Tjena fragbite dom flesta har väl skolstarten imorgon och många är säkert nervösa (inkl jag haha) och undrar vad ska man göra första dagen? Sätta sig brevid nån random och börja prata eller?
Sen fråga nummer två vad brukar hända första dagen, börjar skolarbetet direkt eller är det lekar som det var i 7:an?
Lycka till allihopa imorgon :D
GÅ INTE FRAM TILL NÅN RANDOM, och fråga efter nummer, bögstämpel dirr då.
Första veckan för mig när jag gick första året på gymnasiet så lekte man mestadels runt. Vi hade inga riktiga lektioner och fick sluta efter halvdag nästan hela veckan. Det enda vi gjorde var att gå igenom schemat och vad vi skulle börja med.
Drog till skolans aula, satt och lyssnade lite på vad dem hade att säga och sen ropade dem upp eleverna i klassen och så fick vi följa efter en lärare in i ett klassrum. Jag snackade med en kille som jag hade lagt till som vän på Facebook då jag såg namnen på personerna innan vi ens hade börjat :)
Mentorn / Klassföreståndaren pratade lite om gymnasiet i sig och sånt som alltid kommer upp första dagen. Sedan hade vi en sorts av "lära känna-lek" där vi skulle intervjua en person som vi hade blivit tilldelade. Personen jag fick visar sig vara en kille som jag hängde med de sista två dagarna i veckan.
Tips:
Leta upp personerna på Facebook, välj själv om du ska lägga till dem.
Lek inte klassens clown från minut ett direkt utan glid runt lite och leta efter en eller flera personer du kan tänka dig att hänga med.
Man gjorde en sak så att en person sa sitt namn och sen skulle personen efter säga dennes namn + sitt eget, och personen efter deras namn + sitt eget osv.
det var rätt pro ;o fast blir lite svårt om man är typ 25-30 pers
Men för mig var det stelt i 2-3 dar , nu e det bara chill!
Tror att barn fritid klassen är mycket bättre, finns 2st pk 'kvinnor' i klassen också