hur man gör. Lämna in det hos något IT företag så fixar dem det åt dig. Det brukar la kosta runt 200-500 beroende på.
Sen får han definitivt inte mer prestanda av att uppgradera processorn istället då grafikkortet kommer flaskahalsa utav bara helvete isf.
Här kan du se hur "bra" ett GT 220 är: http://www.guru3d.com/article/ geforce-gt-220-review-test/6
Jag har ett 4670 i min HTPC (vilket som synes presterar något bättre än GT 220) och kan intyga att det är riktigt jävla uselt när det kommer till spel. Det räcker till CS men inte mycket mer.
Här har du ett test med i3 530 och ett 5850: http://www.tomshardware.com/re views/core-i3-gaming,2588-6.ht ml
Som du kan se så skiljer det bara ett fåtal fps i samtliga spel oavsett vilken processor de kör med eftersom grafikkortet säger stopp först. Detta med ett 5850 som inte är många procent sämre än ett 6870: http://www.sweclockers.com/rec ension/13175-amd-radeon-hd-697 0-och-hd-6950/15#pagehead
#11 Det är på 500W så det bör inte vara några problem: http://support.acer.com/acerpa nam/desktop/2009/acer/aspire/a spirem5811/aspirem5811sp2.shtm l
Förstår för övrigt inte hur du lyckas utläsa någon ålder av de få kommentarer han skrivit och heller inte vad det skulle ha med saken att göra. Så länge han inte är hjärndöd klarar han förmodligen av att byta grafikkort utan problem.
Jag argumenterar inte emot din kommentar för det kan ju vara så som du säger. Säger bara att jag personligen hellre hade uppgraderat min CPU då den gör så mycket mer i en dator än ett grafikkort. Du behöver inte klanka ner på andras kommentarer, när jag uppenbarligen har större kännedom kring detta (och den slutsatsen drar jag enbart genom dina kommentarer, så det behöver inte stämma).