... Tydligen.
Halloj!
Satt och kollat lite skit på Facebook så såg jag denna länk och tänkte "va i helvete är detta?"
http://na.se/nyheter/laxa/1.19 09703-pepparkaksgubbar-forbjud s-i-luciataget
Kul att man inte får vara pepparkaksgubbe :(
Diskutera, har morsaN^ rätt? Att man ser skillnader ist för likheter?
Joo de e riktigt vackert.. Du var inte vid Piha (west of auckland) någon gång #9?
Vidare är det ganska mycket som ett TV spel när det gäller att svänga, accelerera och bromsa.
-Accelerera/dyka gör man genom att luta sig framåt såsom upp knappen i TV spel
-Bromsa/fara neråt saktare gör du därför genom att luta dig bakåt såsom ner knappen
-Svänga gör man genom att gå till vänster/höger helt enkelt
Bara fråga ifall ni undrar nå!
Gjorde rätt mycket aktiviteter så därför blev de rätt dyrt
ONT: Nice film, dock så gillar jag inte låten då den är väldigt mainstream :/
I Nya Zeeland, under mina 4 månader, såg jag inte en enda orm och spindlarna var inte "läskigare" än de i Sverige.
Utöver dessa sporter jag provade på besökte jag ett flertal nationalparker, galet fin miljö! Kan liknas Sagan om Ringen men i ett större perspektiv! :)
Fyfan alltså, vill åka och göra något liknande :)
Men åkte du med några polare då eller? :)
Jag tror det är ovanligare att fara själv, men jag är mer den typen, som gillar att vara själv heh:)
Det var en otrolig upplevelse, men bör nämna att det fanns även tråkigare jobbigare stunder med dötid osv!
Jag skulle rekommendera att fara och göra något liknande, i det stora hela en otrolig upplevelse och även väldigt lärorik (fyi är jag 19 år och gick ut gymnasiet förra året)
Och du bodde alltså med ett flertal personer?
Definera gärna dötiden också :)
Kan förstå att du sitter med en riktig upplevelse i huvudet nu som du kommer minnas väldigt många detaljer av! Aa är riktigt intresserad av exakt samma sporter och vart så jävla sugen nu när jag såg ditt klipp :) får bli att fundera på det ett tag och spara ihop lite mer pengar kanske :)
Vissa kvällar blev långtråkiga, man kunde vara trött och mindre social, jag hade dock min laptop med mig så jag kollade ofta streams på twitch men NZ har generellt dåligt internet och jag kunde som bäst se på 480p vilket sög. Det blev mycket netflix tittande första perioden också. Med tanke på att det blev mörkt ute kring 7tiden kunde de därför bli, som sagt, långtråkigt vissa kvällar.
Jo, jag minns starkt de nationalparker jag gick i, ofta var det 4dagarsturer där man hade med egen mat. På dagarna vandrade man i 4-6h i otroligt vacker miljö och på kvällen lagade man mat och läste en fantasy bok till exempel, helt strömfritt. Rätt tufft, men nu när jag ser bakåt var de en grym upplevelse.
Sen när de kommer till eextrem sporterna så är det nog resans höjdpunkter. Surfing var roligast tycker jag, kayak var också häftigt såsom hang gliding var. Guiderna jag anlitade var otroligt bra, över förväntan. Kan länka deras hemsidor ifall du vill senare.
Framför allt rekommenderar jag dig att ta lektioner direkt du kommer dit, ifall du far dit. Oftast flyger man till Auckland och bara 5 mil väst finner man en fantastisk strand och samhälle: Piha(googla gärna för bilder). Där tog jag surflektioner med en grupp, grymt skojj! Jo, ifall du ska fara, far vid december,januari för då är de sommar dära!
Ta med en GoPro oockså! as häftigt att visa familj och vänner :)