Jag har nyligen fått ett nytt jobb, men har lite problem med att få ihop det där med sömn.
08.00-13.00 (Skola)
14.00-02.30 (Jobb)
^Detta ger mig alltså 6½ timmars fritid (4 timmar går åt till sömn, 1 timma går åt till att färdas till/från skola/arbete, och 45minuter går åt till lunch.) Jag har alltså ungefär 30-45minuters fritid om dagen som går åt till att kolla mail, plugga läxor och löka på forum.
Detta leder då till att jag slits ut relativt fort. :(
Så nu till min egentliga fråga: Hur kan jag få ut så mycket energi och dylikt som möjligt från min 4 timmars långa sömnperiod?
EDIT: Du behöver massa kosttilskott för att inte bli utbränd så fort. Zink,magnesium,omega 3, proteintillskott. och äta mycket kolhydrater.
Känns huvudsakligen oundvikligt att du klarar det där en längre tid.
Om du nu inte lägger asfalt eller är snickare som jobbar på ackord.
#2 Detta kommer endast hålla på i 1 månad till då jag tar studenten i juni. Kan man bli utbränd på så kort tid?
#3, myt ? På mitt jobb har vi 24timmars pass varje vecka.
Jobbar ni så mycket? Nä tänkte det.
Se till att vila ut dig när du tagit studenten!
#7 Bara för att jag jobbar mest betyder det att jag ljuger, eller? Någon måste jobba mest, och om det är jag i detta fallet, then so be it.
Nu sticker jag till jobbet - är tillbaka online om 23 timmar :|
min farsa pluggade på kth, gick i skolan 08.00-14.00~~, pluggade inför diverse tentor 15.00-21.00 och jobbade sedan 22.00-04.00.
han fick cirka 3 timmar sömn och han klarade sig helt ok. detta var såklart bara i vissa perioder på 1-3månader, man kan absolut inte leva så som du gör..
handlar mycket om mentalitet också - vill du så går det hur lätt som helst. om man har dålig självdisciplin och ingen speciell motivation ger man nog upp rätt snabbt. så fokusera fullt ut så fixar det sig!
Eftersom jag inte ens kan hålla igång i 2 dagar tvivlar jag starkt på att jag kan hålla igång i en månad. :) Jag har även köpt lite frukt och nån "måltidsersättning" (Power Bar?) som jag tänkte trycka i mig under kvällens gång. Tack för de givande svaren. :)