Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Vad tjänar de på det?

Postat av golvsnopp den 25 Oktober 2013, 17:24
4 kommentarer · 339 träffar
Hallå där!

Är det bara jag som inte förstår syftet med att ha prenumeranter/följare, eller vad det nu heter, på spotifty-listor? Det är massa personer, både på fragbite och andra sidor, som länkar deras listor för att få följare. Jag förstår självklart om du är musiker, konstnär, bloggare eller liknande där du vill sprida något DU har skapat! Men att sprida sin spotify-lista, vad får man ut av det? Kan man tjäna pengar på det? Eller är det för att belåtet kunna luta sig tillbaka i stolen och tänka: "Yeah, 10 personer tycker om min musiksmak!" Jag menar det är ju inte så svårt att dra ihop en lista med låtar...

Likadant med likes på instagram, facebook eller vilket socialt media som helst. Vad är grejen med att få "likes" på bilder av sig själv? Än en gång, har du lagt upp en video där du sjunger, en bild som du tecknat eller dylikt får du mer än gärna sträva efter att sprida den på nätet! Men varför lägga upp en bild på sig själv, tagga sig själv i den varje dag, dela bilden "gilla bilden, inte länken."* eller så kallade "Like for Like" 's? Är det för att kunna gå och lägga sig i sängen och tänka: "Människor tycker att jag ser bra ut, eller i alla fall när jag har tjugo lager smink och visar halva brösten."

*Inte för att så många delar sina bilder nuförtiden, men ni förstår vad jag menar.

Förlåt om någon känner sig träffad. Ni får mer än gärna göra hur ni vill med erat liv, är bara lite nyfiken på syftet med det hela...

Vad tycker Fragbite om dessa personer?

Trådstopp,
Golvsnopp
Föregående tråd
Nästa tråd

4 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 4 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..