Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

My thoughts

Postat av hsv den 16 Augusti 2003, 01:13
107 kommentarer · 101 träffar
Satt och kollade på HLTV tidigare ikväll mellan Lesbian/Port22 och de.nVidia och känner nu att jag måste dela med mig några åsikter som slagit mig. En av spelarna i Lesbian/Port22 var min gode vän nightman som jag snackar väldigt mycket med, och det gjorde mig väldigt glad att se hur bra han presterade, och hela laget för den delen.
Inte för att jag nånsin varit orolig eller trott att han skulle "haxxa" på internet, nej jag har spelat tillräckligt med honom för att veta att så inte är fallet, men däremot för att jag vet vilken oerhörd press han spelat under, på grund av hans anseende bland många "okunniga" idioter som tycker det är bekvämt att haxx-anklaga någon så fort dom blir utaimade.
Och det är det som jag retar mig på och som jag vill ta upp med den här posten, för det har tyvärr blivit så förbannat vanligt nuförtiden. Det har uppkommit nån form av LAN-hets.. och så fort någon presterar på internet som inte vunnit nåt större lan.. ja då kommer de fram direkt. Vad som är ännu värre är att det allt som oftast är spelare från "toppskiktet" i cs-sverige som håller på med sånt här. Att omogna/oerfarna/okunniga nollor som inte kan något om CS snackar om det får man väl svälja, och dom kunde jag inte bry mig mindre om.. men när spelare som borde kunna de mesta om CS vid det här laget, och som har mängder av erfarenhet av klanlir också späder på det, ja då blir i alla fall jag riktigt arg. Tro fan dom okunniga får ännu lättare att whina på det när även respekterade spelare börjar på med skiten.
Vidare är det så oerhört pinsamt att se hur folk framför sina "haxx-anklagalser". Inte en enda gång, mig veteligen, har det framförts något konkret i något avseende, angående den utpekade i fråga. Det blir "han haxxar.. internet hero.. han har aldrig varit på lan". Inte en j*vla gång har någon ens sagt "ja om ni kollar det här hltv demot.. o följer han den och den rundan.. ja då ser ni det och det.." Aldrig nånsin.. och det är f*n anmärkningsvärt med tanke på hur j*vla mkt skitsnack det förekommer på forum, på irc.. överallt..
Det är inte bara nightman som åkt på den här typen av anklagelser som alla vet.. nej nej det är bara ett exempel som slog mig idag.. nu senast var det väl när division9 spöade gamepoint på train.. sällan har jag sett så många kommentarer på en online-cup match här på fragbite.. samma skitsnack åter igen. Haxx.. internet heroes.. bla bla bla.. Jag kollade igenom demot o såg inte en enda märklig företeelse.. gjorde någon annan det? någon av alla er som haxx-anklagat? Nej jag trodde inte det...
En map train, mr12, kan inte allt hända där? Jo det kan det.. vi har sett skrällar där förr, inte minst när A-laget spöade team9 just på den kartan. Men tänker nån nånsin i dom banorna? Tänker nån på kartan? Kollar nån på demos? Försöker nån analysera hur matchen verkligen utspelade sig? Nej.. först haxx-anklagas det.. sen kanske det möjligen tas en titt på matchen.. "hmm.. razorblade har för jävla bra stats.. det är ju ganska uppenbart att han haxxar".. nån sån analys kanske i vissa fall kommer fram..
Jag blir lika arg varje gång såna här saker kommer upp och jag antar vad jag vill göra är att be alla att sluta upp med den här skiten.. Visst, kommer någon med konkreta saker.. konkreta förklaringar.. "bevis" som styrker nån form av "haxx".. okej.. låt gå då.. men så länge det inte händer så får ni fan hålla tyst och inse att alla inte kan spela lan dygnet runt.
Det är fortfarande en väldigt stor händelse för de flesta, inklusive mig, att åka på lan.. inget jag har råd/möjlighet att göra särskilt ofta. Ska man då när man nån gång lyckas komma iväg behöva spela under nåt slags hot.. under press.. "prestera på lan annars jävlar.." "du har fraggat jävligt mkt på internet nu ska vi se hur du klarar dig".
Jag kan tänka mig att det var en j*vla massa folk som bara väntat på det här och som satt o hoppades att nightman skulle landa på 0-12 båda rundorna så att dom skulle kunna skratta gott och fortsätta med sina idiotier. Själv förstår jag inte hur han lyckades spela så oerhört bra med allt detta i bakhuvudet, men jag är oerhört glad att han gjorde det. Hade han varit nervös.. eller haft en dålig dag.. ja då vågar jag inte ens drömma om vilka debatter som hade kommit upp. Jag är väldigt glad för hans skull.
Alla är dock inte lika starka mentalt.. och ingen ska behöva komma till ett lan och vara rädd för att göra bort sig för att man är duktig framför sin egen dator därhemma..
Så snälla.. sluta att haxx-anklaga folk.. kom med nåt konkret eller håll dina idiotier för dig själv.. eller kanske ännu hellre.. lär dig spela CS själv.. träna på ditt eget spel.. så kanske du inte behöver ta fram den enkla lösningen o haxx-anklaga andra..
Tack för mig

107 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 107 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..