Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Lite program / Mods till CS

Postat av isb♥nk den 16 Juni 2003, 21:22
23 kommentarer · 321 träffar
Tjah. Jag har lite tips på program som man skulle kunna göra, om de nu inte redan finns några. eftersom jag inte är så bra på att koda tänkte jag lägga fram lite ideeeer som någon annan kanske snappar upp på.

Demo mod:
Jag skulle vilja ha en mod som automatiskt börjar recorda demos när ett spel är igång. Modden skulle fungera som så att den startar inspelningen av ett demo hos varje spelare.

När en admin skriver startgame 12/15 beroende på vilka regler man kör) så startas inspelningen av ett demo hos en användare efterdatum, bana, sida, klanamn, motståndare och sist men inte minst nick(inte nödvändigtvis i den ordningen). Hur man fick reda på klanamnet är att man sätter vissa spearationstecken ex: *, | , ! , (. Helt enkelt alla tecken som brukar användas som separationstecken. Självklart kan man ju inte alltid veta vilket som används. Om ett separationstecken som används i matchen inte finns i boten så skulle man enkelt kunna lägga till det med hjälp av ett kommando, ex: addsep . Ett separationstecken är det som delar klanamn och nick, ex: SK | Ahl, där | är texkenet. På samma sätt skulle man få fram motståndarlagets klanamn.

Så skulle man få ett demonamn som såg ut som följande: SK(ahl)-vs-GoL-de_train-t. Eftersom de flesta tycker att det är jobbigt att skriva in demonamn efter demonamn så kan detta underlätta det för de flesta om detta hade funnits som en mod.

Admin - program (kanske redan finns):

En annan sak som jag skulle vilja se är ett program där man kunde styra matchen utan att vara inne i matchen. Visserligen kan man göra detta från hlsw genom att titta på hur många rundor som har spelats osv men jag dulle ilja ha det ännu lättare.

Programmet skulle innehålla dessa saker:
En ruta med ställning (en för varje lags poäng).
En ruta för varje lag. Där man ser alla spelares nick, wonid, antal frags.
En ruta för alla regler som finns för servern. även en knappdär den kan läsa in inställningar från en cfg.
En knapp för restart med en ruta för x antal sekunder som ska gälla för restarten.
Självklart en kick/ban funktion.
En kanpp för att spela in in-eye demo för alla.

Iofs kan man göra all detta i HLSW men jag det är bara jobbigt att sitta i HLSW-consolen och kolla hur många rundor som har spelats osv och därefter skiva in cs-kommandon för rs osv.

Vad tycker ni andra? :D
Föregående tråd
Nästa tråd

23 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 23 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..