Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Rösta med kunskap den 14 september!

Postat av omj den 25 Augusti 2003, 23:47
224 kommentarer · 213 träffar
Jag har långt ifrån tillräcklig kunskap om vare sig EU eller EMU men jag har uppfattat euro-frågan så att det kan komma att spela stor roll om hur vår framtid ska bli hurvida vi röstar ja, nej, inte alls eller blankt den 14:de september. Mycket att det som båda sidorna kastar ifrån sig som fördelar till sina egna åsikter byggs upp av teorier och tro. Med den information jag har fått genom att läsa, lyssna och argumentera, har jag fått vågen att väga åt ja-sidans håll och därför är ett ja till euron ganska självklart för mig. Jag tror att Sverige bla kommer få lägre räntor, att tillväxten gynnas, att vårat inflytande inom EU ökar, att priserna på dagligvaror kommer att sjunka, vilket är några av de argument som gör att jag tror på ja till euron. Om någon är sugen på att debattera, veta varför jag tycker som jag gör eller dylikt så finns jag i #ja.till.euron :))
Sen en sista grej... Valet den 14:de handlar inte om ja eller nej till EMU. EMU är den Ekonomisk Monetär Unionen och vi deltar redan i två av tre etapper så folkomröstningar handlar om, ja eller nej till att införa euron som ny valuta i Sverige!
// hlw/omj
Föregående tråd
Nästa tråd

224 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 224 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..