Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Banstillestånd i CS-klanvärlden

Postat av greykarn den 18 Juli 2003, 11:59
194 kommentarer · 378 träffar
Jag vet inte hur länge jag har spelat CS, det är rätt länge nu.. Jag prövade beta 5.2 på ett lokalt LAN, det var mitt första möte med CS, jag tror vi spelade de_prodigy och kollade hur skotten gick genom väggar.. Det var så fascinerande och roligt..

Jag kommer också ihåg mitt möte med de_inferno någonstans på vägen, det var underbart..

Jag har lirat seriöst klanspel i kanske 2 till 2,5 år.. Det var på ett Fiskdamm-lan i Sala som det började, A-laget hade kommit från stor-Västerås och spelade, lite som en uppvisning.. runt 12 lag tror jag deltog.. A-laget var admins för Turneringen.. Dom satte upp ett WB/LB-system med CO-regler.. Det var det på den tiden.. Vi gick runt på en map-rotation (de_aztec, de_dust2, de_inferno, de_train, de_nuke, de_cbble, de_prodigy, de_dust) 8 maps..

Spelet, klanspelet och mitt liv gick vidare.. Någonstans försvann dust i början.. Spontana tanken var skönt, CT-dominerad skitmap.. Prodigy togs bort ur CPL-lista och försvann lite halvt i alla turneringar därmed... Min spontana tanke var skönt, CT-dominerad skitmap.. Nu senaste var det ESWC.. dust2, train, inferno och nukeonly... Aztec och CBBLE också borttagna... Min spontana tanke, hehe.. bara min 4 bästa maps kvar.. Eller iaf dom som är roligast och mest balanserad på klanspel... Någonstans har också CPL försökt få in sina två varianter av klanspelsbanor de_cpl_fire och de_cpl_mill.. Ingen förutom amerikanarna som spelar CAL-Invite/Main/osv. har tagit de till sitt hjärta.. SK brukar inte ens träna den inför events (kan citera fler gamla intervjuer) för dom räknar inte åka ner i Loosersbracket så tidigt.. Nu får dom nog dock göra det för den återfinns i Upper bracket i år..

Aja, efter en del eftertanke.. Vart är vi på väg? Var är nyskapandet? Var är dom där nya balanserade, genomtänkta bra mapsen? En ny inferno? En ny milstolpe, ett nytt taktikspektra..

Vi är i stortsett nere på 4 maps, Q3-scenen som förövrigt är död.. hade en ganska dynamisk map-rotation har ja för mig då ja pratat mycket med z4muz (deltagare på ESWC) IRL i mina dagar.. Med nya map-patcher osv..

Detaljerna i spelkänslan gör CS, när det gäller klanspel så skulle bara en ny texturfärg vara skönt för ens öga...

På reglersidan har vi vart innovativa och framåt!... CO-> mr12 -> mr15.. och olika variabler i inställningarna ändras och accpeteras om den breda allmänheten titt som tätt... Men vad har hänt med mapsen? Vi tar bort, tar bort och tar bort.. När kommer det nytt, fräscht? Jag vill ha "ny-klassiska" maps!

Vilka sätter då ribban för sådant här?
Clanbase - inget maktinstrument längre, uttjänad och död roll.. kan bara göra små justeringar inte ändra opinion eller ändra inställningar.. dom ställer sig i ledet efter andra..
CPL - Som sagt toppklanerna från Europa har tidigare år skitit i de_cpl_mill.. Trots att de kunnat behövats ibland.. CPL sätter inte ribban?`
SEL - Försöker vara konstruktiva, raka och sätta ribban.. Har dock blivit träligt...Outbildade domare, Olika saker sägs från olika munnar, Serverstrul.. Den raka linjen blir allt svängigare?
Banskapare - Tänker på grafik och estetiskt utseende mer än spelkänsla och klanspel..
Toppklaner - Har inget kreativt handlande och inte på CS-framtid utan bara sin egen, SK skulle i högsta grad tänka på mapsrotation om det fanns pengar att tjäna.
Breda massan - Sätter sälllan ribban i dessa sammanhang, men kan bilda opinion? Nej jag vet inte..

Jag tror det är i samarbete man måste få fram något.. Banskapare,Toppklanerna, Den breda massan möjligen och självklart flera stora organisationer som SEL och CPL.. Möjligen, jag har inget bra förslag direkt.. mill skapades lite utav samarbete.. jag vill ha bredare och bättre samarbete...

Balanserade, genomtänkta, bra och underhållande maps för CS i framtiden. Med spelkänsla.. 2 maps till sin höjd att börja med? Kanske bara 1 map.. Något riktigt bra för många parter.. Det ser jag fram emot.. Jag är trött efter 2 år av klanspel.. Mera maps åt folket!
Föregående tråd

194 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 194 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..