Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

CS-pressen - framförallt fragbite

Postat av greykarn den 30 Juli 2003, 15:44
66 kommentarer · 321 träffar
Men denna konstiga rubrik så vill ja starta diskussion om en ganska viktig och smått irreterande grej. Jag vill inte provocera, kaxa med fragbite eller någon annan cs-news-sida för dom gör ett kanon jobb. Utan jag vill mer ställa en fråga i ljuset, ur en journalistisk synvinkel.

Den vanliga frågan brukar vara, CS.nu eller Fragbite? Ointressant.
Frågan borde vara, vad får vi för nyheter? Vilka skriver dom? Och vad skulle man vilja ha? Vad vill folk läsa?

Idag så domineras våra svenska sidor GE, Fragbite CS.nu osv. totalt av "redirect"-nyheter. Om jag uppskattar i runda slängar så kanske 20% är något "eget-producerat". Nu på sistone har GotFrag var det nya yllebarnet. Alla artiklar från GotFrag på sistone en "redirect"-nyhet på i stortsett varje svensk csnews-sida. Ibland kan 8 av 10 nyheter per dag vara Redirect nyheter, ofta till amerikanska sidor eller till nå andra skumma sidor.

På sistone, eller sista måndaerna så har man börjat så med varandra också.. Cs.nu citerar Fragbite, Fragbite länkar till CS.nu osv. Larvigaste är man på när man löjlar på Gamers.nu, där man använder en funktion på Gamers.nu och skriver en nyhet med rubriken "Magix ställd mot väggen" eller "Snajdan intervjuad". Vettefan om ja vill kalla Ask Gamers för intervju, eller om ja överhuvudtaget vill veta om uppdateringar på massa sidor varje dag.

Börjar ni förstå vad jag tycker är drygt?

Jag är trött på 4 till 10 raders nyheter som länkar till andra sidor mer eller mindre omedelbart. Som att Expressen skulle ha "I gårdagens Aftonbladet meddelades det att Sigvard Marjasin har skändat gravar i Örebro" osv. osv.

Varför inte producera egna nyheter/artiklar/recensioner osv.? Ni kan ju, det visar ni ibland! Men allt för sällan.. Det dyker upp alltmer sällan..
Våga ta stegete att bli Sveriges svar på Gotfrag. Vi behöver mer _grävande_ skrivande, mer undersökande tänkande... csnews-skribenter idag behöver nästan endast ctrl, c och v knappen idag.

Skriv Recensioner, Skriv Intervjuer, Skriv Artiklar, Skriv Kolumner, Ta bilder, Gör nya saker.

Kanske finns det trots allt en marknad kvar i den svenska csscenen för ännu en csnews-sajt?

Några som jag tycker är i SPETSEN av det är Gamingeye, dom gör sina små goa artiklar som ligger i mitten av fönstret. Dom är helt OK, tyvärr så tycker ja Gamingeye ligger lite bakom ljuset av dom andra sidorna. Åsidosatt på nåt sätt.

Det är för grått i cs-news:en, thats it.

Kolumn nr2 här på FB: forum. :)
Föregående tråd

66 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 66 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..